- autorstwa Annabelle Liang
- Reporter biznesowy
Nowa globalna firma została założona przez francuskiego giganta motoryzacyjnego Renault i chińskiego producenta samochodów Geely i ma swoją siedzibę w Wielkiej Brytanii.
Firmy zainwestują do 7 miliardów euro (7,7 miliarda dolarów; 6 miliardów funtów) w rozwój niskoemisyjnych silników benzynowych, wysokoprężnych i hybrydowych.
Zatrudni około 19 000 pracowników w 17 fabrykach silników, oprócz pięciu ośrodków badawczo-rozwojowych.
Transakcja ma miejsce, gdy światowy przemysł motoryzacyjny koncentruje się na rozwoju pojazdów elektrycznych.
Renault i Geely — powiedział w oświadczeniu że nowa firma wykorzysta swoją siedzibę w Wielkiej Brytanii do „standaryzacji operacji, wykorzystania synergii i określenia planów na przyszłość”.
Firma zostanie uruchomiona jeszcze w tym roku i będzie dostarczać silniki takim producentom samochodów, jak Volvo, Nissan i Mitsubishi.
„Jesteśmy dumni, że łączymy siły ze wspaniałą firmą, taką jak Geely… aby zakłócić grę i otworzyć drogę do snowboardu o bardzo niskiej emisji” [internal combustion engine] powiedział dyrektor generalny Renault, Luca de Meo.
Prezes Geely Holding Group, Eric Lee, dodał, że zamierza „zostać światowym liderem w dziedzinie technologii hybrydowych, dostarczając niskoemisyjne rozwiązania producentom samochodów na całym świecie”.
Firmy poinformowały również, że gigant energetyczny Saudi Aramco może dołączyć do projektu i że „ustanowi strategiczną inwestycję”.
Aramco – największa na świecie firma naftowo-gazowa – jest głównym emitentem gazów cieplarnianych, które przyczyniają się do zmian klimatu.
Umowa Renault-Geely pojawia się, gdy popyt na samochody elektryczne stale rośnie w krajach na całym świecie, w tym w Wielkiej Brytanii.
Jednak typowy nowy pojazd elektryczny (EV) jest nadal droższy niż pojazd benzynowy lub wysokoprężny.
W ostatnich latach Geely z siedzibą w Hangzhou również inwestuje w produkcję pojazdów elektrycznych.
Dziesięć lat temu kupił London Taxi, producenta czarnych taksówek z Coventry, w transakcji wartej 11,4 miliona funtów (14,8 miliona dolarów).
W 2017 roku producent taksówek został przemianowany na London Electric Vehicle Company, aby podkreślić swoją koncentrację na przejściu na technologię pojazdów elektrycznych.
Opracowała pierwszą w Londynie elektryczną czarną taksówkę, z około 5000 samochodów na ulicach stolicy.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Ocena ekosystemu Solany i tego, jak Jito pomoże mu się rozwijać
Witryna i aplikacja Marks & Spencer ulegają awarii, gdy sprzedawca przeprasza klientów, mówiąc, że „pracują nad tym”
Cadbury wycofuje swój popularny batonik Dairy Milk i nie ma planów jego powrotu, twierdzi marka