Finney prowadził całą piątkę w Camaro, a Stanway z Grove Racing był szósty, ze stratą 1,0463 sekundy do tempa po godzinnej sesji, pierwszej w sezonie 2024 Repco Supercars Championship, chociaż większość z nich przegapił po uderzeniu w ścianę w The Czerpak. .
Pomimo prognozy deszczu, podczas ćwiczenia 1 na górze Panorama było sucho, ale wietrznie.
Problem z wjazdem drużyny Erebus Motorsport do Le Brocq spowodował wywieszenie czerwonej flagi już w drugiej minucie, zanim kierowcy zdążyli przejechać okrążenie toru o długości 6,213 km.
Camaro nr 9 TFH Camaro zatrzymało się w drodze do The Cutting i zostało odholowane do boksów przez ekipę ratowniczą, gdzie zespół zgłosił problem z ciśnieniem oleju silnikowego.
Zjazd z pit-stopu został ponownie otwarty po ośmiominutowym postoju, a najszybsze czasy na tablicy, kiedy kierowcom udało się cokolwiek osiągnąć, wyniosły 2:07,9551 sekundy dla Feeneya (nr 88 Red Bull Ampol Camaro) i 2:08,5702 sekundy dla kolegi z drużyny Triple Eight Willa Browna ( #88 87 Ampułka Red Bull Camaro).
Po właściwych okrążeniach początkowych były to nadal najszybsze okrążenia: Andre Heimgartner (nr 8 Battery R&J Camaro) z Brad Jones Racing był trzeci z czasem 2:08,8921 sekundy, a Stanway, pierwszy kierowca Forda, czwarty z czasem 2:09,0014 sekundy.
Stanway wywołał drugą czerwoną flagę w sesji, kiedy podczas drugiego przejazdu uderzył w ścianę w The Dipper i otrzymał polecenie zaparkowania uszkodzonego Penrite Mustanga nr 26 wjeżdżającego na Conrod Straight.
Niecałe 31 minut pozostało, gdy tor ponownie zmienił kolor na zielony, a w tym momencie nie było już prowadzenia we wspomnianej czwórce.
Pozostało nieco ponad kwadrans, kiedy nowy kierowca Matt Stone Racing, Nick Percat (Bendix Camaro nr 10), awansował na drugie miejsce z 10. z czasem 2:08,2135 sekundy.
Potem nastąpiło kilka zmian w końcówce tabeli: Feeney miał 0,2584 sekundy przewagi nad Bearcatiem, a następnie Brown, Heimgartner i Cameron Hill z MSR (Tyrepower Camaro nr 4) zajęli piąte miejsce z czasem 2:08,9630 sekund.
Czas Stanawaya przesunął się na szóste miejsce, za Davidem Reynoldsem (#20 Tradie Beer Camaro), Mattem Bayne’em (Penwright Mustang z numerem 19), Toddem Hazlewoodem (TFH Camaro z numerem 99) i Antonem De Pasquale (Shell V-Power Mustang z numerem 11).
Cam Waters z Tickford Racing był najwolniejszym z 23 kierowców, który uzyskał czas 2:10,1728 sekundy w Mustangu nr 6 Monster Energy.
Był jedną z wielu osób nieobecnych podczas sesji, a wiele z nich przejęły nowe pakiety aerodynamiczne i/lub warunki pogodowe, a Tickford miał również prowadzić program konfiguracji testowej.
Druga sesja treningowa, kolejna 60-minutowa sesja, rozpoczyna się dziś po południu o 16:20 czasu lokalnego/AEST.
