Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Szukasz chatbotów?  Bah, ten startup próbuje skorzystać z Yahoo • Stara kolekcja katalogów internetowych The Register

Szukasz chatbotów? Bah, ten startup próbuje skorzystać z Yahoo • Stara kolekcja katalogów internetowych The Register

wywiad Wyszukiwarki internetowe, od dawna zdominowane przez Google, powracają, przynajmniej wśród operatorów zasiedziałych na rynku i przedsiębiorców, jeśli nie wśród sfrustrowanych użytkowników Internetu.

To nie tylko wyszukiwanie w Google Niektóre obliczenia Sytuacja się pogorszyła, chociaż Google utrzymuje, że jego wyniki są w dalszym ciągu lepsze niż w przypadku innych wyszukiwarek. Zarówno Google, jak i Microsoft obstawiają, że wyszukiwanie można usprawnić poprzez dodanie generatywnej sztucznej inteligencji, pomimo ryzyka halucynacji i dezinformacji. Uruchom grę.

tak jak Najnowsze badania Z Uniwersytetu Północnej Karoliny w Chapel Hill: „Przez lata w dziedzinach informatyki, wyszukiwania informacji i interakcji człowiek-komputer badano, w jaki sposób ludzie korzystają z systemów wyszukiwania, i szukano sposobów na ulepszenie interfejsów wyszukiwania. Integracja Rozwój sztucznej inteligencji generowane komponenty czatu to główne osiągnięcie, które „głęboko zmienia sposób interakcji użytkowników z systemami wyszukiwania”.

Jak zauważyliśmy, integracja chatbotów i wyszukiwania przez firmę Microsoft z usługą Bing nie poprawiła znacząco jej udziału w rynku wyszukiwania. Firmy zajmujące się wyszukiwarkami eksperymentują jednak ze sztuczną inteligencją, aby sprawdzić, czy pewne – choć niekoniecznie poprawne – odpowiedzi z dużych modeli językowych mogą rozluźnić uścisk Google. Istnieje również możliwość, że interwencja organów antymonopolowych może zmienić dynamikę rynku w ciągu roku lub dwóch.

Google też nie siedzi w miejscu. Producent czekolady właśnie zmienił nazwę swojej usługi Bard AI na Gemini i sprawił, że chatbot stał się bardziej dostępny na urządzeniach mobilnych, a także tańszy, oferując opcjonalną subskrypcję premium. Nie zastępuje wyszukiwania Google, ale sprawia, że ​​natychmiastowe wyszukiwanie odpowiedzi staje się alternatywą dla wyszukiwania dokumentów za pomocą słów kluczowych.

Rozpoczęcie wyszukiwania w Wielkiej Brytanii wygląda inaczej

Thomas Chopping to brytyjski ekonomista, który założył firmę badawczą zajmującą się nauką El tocoPorozmawiaj na ten temat z Nagrywać. Wierzy, że dopóki będą istnieć strony internetowe, będzie miejsce dla wyszukiwarek, ze względu na ekonomikę publikowania w sieci i odmienne potrzeby, jakie spełniają zapytania konwersacyjne i wyszukiwarka internetowa.

„Przez dziesięciolecia od premiery obserwowaliśmy, jak Google stale stara się uczynić wyszukiwanie bardziej predykcyjnym, ostatecznie dodając takie funkcje, jak autouzupełnianie i natychmiastowe odpowiedzi” – powiedział Chopping. Nagrywać. „Zwiększa to ilość czasu, jaki użytkownicy spędzają w swoich witrynach, kosztem odwiedzania podstawowych źródeł danych”.

„Przez większość tego czasu ich próby były śmiesznie słabe”, powiedział, „ponieważ jak na firmę zalewającą pieniądze, wydawało się, że nie są w stanie dopasować typowych zapytań do właściwej odpowiedzi i odwołują się do danych osobowych, aby odgadnąć, czego chcą ludzie zobaczyć.”

Chopping rozpoczął pracę nad El Toco w 2016 r., a uruchomił usługę w 2023 r.

„Zakończyliśmy prace nad naszą witryną, gdy ChatGPT pojawił się w Internecie, a jego zasadniczą różnicą jest to, że jest znacznie lepszy od pola wyszukiwania Google pod względem rozumienia rzeczywistych zapytań ludzkich” – powiedział.

READ  Zwiastun premiery sezonu 12 Apex Legends zapowiada zmiany na mapie Olympus

„I tak wizja Google dotycząca magicznego pudełka, które znajdzie wszystko, co w nim wpiszesz, wydawała się o krok od urzeczywistnienia. Było to oczywiście bardzo przerażające, biorąc pod uwagę fakt, że spędził tyle lat nad konkurencyjnym pomysłem. I z tego powodu, a szczególnie trochę przestraszony, ja… „Większą część ostatniego roku spędziliśmy na głębokim myśleniu o zastosowaniach tego leku w badaniach”.

Nagle nie będzie już motywacji do tworzenia treści na stronę internetową, jeśli nie przyciągną one użytkowników

Jego pierwszą obserwacją jest to, że czaty internetowe i narzędzia wyszukiwania służą różnym celom.

