Puchar Ameryki: Alinghi i Red Bull ujawniają swoje partnerstwo
Napisane przez Alinghi Red Bull Racing Media 23 lipca 17:37 PST
24 lipca 2024 r
Szwajcarski zespół Alinghi Red Bull Racing AC75 BoatOne występuje w Barcelonie w Hiszpanii 4 czerwca 2024 r. © Samo Vidic / Alinghi Red Bull Racing
Odkąd Alinghi i Red Bull ogłosiły swoje partnerstwo w ramach Pucharu Ameryki 2021, jedną z najlepiej strzeżonych tajemnic w tym sporcie jest współpraca dwóch innowatorów technologicznych i nad jakimi aspektami łodzi łączyli siły.
Teraz, gdy pozostało niecałe 50 dni do rozpoczęcia wstępnych wyścigów w Barcelonie w Hiszpanii, starsi projektanci i eksperci z obu stron zespołu Alinghi Red Bull Racing omawiają swoją rolę w opracowaniu łodzi, która będzie przyciągać wzrok wśród mediów, fanów i konkurentów.
Zapoczątkowane w 1851 roku i znane jako „wyścigi bez drugiego miejsca” Puchar Ameryki jest zwieńczeniem zawodów żeglarskich i najstarszym aktywnym międzynarodowym pucharem sportowym. W 2024 r. sześć rywalizujących ze sobą zespołów będzie pływało na jednokadłubowcach AC75, najbardziej zaawansowanych technologicznie łodziach, jakie kiedykolwiek zwodowano. Mając żagle jako „silniki” i skrzydła, które unoszą je z wody, są w stanie osiągnąć prędkość przekraczającą 54 węzły (100 km/h) – a te wysokie, 75-metrowe statki nie mają hamulców.
Zespół Ernesto Bertarelliego z Alinghi zadziwił świat żeglarstwa, zdobywając Puchar Ameryki w 2003 r., a następnie skutecznie go obronił w 2007 r. dla Société Nautique de Genève w śródlądowej Szwajcarii. Teraz, po raz pierwszy od ponad dziesięciu lat, z zupełnie nowym zespołem szwajcarskich żeglarzy na szwajcarskiej łodzi, Bertarelli po raz kolejny przyjmuje zasadę „nigdy się nie poddawaj”. „Jestem w 100% podekscytowany i jeśli zapytalibyście mnie, czy moglibyśmy zdobyć puchar jako nowy zespół rywalizujący po raz pierwszy, odpowiedziałbym, że tak, tak samo jak wtedy” – mówi. [2003]„.”
Red Bull podziela tę wizję, wnosząc wiedzę i doświadczenie swojej jednostki Red Bull Advanced Technology, która współpracuje z globalnymi graczami, drużynami sportowymi i przedsiębiorcami na całym świecie w celu dostarczania skutecznych rozwiązań dla ich innowacji.
Jak wyjaśnia Adolfo Carrao, koordynator ds. projektowania w zespole Alinghi Red Bull Racing, od czasu powstania partnerstwa współpraca między zespołem projektowym Alinghi a firmą Red Bull Advanced Technologies zaowocowała postępem.
„Dzięki zasadom mamy dużą swobodę w tworzeniu własnego projektu” – mówi Karau. „To był ich pomysł”. [Red Bull Advanced Technologies] „Wspaniale było, że wszyscy cały czas rzucali nam wyzwania, a oni pochodzili z bardzo różnych środowisk, a interesującą częścią tej współpracy było to, jak ich inżynierowie i eksperci od aerodynamiki wpadli na różne pomysły i byli w stanie rzucić nam wyzwanie w zakresie zasad bardzo bliską grupę i naprawdę to działa dobrze”.
„Byliśmy naprawdę zaskoczeni, jak ważna jest aerodynamika, ponieważ początkowo wszyscy zakładali, że łodzie mają dużo hydrodynamiki, ale w rzeczywistości mają bardzo mały kontakt z wodą” – mówi Rob Gray, dyrektor techniczny Red Bull Advanced Technology. [that] „Dynamika atmosfery staje się bardzo ważna”.
Po dwóch latach prac rozwojowych, w tym prawie 11 miesiącach budowy w Equblienz w Szwajcarii, zaprezentowano łódź „BoatOne” firmy Alinghi Red Bull Racing, odsłaniając uderzający kadłub o ostrym, kanciastym wyglądzie, określany przez wtajemniczonych – w tym rywalizujące zespoły – jako „Radykalny”. ” i często „agresywny”.
„Nie myśleliśmy wcześniej, że samochód musi wyglądać agresywnie – po prostu ewoluuje w określony sposób” – mówi Marcelino Bottin, główny projektant zespołu Alinghi Red Bull Racing. Przyznaje jednak, że „wydaje się szybki, agresywny… i zaciekły”.
Jeśli chodzi o hydrodynamikę potrzebną do podniesienia prawie siedmiu ton łodzi i załogi do lotu na skrzydłach, dążenie do maksymalnej prędkości to tylko część zadania. Zagrożenia obejmują nie tylko kolizję z szybko poruszającymi się przeciwnikami, ale także „kawitację”, gdy woda zaczyna wrzeć na skrzydłach, znacznie ograniczając kontrolę. Następnie istnieje przerażająca możliwość „wachlowania”, gdy powietrze wokół skrzydeł powoduje nagłe i szybkie przechylenie łodzi.
Oprócz współpracy przy projektowaniu nadwozia i zmniejszaniu masy niektórych części, Red Bull Advanced Technologies wniosło wkład we wszystko, od skrzydeł po sterowanie i symulator.
„W świecie elektryki wykonaliśmy wiele projektów instalacji elektrycznych i właśnie tam wprowadziliśmy filozofię, którą stosujemy w samochodzie Formuły 1” – dodaje Gray, zauważając, że nauka i współpraca były dla niego niezwykle korzystne. Zaawansowane technologie Red Bull również.
Teraz, gdy zespół BoatOne zbliża się do pierwszego testu w zawodach podczas wstępnego wyścigu wioślarskiego w Barcelonie w dniach 22–25 sierpnia, zespół ośmiu żeglarzy dokłada wszelkich starań, aby jak najlepiej wykorzystać swoje szkolenie i stale przekazywać informacje zwrotne zespołowi projektowemu, aby ułatwić ulepszenia.
„Współpraca z Red Bull Advanced Technologies pozostaje bardzo silna i bardzo ścisła” – mówi Silvio Arrivabene, współdyrektor generalny Alinghi Red Bull Racing. Nie może się doczekać występów Boat One w sierpniu i kolejnych latach i twierdzi, że jak na razie jest szczęśliwy, ale „koncentrujemy się tylko na przyszłości, myśląc o tym, co musimy zrobić, aby w pełni wykorzystać jej potencjał. Chcemy dotrzeć do celu” start z pakietem, który może wygrać, a potem wyścig się rozpoczyna.” „Wyścig może się wydarzyć i wszystko może się zdarzyć. Zobaczymy to na wodzie i miejmy nadzieję, że wygramy”.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
O’Rourke zrobił wrażenie na drużynie Blackcaps pierwszego dnia pierwszego testu na Sri Lance
Czy Razor ucieka się do taktyki lub taktyki? Jego wybory przeciwko Sydney są wątpliwe
Aktualizacje na żywo Blackcaps vs Sri Lanka: 1. test, dzień 1 w Galle