Wyniki: Praktyka 1
punkt sprzedaży | numer | Zespół/Sponsor | kierowca | samochód | Najszybsze okrążenie | Dzieli |
1 | 88 | Wyścigi ampułek Red Bulla | Brooke Finney | Chevroleta Camaro ZL1 | 2:07,9551 | |
2 | 10 | Wyścig Bendixa | Nicka Bearkata | Chevroleta Camaro ZL1 | 2:08.2135 | 0:00.2584 |
3 | 87 | Wyścigi ampułek Red Bulla | Williama Browna | Chevroleta Camaro ZL1 | 2:08.5702 | 0:00.6151 |
4 | 8 | Wyścigi baterii R&J | Andre Heimgartnera | Chevroleta Camaro ZL1 | 2:08.8921 | 0:00,9370 |
5 | 4 | Wyścigi mocy opon | Camerona Hilla | Chevroleta Camaro ZL1 | 2:08.9630 | 0:01.0079 |
6 | 26 | Wyścig Pennwrighta | Richiego Stanwaya | Forda Mustanga GT | 2:09.0014 | 0:01.0463 |
7 | 20 | Komercyjny wyścig piwa | Davida Reynoldsa | Chevroleta Camaro ZL1 | 2:09.0144 | 0:01.0593 |
8 | 19 | Wyścig Pennwrighta | Mateusz Payne | Forda Mustanga GT | 2:09.0378 | 0:01.0827 |
9 | 99 | Sporty motorowe Erebus | Todda Hazelwooda | Chevroleta Camaro ZL1 | 2:09.0758 | 0:01.1207 |
10 | 11 | Zespół Shell V-Power Racing | Antona De Pasquale | Forda Mustanga GT | 2:09.0973 | 0:01.1422 |
11 | 31 | Premier Nolon Racing | Jamesa Goldinga | Chevroleta Camaro ZL1 | 2:09.1291 | 0:01.1740 |
12 | 17 | Zespół Shell V-Power Racing | Willa Davisona | Forda Mustanga GT | 2:09.3887 | 0:01.4336 |
13 | 100 | wyścigi dewala | Marka Winterbottoma | Chevroleta Camaro ZL1 | 2:09.4581 | 0:01.5030 |
14 | 55 | Wyścigi potworów Castrol | Thomasa Randle’a | Forda Mustanga GT | 2:09.4835 | 0:01.5284 |
15 | 12 | Sporty motorowe SCT | Jacksona Evansa | Chevroleta Camaro ZL1 | 2:09,5054 | 0:01.5503 |
16 | 96 | Wyścig Pizzy Hut | Macauleya Jonesa | Chevroleta Camaro ZL1 | 2:09.5206 | 0:01,5655 |
17 | 14 | WYŚCIGI MIDI | Bryce’a Fullwooda | Chevroleta Camaro ZL1 | 2:09,6760 | 0:01.7209 |
18 | 25 | Mobil 1 Optus Racing | Chaza Mosterta | Forda Mustanga GT | 2:09,6998 | 0:01,7447 |
19 | 7 | Wyścig na Śnieżnej rzece | Jamesa Courtneya | Forda Mustanga GT | 2:09,7923 | 0:01.8372 |
20 | 3 | Fajny wyścig jazdy | Miłość Aarona | Forda Mustanga GT | 2:09.8039 | 0:01.8488 |
21 | 2 | Wyścigi pomocy drogowej Mobil 1 | Ryana Wooda | Forda Mustanga GT | 2:09.9414 | 0:01,9863 |
22 | 23 | Premier Nolon Racing | Tima Slade’a | Chevroleta Camaro ZL1 | 2:09,9820 | 0:02.0269 |
23 | 6 | Wyścigi potworów Castrol | Camerona Watersa | Forda Mustanga GT | 2:10.1728 | 0:02.2177 |
9 | Sporty motorowe Erebus | Jacques’a Le Brocqa | Chevroleta Camaro ZL1 |
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
O’Rourke zrobił wrażenie na drużynie Blackcaps pierwszego dnia pierwszego testu na Sri Lance
Czy Razor ucieka się do taktyki lub taktyki? Jego wybory przeciwko Sydney są wątpliwe
Aktualizacje na żywo Blackcaps vs Sri Lanka: 1. test, dzień 1 w Galle