Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Celem Volvo jest zrewolucjonizowanie rynku pojazdów elektrycznych dzięki przystępnemu cenowo kompaktowemu SUV-owi EX30

Celem Volvo jest zrewolucjonizowanie rynku pojazdów elektrycznych dzięki przystępnemu cenowo kompaktowemu SUV-owi EX30

Samochody elektryczne stają się coraz większe – niektórzy twierdzą, że za duże – więc miło jest patrzeć, jak Volvo idzie w drugą stronę. Nadchodzący EV szwedzkiego producenta samochodów, kompaktowy SUV EX30, jest zasilany skromną baterią, która mimo to może zapewnić przyzwoity zasięg.

Ale jeszcze bardziej przekonująca jest cena początkowa wynosząca 34 950 USD, co jest dość imponujące, jeśli weźmie się pod uwagę, jak drogie samochody elektryczne stały się w ostatnich latach. Volvo pochyla się nad „małym” tematem, odnosząc się do dzisiejszego ogłoszenia jako wydarzenia „rozpakowywania”. Jedno z wczesnych zdjęć zwiastuna przedstawiało gigantyczną rękę opadającą z nieba, aby podnieść EX30.

„Lubimy mówić, że EX30 jest mały, ale potężny, ponieważ oferuje wszystko, czego oczekujesz od Volvo, ale w mniejszym opakowaniu” — powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Volvo, Jim Rowan.

Oczywiście Volvo nie stroni od dużych pojazdów; Nadchodzący SUV EX90 to trzyrzędowy luksusowy samochód rodzinny oparty na popularnym SUV-ie XC90. Ale na rynku, na którym większe samochody zwykle wymagają większych akumulatorów o większym śladzie węglowym, wysiłki Volvo mające na celu zaoferowanie przystępnego cenowo samochodu elektrycznego w mniejszej klasie są wręcz dziwaczne.

Volvo z pewnością bagatelizuje specyfikacje. EX30 będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: jednosilnikowy model o rozszerzonym zasięgu i wysokowydajna wersja dwusilnikowa. Oba będą miały akumulator o pojemności 69 kWh o mocy użytkowej 64 kWh. Ten akumulator może przyjąć do 153 kWh szybkiego ładowania prądem stałym przez czas ładowania od zera do 80 procent wynoszący 26,5 minuty.

„Lubimy mówić, że EX30 jest mały, ale potężny, ponieważ oferuje wszystko, czego oczekujesz od Volvo, ale w mniejszej obudowie”.

Silnik dalekiego zasięgu EX30 znajduje się na tylnej osi i może generować 268 koni mechanicznych i moment obrotowy 253 lb-ft, podczas gdy wersja dwusilnikowa dodaje silnik o mocy 154 koni mechanicznych również na przednią oś, co daje łącznie 422 koni mechanicznych i 400 funt-stopa momentu obrotowego. Model jednosilnikowy rozpędza się od zera do 60 mil na godzinę w 5,1 sekundy, a wersja z napędem na wszystkie koła rozpędza sprężynę w 3,4 sekundy – najszybciej przyspieszające Volvo w historii.

READ  Premier jest pod presją, aby zrewidować traktat z ekstradycją CTO do Ameryki i grozi mu 20 lat więzienia

Jeśli chodzi o zasięg, wersja jednosilnikowa uzyska szacunkowo 275 mil, podczas gdy wersja z dwoma silnikami zatrzyma się na 265 milach. Oba są tylko szacunkami, a ostateczna ocena EPA prawdopodobnie będzie nieco niższa.

Koncentracja Volvo na małych jest względna, gdy zagłębisz się w specyfikację. EX30 ma nieco krótszy rozstaw osi (104,3 cala) niż Volkswagen ID.4 (108,9 cala) i Tesla Model Y (113,8 cala), ale nieco większą ładowność (31,9 stopy sześciennej w porównaniu z 30,3 stopy sześciennej ID.4 i Model Y 30,2 stopy sześciennej). Ogólnie rzecz biorąc, EX30 ma 166,7 cala długości, 61,1 cala długości i 80 cali szerokości.

Volvo z pewnością bagatelizuje specyfikacje

Volvo produkuje również limitowaną wersję EX30 do biegów przełajowych, która jest wyposażona w „wiele niestandardowych funkcji, takich jak zwiększony prześwit, 19-calowe czarne koła i opcja 18-calowych kół z niestandardowymi oponami”.

Podczas gdy EX30 nie będzie miał niektórych z droższych czujników, które można znaleźć w EX90, takich jak czujniki laserowe Lidar, które pomagają kierowcy unikać obiektów na drodze, będzie miał kilka własnych, świetnych technologii bezpieczeństwa.

Będzie to pierwsze Volvo wyposażone w wersję Park Assist Pilot nowej generacji, która ma „obsługiwać wszystkie rodzaje miejsc parkingowych, w tym równoległe, zakrzywione, prostopadłe i ukośne”. Będzie również wyposażony w specjalną funkcję bezpieczeństwa, która zaalarmuje, jeśli rowerzysta lub pieszy przejedzie tuż obok, a ty masz zamiar otworzyć drzwi – aby uniknąć „otwarcia drzwi”.

Podobnie jak inne Volvo, pionowy ekran dotykowy działa na oprogramowaniu sterownika, które zawiera natywne wersje aplikacji Google, takich jak Mapy, Asystent i Launch. Inni dostawcy oprogramowania, tacy jak Apple i Qualcomm, również będą zaangażowani w dostarczanie doświadczenia użytkownika EX30 — a także Ecarx, start-up związany z samochodami należący do firmy macierzystej Volvo, firmy Geely.

Jednak EX30 prawdopodobnie będzie miał dużą konkurencję, gdy zostanie wprowadzony w przyszłym roku. Oprócz dwurzędowych kompaktowych elektrycznych SUV-ów, które obecnie dominują na rynku — Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5 i Kia EV6 — Volvo wprowadza również mnóstwo nowych modeli. , w tym Chevy Equinox i Blazer EV, Polestar 3 i Honda Prologue.

READ  Raport Brexit oczekuje, że firmy miejskie ożywią unijne plany przesiedleń w 2022 r. | Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej

Volvo poinformowało, że planuje sprzedać 600 000 pojazdów elektrycznych do połowy dekady, a do 2026 r. zbuduje fabrykę akumulatorów w Europie. Firma współpracuje ze szwedzkim partnerem Northvolt nad nową generacją akumulatorów o większej gęstości energii, zaprojektowanych do integracji, np. element konstrukcyjny pojazdu. Nowe akumulatory, które mają powstać po 2025 r., umożliwią większy zasięg jazdy między ładowaniami — do 625 mil (1006 kilometrów) — i znacznie krótsze czasy ładowania.

Do tej pory Volvo wypuściło dwa pojazdy elektryczne dalekiego zasięgu: XC40 Recharge, który trafił do sprzedaży w 2021 roku, oraz C40 Recharge, który został wypuszczony w tym roku. EX90 został opóźniony do początku przyszłego roku w wyniku złomowania oprogramowania.