Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Zakłócenia w transporcie kolejowym: odwołania pociągów do 13% w 2023 r

Zakłócenia w transporcie kolejowym: odwołania pociągów do 13% w 2023 r

  • Napisane przez Jonathana Fagga i Emily Yonię
  • BBC Anglia

Źródło obrazu, Ekspres Transpennine

podpis pod zdjęciem,

TransPennine Express został objęty kontrolą rządu po miesiącach skarg dotyczących opóźnień i odwołań

Na najbardziej ruchliwych stacjach kolejowych w Wielkiej Brytanii w tym roku odnotowano najwyższy wskaźnik odwołań pociągów.

Na dzień 31 lipca w Huddersfield odwołano ponad 5500 rozkładowych pociągów, co oznacza wyższy wskaźnik wynoszący 13%.

Z analizy danych BBC dotyczących krajowych kolei wynika, że ​​prawie połowa pociągów przejeżdżających przez Wielką Brytanię jest opóźniona co najmniej o jedną minutę.

Rząd stwierdził, że operatorzy muszą świadczyć usługi na czas oraz ograniczać opóźnienia i odwołania lotów.

Analiza krajowych danych kolejowych, zebranych przez Pociągi punktualnieco pokazuje, że spośród 100 najbardziej ruchliwych stacji kolejowych Manchester Victoria odnotował drugi najwyższy wskaźnik odwołań na poziomie 10%.

Na kolejnych miejscach plasują się Nowy Jork, Newcastle i Manchester Oxford Road z 9%.

Źródło obrazu, Karolina Devonport

podpis pod zdjęciem,

„Dlaczego chcą, aby ludzie korzystali z transportu publicznego, skoro transport publiczny jest tak zły?” powiedziała Caroline Devonport.

Caroline Devonport z South Kirkby od pięciu lat podróżuje pociągiem do Huddersfield.

„Ostatnie sześć miesięcy było absolutnie przerażające” – powiedziała 48-latka. „Ze względu na ryzyko spóźnienia wychodzę teraz do pracy godzinę wcześniej. Cały czas jestem totalnie zdruzgotana tym, że jestem w pociągach.

„Widziałem wiele agresji ze strony innych pasażerów wobec bramkarzy, ponieważ ludzie się spóźniali, spóźniali i byli sfrustrowani.

„Strajki rzeczywiście przynoszą skutek, ale same przedsiębiorstwa kolejowe są naprawdę źle zarządzane, a ich obsługa klienta jest często bardzo niegrzeczna”.

Powiedział, że kierowcy wznawiający pracę w dni wolne od pracy pomogli obniżyć liczbę odwołań w Huddersfield „do 3,5%, przy ogólnej wartości 5,5% dla całej sieci TPE”.

„Wiemy, że jest jeszcze wiele do zrobienia i aktywnie opracowujemy plany dostarczenia niezawodnych, dokładnych i elastycznych kolei, których oczekują nasi klienci i na które zasługują” – dodał Jackson.

Analiza danych dla 2555 stacji wskazuje również, że w okresie od 1 stycznia do 31 lipca:

  • W sumie 3% pociągów w Wielkiej Brytanii zostało odwołanych, 56% przyjechało punktualnie, a 41% było opóźnionych co najmniej o jedną minutę.
  • Ogólnie rzecz biorąc, najwyższy wskaźnik odwołań na poziomie 7% miał stacje w Walii.
  • Spośród regionów Anglii najwyższy wskaźnik anulowań, wynoszący 6%, miał region północno-wschodni.
  • Jednak najniższy odsetek pociągów punktualnych – 42% – ma Yorkshire i Humber.

„Chcemy, aby ludzie podróżowali pociągiem, dlatego wysoki wskaźnik odwołań jest nie do przyjęcia” – powiedział Paul Twohy, dyrektor naczelny organizacji charytatywnej Campaign for Better Transport.

„Rząd i przemysł muszą rozwiązać ten problem i zapewnić, że usługi będą działać zgodnie z harmonogramem, aby pasażerowie mogli podróżować bez obaw”.

Christine Wise (57 l.) ze Stalybridge stwierdziła, że ​​nie może polegać na lokalnym pociągu, aby dostać się do nowej pracy w Manchesterze.

„Każdego ranka co najmniej jeden wyjazd jest odwoływany” – powiedziała, dodając, że teraz jedzie do Ashton-under-Lyne, aby złapać tramwaj.

„To trwa znacznie dłużej, około 40 minut. Jest to denerwujące, bo to wielka strata czasu. Wstaję bardzo wcześnie rano, aby dostać się do pracy, i przychodzę wcześnie, aby ją wykonać. Nie lubię element rzeczy marnujący czas.

Po cichu odwołane.

Network Rail powiedział: „Wiemy, że wydajność nie była wystarczająco dobra dla pasażerów i ściśle współpracujemy z operatorami pociągów, aby ją poprawić.

„W przyszłości utworzenie Wielkich Kolei Brytyjskich (GBR) umożliwi nam kompleksowe spojrzenie na wydajność, usprawnienie naszej sieci kolejowej oraz zapewnienie lepszych i bardziej niezawodnych usług pasażerom i klientom towarowym”.

W marcu Derby zostało wybrane na siedzibę GBR – planowanego organu publicznego, który będzie obsługiwał pociągi w całym kraju oraz ustalał większość taryf i rozkładów jazdy.

W tym roku na kolei strajki odbywają się co miesiąc.

1 września członkowie Stowarzyszonego Stowarzyszenia Inżynierów i Strażaków Lokomotyw (ASLEF) rozpoczęli strajk, który dotknął 16 operatorów.

Następnego dnia 20 000 członków RMT również podjęło działania.

Mike Whelan, sekretarz generalny ASLEF, powiedział, że przemysł kolejowy podupadł pod rządami konserwatystów.

„To cena, którą wszyscy – pasażerowie, personel i przedsiębiorstwa w Wielkiej Brytanii – płacimy za prywatyzację, o której wszyscy w branży kolejowej – z wyjątkiem zwolenników rządu – wiedzą, że nie zadziałała” – powiedział.

„Powinniśmy zachęcać więcej osób do korzystania z naszych pociągów – usuwając samochody z dróg i zmniejszając emisję gazów cieplarnianych – zamiast próbować zniechęcać osoby dojeżdżające do pracy od podróżowania”.

Rzecznik Departamentu Transportu powiedział: „Ministrowie dali jasno do zrozumienia operatorom, że muszą świadczyć usługi na czas, przy minimalizacji opóźnień.

„Aby zwiększyć niezawodność naszych kolei, ważne jest, aby związki zawodowe zgodziły się na reformy, które zmodernizują branżę”.