„Jeden ma na celu udzielenie odpowiedzi na dyskretne pytania. Drugi ma na celu pomóc użytkownikom w znalezieniu stron internetowych” – powiedział.

„Załóżmy na chwilę, że z biegiem czasu teksty konwersacyjne stają się tak dobre, że nikt już nie zagląda na strony internetowe. To prawdziwa zmiana paradygmatu działania sieci, ponieważ, jak zauważyłeś, nagle nie ma motywacji do tworzenia treści dla witryny internetowej, jeśli nie przyciąga ona Użytkowników.

„Witryny internetowe mogą pozostać online i nie muszą być objęte zaporą płatniczą, ale to pozwala uniknąć korzyści z wyszukiwania opartego na czacie, ponieważ nie będą dostarczane żadne informacje. Dostawcy wyszukiwania opartego na czacie mogą następnie płacić witrynom internetowym za swoje dane, tę walkę rozpocząłem Google jest już nieumyślnie, szczególnie w Australii.

„Ale ten model biznesowy musi być w jakiś sposób finansowany i nie jest jasne, czy ludzie zbiorowo będą chcieli płacić za uzyskanie natychmiastowych odpowiedzi na pytania. Jest to zatem model biznesowy, który na zawsze będzie zagrożony przez wyszukiwarki w witrynach internetowych, które umożliwiają uzyskaj odpowiedzi za darmo, odwiedzając oryginalne źródło.

Jego druga obserwacja jest taka, że ​​Google i Microsoft, w pośpiechu popularyzując pomoc w postaci czatu, najwyraźniej zapomniały, w jaki sposób ludzie korzystają z Internetu.

„Ludzie robią wiele rzeczy w Internecie i nie ograniczają się tylko do zadawania pytań, ale jedną z nich jest przeglądanie” – powiedział. „Jeśli nudzę się na stacji kolejowej lub ciekawi mnie jakiś temat, często chcę po prostu przeglądać. Nie da się przeglądać za pomocą narzędzi wyszukiwania w stylu konwersacyjnym, które całkowicie skupiają się na odpowiadaniu na pytania.

„W tej chwili przemawia to na korzyść Meta i TikTok, ponieważ znalezienie dobrej jakości witryn internetowych za pomocą wyszukiwarek wymaga dużego wysiłku, co sprawia, że ​​ludzie już nie zawracają sobie tym głowy.

„Odwiedzam Nagrywać Ponieważ czytałem to od czasów studiów, a nie dlatego, że wyszukałem w Google „dobre strony z wiadomościami IT”. Sieci społecznościowe następnie konkurują ze sobą o tę uwagę i prawie przestały być sieciami społecznościowymi na rzecz fabryk treści. Jest to szczególnie widoczne na samym Facebooku, który jest przepełniony spamem, którego celem jest zatrzymanie Cię na tym portalu i zachęcanie do korzystania z konkurencyjnych platform oferujących więcej tych samych bezmyślnych treści.

READ  Galaxy Watch 4 może opóźnić obsługę Google Pay, Asystent

Powrót do podstaw

El Toco to wyszukiwarka z filtrami, powiedział Chopping. Zindeksowane strony są kategoryzowane na podstawie różnych metadanych, takich jak typ i przeznaczenie strony, co ułatwia odfiltrowywanie mniej trafnych wyników.

„Celem jest zapewnienie wydajności i dokładności wyszukiwania w Internecie” – wyjaśnił Chopping. „Ale wszystko to można zrobić bez znajomości kontekstu badań.

„Nie potrzebujemy danych osobowych użytkownika, aby zdecydować, które wyniki wyświetlić, ponieważ użytkownik może sam to wyrazić. Nie potrzebujemy sztucznej inteligencji, aby zamienić wyszukiwanie w rozmowę, ponieważ może to zrobić tylko kilka osób. ” Kliknięcia interfejsu użytkownika.

Nie potrzebujemy sztucznej inteligencji, aby zamienić badania w rozmowę

„Pobieranie opłat od użytkowników za wyszukiwanie w Internecie to model, który najwyraźniej nie działa, dzięki Neeva za zwrócenie na to uwagi, dlatego zezwalamy na reklamy, ale jeśli użytkownicy są zainteresowani, mogą przejść do menu i po prostu je wyłączyć”.

Chuping wyraził wątpliwości, czy ludzie będą skłonni płacić za pomoc w wyszukiwaniu AI, skoro nadal możliwe będzie uzyskanie bezpłatnych wyników wyszukiwania.

„Ekonomista we mnie podejrzewa, że ​​próbują zobaczyć, co im się uda w kwestii cen, ponieważ łatwiej jest obniżyć ceny niż je podnieść” – stwierdził.

Uważa jednak, że sztuczna inteligencja jest ważna w badaniach, nawet jeśli jest przereklamowana.

