Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Aktorstwo zostało porwane przez uprzywilejowanych, ponieważ gwiazdy z wyższych klas otrzymują role z niższych klas

Historyk mówi, że aktorstwo zostało porwane przez uprzywilejowanych, ponieważ gwiazdy z klas wyższych otrzymują role z klas niższych

  • Autor Libeca Pelham mówi, że młodsze pokolenie liderów A jest zazwyczaj reprezentowane przez Redmayne i Cumberbatcha, którzy byli w Eton wśród królów
  • O „porwaniu” przez aktorów pisała w filmie Przemijanie: alternatywna historia tożsamości
  • Przedstawiciele poprzednich pokoleń „wyraźnie wychowani z klasy robotniczej”

Jeden z historyków twierdzi, że aktorstwo zostało „porwane” przez ludzi z „wyjątkowo uprzywilejowanych środowisk”.

Autor Libeca Pelham mówi, że dzisiejsze młodsze pokolenie słuchaczy jest „reprezentowane przez” Eddiego Redmayne’a, który był w Eton z księciem Williamem, oraz „Benedicta Cumberbatcha, kuzyna Ryszarda III”.

„W XXI wieku możliwości aktorskie wydają się być przejmowane przez aktorów z wyjątkowo uprzywilejowanych środowisk”, pisze w swojej książce Passing: An Alternative History Of Identity.

„Wciąż są wyjątki, ale trend jest zauważalny i naznaczony tymi rzadkimi wyjątkami” – dodaje. „Jeden z niewielu zawodów, który zawsze, od wieków, był otwarty dla osób ze środowisk defaworyzowanych, jest dziś mniej zróżnicowany”.

Mówi, że aktorzy z wcześniejszych pokoleń, tacy jak Anthony Hopkins i Julie Walters, „wyraźnie dorastali w klasie robotniczej”, a ci „z nieco zamożnych rodzin”, jak Judi Dench i Ian McKellen, „wciąż wywodzą się ze skromnych przodków z klasy średniej”.

Aktorstwo zostało „uprowadzone” przez ludzi z „wyjątkowo uprzywilejowanych środowisk”, twierdzi historyk i autor Libeca Pelham. Na zdjęciu Eddie Redmayne i Benedict Cumberbatch w 2008 roku, obaj udali się do Eton jako książę William

„Podczas gdy reprezentacja nie-białych i nie-białych poprawia się teraz, bardzo powoli, tendencja wydaje się odwracać, jeśli chodzi o reprezentację społeczną i gospodarczą”, mówi, dodając: „Teraz nie ma już żadnego piętna społecznego związanego z reprezentacją społeczną i gospodarczą”. zawód aktorski, klasy wyższe szukały i zarządzały Odzyskiwaniem przemysłu z pokrzywdzonych.

READ  Boris Johnson wykorzystał salę odpraw na Downing Street za 2,6 miliona funtów, aby obejrzeć nowy film o Bondzie | Boris Johnson

Przemawiając za swoją książkę na Festiwalu Historii Chalk Valley, sponsorowanym przez Daily Mail, panna Pelham wskazała Helenę Bonham Carter jako dodatkowy przykład.

Zauważyła, że ​​aktorka „wygląda z jakąkolwiek postacią, w jakiej chce się pojawić”, w tym jako „żona fryzjera Cockney” pani Lovett w Sweeney Todd „chociaż pochodzi z wyższej klasy” i jako żona wysokiej rangi w King’s Speech Zagrała rolę Królowej Elżbiety Matki.

Panna Pelham, która jest również filmowcem, powiedziała, że ​​aktorstwo panny Bonham Carter w Sweeney Todd było „fajne”, ale zastanawiała się, dlaczego Sir Michael Caine, który pochodził z klasy robotniczej, nie mógł grać ról z wyższych sfer. przeważnie’.

Powiedziała, że ​​nie pamięta, w którym filmie naprawdę zginął [portrayed himself as someone from a higher class]”.

Termin „przejściowy” został po raz pierwszy użyty w XIX-wiecznej Ameryce w odniesieniu do jasnoskórych niewolników, którzy uciekli na wolność, twierdząc, że mają białą tożsamość.

Podczas gdy Caine jest najbardziej znany z ról robotniczych w filmach takich jak Alfie i The Italian Job, jego najbardziej znanymi rolami w Zulu były porucznik Gonville Brumhead, który mówi z uciętym akcentem.

Zapytana o swoje uwagi po rozmowie, pani Pelham powiedziała The Mail, że „kwestia zwolnienia jest teraz bardzo problematyczna”. Dodała: „Obsada aktorów powinna być zgodna z kulturowym, historycznym lub społecznym pochodzeniem aktorów, w przeciwnym razie stanie się problematyczna. Musisz zrównoważyć równowagę sił.

Możesz zapytać: „Dlaczego Hinduska w zachodnich ubraniach miałaby uciec, a nie na odwrót?” Dzieje się tak, ponieważ w grze nie ma żadnej siły dynamicznej.

Reklamy