Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Thatcher przegrywa bitwę brandingową z Aldi o konkurencyjne napoje cydrowe

Thatcher przegrywa bitwę brandingową z Aldi o konkurencyjne napoje cydrowe

  • Napisane przez Pię Swallow i PA Media
  • wiadomości BBC

Skomentuj zdjęcie,

Thatcher pozwała Aldi w związku z twierdzeniami, że jej marka Taurus naruszyła znak towarowy Cloudy Lemon Cider.

Browar Thatchers przegrał walkę Sądu Najwyższego z Aldi o znak towarowy w sprawie konkurencyjnych produktów z cydru.

Browar z Somerset pozwał sieć supermarketów w związku z twierdzeniami, że Aldi „naśladował” jej mętną lemoniadę „zarówno pod względem smaku, jak i wyglądu”.

W środę po ślepym teście smaku sędzia Melissa Clark stwierdziła, że ​​istnieje „niski stopień podobieństwa”.

Rzecznik Aldi powiedział: „W tym orzeczeniu nie ma nic niejasnego. Jest jednoznaczne”.

Podczas listopadowego procesu w Londynie Thatchers oskarżyła Aldiego o uzyskanie „nieuczciwej przewagi” sprzedażowej poprzez kopiowanie produktu wprowadzonego na rynek przez rodzinną firmę produkującą cydr w lutym 2020 roku.

Thatchers twierdziła, że ​​napój Aldi Taurus, wprowadzony na rynek w maju 2022 r., „opierał się na reputacji” marki Thatchers i „wprowadzał kupujących w błąd, wmawiając im, że cydr jest ten sam lub w jakiś sposób powiązany”.

Skomentuj zdjęcie,

Niemiecki sprzedawca sprzedał puszki lemoniady za ponad 1,4 miliona funtów

Martin Thatcher, producent cydru w czwartym pokoleniu, powiedział: „Jako rodzina z Somerset posiadająca 120-letnie doświadczenie w produkcji cydru, byliśmy zmuszeni wnieść tę sprawę.

„Aldi wyraźnie zauważył popularność Thatchers Cloudy Lemon, produktu premium, który opracowaliśmy, badając trendy konsumenckie i inwestując w innowacje”.

Aldi zaprzeczył twierdzeniom, że „podaje” swój produkt jako produkt, który wydaje się pochodzić od Thatcher.

Zaakceptowała użycie produktu Thatcher jako „punktu odniesienia”, ale zaprzeczyła naruszeniu praw autorskich.

„Ekskluzywne marki Aldi właśnie takie są: dostępne wyłącznie dla Aldi, a jednocześnie wiodące na rynku pod względem jakości i ceny” – powiedział rzecznik firmy.

Skomentuj zdjęcie,

Produkty zostały wprowadzone na rynek w odstępie dwóch lat

Sędzia Clark przyznał, że widok produktu Aldi „przywodziłby na myśl” markę Thatcher, ale orzekł, że „nie ma prawdopodobieństwa wprowadzenia w błąd” konsumentów.

„Uważam, że smak tych dwóch produktów jest bardzo podobny, ale akceptuję, że są różne” – powiedziała.

Sędzia uznał, że Aldi nie rozwijał swojego produktu „z zamiarem wykorzystania dobrej woli i reputacji” marki Thatchers ani nie „działało to ze szkodą” dla reputacji browaru.

Dodała, że ​​twierdzenie, jakoby sprzedaż Aldi mogła być jedynie wynikiem uzyskania nieuczciwej przewagi na reputacji Thatcher, było „niczym więcej niż założeniem”.

Thatcher dodała: „Jest dla nas jasne, że zamiarem Aldi było stworzenie produktu opartego na pozycjonowaniu Thatcher na poziomie premium”.

„W rozwoju ich produktów byliśmy jedyną marką, która okazała się inspiracją.

„Jesteśmy bardzo rozczarowani, że sędzia się z nami nie zgodził, ale to nie powstrzyma nas od dalszego wprowadzania innowacji i produkcji cydrów premium”.

READ  Hodowcy kwiatów w Kornwalii obawiają się, że 80% ich upraw zgnije na polach następnej wiosny