Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Test właściciela Subaru BRZ, Toyoty GR86 wykazał niskie ciśnienie oleju w prawych rogach

Test właściciela Subaru BRZ, Toyoty GR86 wykazał niskie ciśnienie oleju w prawych rogach

Nieformalny test obejmował wiele samochodów gwałtownie skręcających na torze wyścigowym.

Subaru BRZ i Toyota GR86 obecnej generacji trafiły na rynek w 2021 roku. Najważniejszą nowością dla tych samochodów sportowych jest czterocylindrowy silnik o pojemności 2,4 litra produkowany przez Subaru, oferujący większą moc w porównaniu z poprzednim modelem. Od tego czasu pojawiały się sporadyczne doniesienia od właścicieli dotyczące problemów z silnikiem. Teraz właściciel Subaru BRZ 2022 próbuje rozwiązać problem.

Wideo na górze tego artykułu zostało opublikowane na 900BRZ Kanał Youtube. Rozpoczyna się krótkim wprowadzeniem od faceta o imieniu Brian, który wspomina, że ​​jest właścicielem BRZ 2022. Krótko mówiąc, ocenia swojego BRZ wraz z Toyotą GR86 z 2022 r. na torze, prowadzonym przez czterech kierowców o różnym stopniu umiejętności. Samochody są wyposażone w dwa czujniki ciśnienia oleju, połączone z pakietem oprogramowania przeznaczonym do rejestrowania w czasie rzeczywistym danych dotyczących ciśnienia oleju silnikowego podczas jazdy po torze.

Jeśli chodzi o samochody, mówi się, że zarówno Toyota, jak i Subaru mają opony uliczne GT Radial SX2 i standardowe zawieszenie z niewielkimi zmianami w przednim ustawieniu. Silniki są również seryjne, choć należy zwrócić uwagę na chłodnice oleju Jackson Racing. Oba samochody mają oryginalne filtry oleju i olej Motul 8100 5W30.

READ  iPhone 13 przewyższa iPhone’a 12 Pro w teście aparatu i wideo

Film szczegółowo opisuje testy, ale wyniki pokazały znaczny spadek ciśnienia oleju w silniku podczas szybkich skrętów w prawo. Podczas gdy ciśnienie ogólnie utrzymywało się na poziomie około 60 psi na prostych i zakrętach w lewo, dane wykazały spadek o mniej niż 30 psi na zakrętach w prawo. W pewnym momencie dane pokazują spadek ciśnienia oleju do 20 psi w naszym samochodzie testowym Toyota GT86.

Osoby tworzące film uważają, że spadek ciśnienia może być spowodowany gromadzeniem się oleju w pokrywie rozrządu podczas ostrej jazdy i nie wracaniem do korka. Dodatkowo miejsce odbioru może być przyczyną dominującego problemu podczas skręcania w prawo. Na filmie Brian stwierdza, że ​​spadek ciśnienia może wystarczyć do uszkodzenia łożyska. Wreszcie uważa się, że ten problem nie jest związany z obawami dotyczącymi nadmiernej ilości silikonu RTV w misce olejowej, co jest podejrzewane o kolejny problem, który może prowadzić do awarii silnika w tych samochodach.

To kulminacja dochodzenia prowadzonego przez właściciela Subaru BRZ, ale co na to producenci samochodów? Motor1.com Skontaktowałem się zarówno z Toyotą, jak i Subaru w sprawie nagrania, prosząc o komentarz. Rzecznik Toyoty odpowiedział, obiecując dalsze zbadanie sprawy. Nie otrzymaliśmy jeszcze odpowiedzi od Subaru. Z pewnością zaktualizujemy tę historię o dodatkowe informacje, gdy tylko będą dostępne.

W tej chwili Subaru i Toyota reklamują BRZ i GR86 jako „testowane na torze” lub „montowane na torze”. Przy zakupie każdego GR86 Toyota oferuje bezpłatne roczne członkostwo w National Motorsports Association (NASA), a także „bezpłatne wrażenia z jazdy o wysokich osiągach”. W Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego nie ma raportów przemysłu samochodowego dotyczących problemów z silnikiem związanych z olejem, ale są Wiele skarg właścicieli Odnośnie rzekomej sprawy RTV.

READ  Wyciek specyfikacji OnePlus 12 - wiadomości GSMArena.com