Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Zarze grozi bojkot wezwań do „kpienia” w jej kampanii z ofiar w Gazie

Zarze grozi bojkot wezwań do „kpienia” w jej kampanii z ofiar w Gazie

Firma szybkiej mody Zara stoi w obliczu wezwań do bojkotu po tym, jak w jej ostatniej kampanii pojawiły się modele z brakującymi kończynami otoczone gruzami, co porównano do przerażających zdjęć, które wyłoniły się z rozdartej wojną Gazy.

Hashtag #BoycottZara zaczął zyskiwać na popularności na platformie X, dawniej Twitterze, w poniedziałek 11 grudnia po tym, jak użytkownicy mediów społecznościowych zaatakowali markę w związku z jej najnowszą kampanią modową „The Jacket”, w której występuje supermodelka Kristin McMenamy.

Niektórzy użytkownicy X wskazali na podobieństwa między niszczycielskimi obrazami napływającymi ze Strefy Gazy, gdzie w wyniku trwającej wojny między Izraelem a Hamasem zginęło prawie 18 000 osób.

Na jednym zdjęciu widać McMenamy’ego trzymającego manekina owiniętego w biały materiał. Na innych zdjęciach amerykańska modelka została sfotografowana wśród gruzów, wewnątrz drewnianych skrzyń, w otoczeniu posągów – niektórych bez kończyn.

„Ciche” sesje zdjęciowe były krytykowane za porównywanie do ofiar wojny, które są zwykle owinięte w zwykły biały materiał, jak ma to miejsce w tradycji islamskiej.

Inditex, spółka matka Zary, nie komentuje tej krytykiNiezależny Na prośbę o komentarz nie otrzymała odpowiedzi.

Poinformowało o tym źródło bliskie Zary iNews Że kampania została zaplanowana z wyprzedzeniem: „Prawdopodobnie był to bardzo zły moment”.

Na platformie mikroblogowania szeroko udostępniano zdjęcia porównawcze, a wiele osób potępiało sprzedawcę za jego niewrażliwą kampanię w czasie, gdy wojna w Gazie wkracza w trzeci miesiąc.

Palestyńska artystka Hazem Harb skomentowała na Instagramie, mówiąc: „Wykorzystywanie śmierci i zniszczenia jako tła dla mody jest czymś więcej niż złem. To współudział i powinien nas, jako konsumentów, zirytować”.

READ  60-letnia Carol Vorderman w białej mini sukience z siateczki zakłada pośpiech

Indonezyjska aktorka i projektantka mody Zaskia Songkar, która ma ponad 31 milionów obserwujących na Instagramie, napisała: „Żegnaj, Zara”.

Dziennikarz Ahmed Shihab El-Din skomentował: „A nagroda dla najbardziej głuchej marki roku trafia do Zary”.

W innym tweecie napisano: „Marka Zara w swojej kampanii reklamowej kpiła z trudnej sytuacji prześladowanych Palestyńczyków i ich męczenników. Bojkotujmy wszyscy obłudną i niewrażliwą markę Zara”.

Wezwania do bojkotu Zary w związku z jej „głuchą” kampanią modową rozpoczęły się w niedzielę (9 grudnia) po opublikowaniu zdjęć w Internecie.

według iNews Z raportu wynika, że ​​aktywiści napisali propalestyńskie hasła w niektórych sklepach Zary w Montrealu w Kanadzie.

Źródło bliskie Zary powiedziało gazecie, że kampania została zaplanowana z wyprzedzeniem: „Prawdopodobnie nadszedł bardzo zły moment”.

Marka odzieżowa opisuje swoją kontrowersyjną nową kampanię jako „limitowaną edycję kolekcji własnego domu, która celebruje nasze zaangażowanie w rzemiosło i pasję do ekspresji artystycznej”.

W obliczu niedawnych kontrowersji niektórzy użytkownicy mediów społecznościowych ponownie ujrzeli światło dzienne komentarze, które dyrektor generalna Zary, Vanessa Perlman, wysłała na Instagramie dwa lata temu palestyńskiej modelce Qaher Harhash.

Harhash, zwolennik propalestyński, udostępnił zrzuty ekranu z wiadomościami wymienianymi między nim a Perelmanem po śmiercionośnym 11-dniowym konflikcie między Izraelem a Hamasem w 2021 r.

Perelman i Zara zostali wezwani w Internecie, kiedy wysłała Harhashowi następującą wiadomość: „Może gdyby wasi ludzie byli wykształceni, nie wysadziliby szpitali i szkół, za które Izrael pomógł zapłacić w Gazie.

„Izraelczycy nie uczą dzieci nienawiści i nie rzucają kamieniami w żołnierzy, jak to czyni wasz naród”.

Inditex, firma kontrolująca Zarę, zdystansowała się wówczas od komentarzy Perelmana, dodając, że „nie toleruje żadnego braku szacunku dla jakiejkolwiek kultury, religii, kraju, rasy czy przekonań”.

„Zara to zróżnicowana firma i nigdy nie będziemy tolerować jakiejkolwiek dyskryminacji” – dodała firma warta 120 miliardów dolarów. „Potępiamy te komentarze, które nie odzwierciedlają naszych podstawowych wartości, jakimi są wzajemny szacunek, i przepraszamy za wyrządzoną przez nie obrazę”.

READ  Popularny program kulinarny Dave'a z gospodarzem World's Strongest Man został przerwany po zaledwie dwóch seriach

Niezależny Skontaktowałem się z przedstawicielami Zary w celu uzyskania komentarza.