„To z pewnością bardzo ważne” – powiedział. „Ale moim zdaniem chodzi bardziej o marketing niż o cokolwiek innego. Ludzie z finansów są teraz ważni Linia najlepszego dopasowania Do wykresów i powiedz: „Och, używamy uczenia maszynowego, aby stworzyć prognozę dla akcji”. Ja na to: nie, nie zrobiłeś tego. To lepiej dopasowana linia. Zaledwie kilka lat temu tak to nazywali i mówili: „Och, używamy modeli statystycznych”. Teraz wszystko zależy od sztucznej inteligencji.”

Chopping podkreśla, że ​​skala Internetu oznacza, że ​​trzeba mieć pewien poziom automatyzacji. El Toco wykorzystuje uczenie maszynowe na zapleczu do klasyfikowania i oznaczania przeszukiwanych stron, aby można je było skuteczniej filtrować.

„Myślę, że prezentacja front-endu AI stoi w tej chwili pod znakiem zapytania i zdecydowaliśmy się pójść w zupełnie innym kierunku niż Google i Bing, a czas pokaże, który z nich będzie właściwy.” Powiedział.

Nowa era?

Chopping uważa, że ​​nadchodzi nowa era konkurencji w badaniach.

„Niemal nie chcę tego mówić, ale bariery wejścia na rynek badań są znacznie niższe, niż się ludziom wydaje” – powiedział. „Brave narobił sporo szumu wokół swojej wyszukiwarki. Jedną z rzeczy, która wywołała u mnie uśmiech w artykule, który wywołał tę rozmowę, było to, że ich specjalista od wyszukiwarki powiedział, jak drogie jest prowadzenie dużej architektury wyszukiwania.

„W tej chwili jesteśmy w fazie przyjaźni i rodziny. Prowadzimy własny system. Jesteśmy daleko w tyle za Brave pod względem natężenia ruchu, ale w rzeczywistości jest on bardziej skalowalny, niż się ludziom wydaje” chmura jest tutaj. „Mam zatem przeczucie, że zaobserwujecie większą konkurencję w postaci ataku Google na jego twierdzę w zakresie podstawowych zapytań ogólnych”.

Prawie nie chcę tego mówić, ale bariery wejścia na rynek badawczy są znacznie niższe, niż się ludziom wydaje

„Nie oznacza to, że te firmy koniecznie będą zarabiać pieniądze, ponieważ Google ma tę przewagę, że jest pierwszym graczem, i bardzo trudno było ją odebrać” – powiedział. „Ale jedną z innych rzeczy, które zauważyłem we wszystkim, jest wśród innych platform wyszukiwania jest to, że nie mają zbyt wielu pomysłów.” Oryginał.

READ  Cotygodniowa ankieta: Motorola Edge 30 Ultra kusi aparatem 200 MP, Fusion i Neo też chcą Twojej uwagi

„Teraz pojawia się ChatGPT i wszyscy zachowują się jak stado krów, które mówią: «Ach, szukaj, będzie rozmowa». W takim razie wszyscy chodźmy.

Shredder jest sceptyczny co do tego, że badacze chcą rozmów. „Właściwie jestem ekonomistą, a nie specjalistą od technologii” – powiedział. „Większość moich znajomych zajmuje się finansami. Kiedy zapytałem ich o te wszystkie narzędzia, odpowiedzieli: «Naprawdę nie widzimy, w jaki sposób może mi to pomóc w codziennym życiu, na przykład w wyszukiwaniu rzeczy w Internecie» .'”

Szansa w wyszukiwaniu, jak widzi ją Chopping, leży na rynkach wertykalnych, na których Google nie radzi sobie dobrze ze swoim podejściem „przeszukuj wszystko”.

Aby zaradzić rosnącym trudnościom w określeniu, czy treść jest prawdziwa, a nie bzdura wygenerowana przez sztuczną inteligencję, Chopping powiedział, że El Toco stawia na jakość, a nie ilość. Na pytanie, czy silnik zasadniczo przywraca model zapoczątkowany przez Yahoo, katalog stron wybranych, Chopping uśmiechnął się.

„Jesteś dosłownie pierwszą osobą, z którą rozmawiam, która wspomniała o tym bez mojego szturchania go o to wcześniej, a odpowiedź brzmi: tak, tak” – powiedział. „Właśnie to robimy. … Wszystkich tych katalogów internetowych nie ma już co najmniej od około 10 lat. To, co zrobiliśmy, to w zasadzie ich wskrzeszenie”.

„I nadejdzie moment, w którym będziemy musieli bardziej elastycznie podejść do wyników wyszukiwania, które się tam pojawiają. Ale jeśli chodzi o twoją uwagę dotyczącą tego, czy informacje są prawdziwe, czy nie, moim zdaniem jedynym realnym sposobem, aby to teraz zrobić, jest aby faktycznie zwracać uwagę — wraz z ludźmi — na to, co indeksujesz.

„Coraz trudniej jest znaleźć treści internetowe poza mediami społecznościowymi, jeśli nie wiesz już, jaką witrynę chcesz odwiedzić” – stwierdził Chopping. „Rośnie świadomość tego problemu i ludzie coraz częściej pytają, czy ktoś gdzieś coś z tym robi. Właśnie to staramy się zrobić”. ®