Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Strajkujący maszyniści domagają się wyższych wynagrodzeń za używanie tabletów iPad w pracy

Strajkujący maszyniści domagają się wyższych wynagrodzeń za używanie tabletów iPad w pracy

Strajkujący maszyniści żądają wyższych wynagrodzeń za korzystanie z tabletów iPad w pracy.

Urządzenia powiadamiają kierowców o ograniczeniach prędkości i sprawdzają bezpieczeństwo na drodze.

Maszyniści domagają się wyższych opłat za korzystanie w pracy z tabletów iPad, które informują ich o ograniczeniach prędkości i kontrolach bezpieczeństwa.Źródło: Alamy

Jednak twardogłowi przywódcy związkowi z Aslev twierdzą, że wykracza to poza normalne praktyki pracy ich członków, którzy zazwyczaj polegają na tablicach ogłoszeń.

W magazynie czeka około 1500 tabletów.

Nie zostaną one jednak wysłane, dopóki umowa nie zostanie rozstrzygnięta.

Aslef już rozgniewał pasażerów, odmawiając wycofania się ze strajku pomimo oferty, która podniosłaby średnią pensję maszynistów do 65 000 funtów za czterodniowy tydzień.

Wczoraj wieczorem sekretarz transportu Mark Harper ostro skrytykował związek, mówiąc: „Aslaf w dalszym ciągu stoi na drodze niezbędnych reform niezbędnych do ochrony przyszłości kolei”.

Kierowcy Northern i TransPennine Express wyszli wczoraj z długotrwałego sporu dotyczącego wynagrodzeń.

Nastąpiło to po tym, jak we wtorek wystąpiły zakłócenia w usługach Southeastern i Thameslink. Wprowadzono także zakaz pracy w godzinach nadliczbowych.

Kierowcy mogą strajkować przez kolejne 18 miesięcy, aby zapewnić sobie żądaną umowę płacową, ostrzegł szef Aslef Mick Whelan.

Powiedział: „Rząd stworzył sytuację strajkową.

„Od pięciu lat nie dostaliśmy podwyżki. Nie zabiegaliśmy o nią przez dwa lata pandemii, kiedy inflacja zaczęła skakać po dach.

„W trzecim roku, jak w każdej branży, domagaliśmy się podwyżki, rząd uznał, że na nią nie zasługujemy.

„16 prywatnych firm, dla których pracujemy, zarabia setki milionów funtów”.

Premier Rishi Sunak oskarżył kontrowersyjnych szefów o prowadzenie „kampanii pogardy” podczas dziewięciodniowych strajków.

Jest zły na operatorów pociągów za nieegzekwowanie nowych zasad dotyczących minimalnych usług, które zapewniałyby 40% usług.

Sunak wezwał także Aslefa, aby zaprzestał „samookaleczania”.

READ  „To śmieszne”: więcej chaosu, napięcia i opóźnień na lotnisku w Manchesterze, ponieważ sfrustrowani przylatujący pasażerowie zbyt długo czekają na upuszczenie bagażu

Ministrowie i przedsiębiorstwa kolejowe osiągnęli jak dotąd porozumienia z RMT, TSSA i Unite, przy czym wypowiedział się jedynie Aslef.

W tym tygodniu strajki dotknęły branżę hotelarską o wartości 350 milionów funtów.

Kate Nicholls z UKHospitality powiedziała: „Styczeń i luty to już jedne z najcichszych miesięcy dla obiektów, a te zakłócenia sprawią, że będzie to jeszcze bardziej bolesne”.

Przepisy kolejowe LOCO

Żądanie podwyżki cen tabletów to najnowszy popyt na ropę ze strony szefów kolei, których ministrowie oskarżają o zaniechanie modernizacji.

Jedno ze źródeł podaje, że jeden ze związków zawodowych wezwał swoich członków do otrzymania dodatkowych pieniędzy za skanowanie kodów QR, gdy zostały wprowadzone po raz pierwszy.

Inne starożytne zasady, zwane praktykami hiszpańskimi, pozwalają pracownikom wznowić przerwę na lunch, jeśli podejdzie do nich szef i zacznie z nimi rozmawiać.

Jedno z przepisów, które nadal obowiązuje od 1980 r., pozwala pracownikom na skorzystanie z płatnego urlopu w celu przeprowadzenia badań lekarskich, jeśli korzystają w pracy z kuchenki mikrofalowej. Proste zadania, takie jak wymiana gniazdka, mogą wymagać zespołu dziewięciu pracowników.

Różne zespoły konserwacyjne nie mogą przekraczać linii granicznych, aby pomóc w rozwiązaniu problemu.

Związki zawodowe wyraziły również obawy dotyczące korzystania z aplikacji do rozmów wideo, takich jak Zoom, przed konsultacjami w ich sprawie.