Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Strajki kolejowe: awanse Związek maszynistów odrzuca ofertę 3% płacy |  branża kolejowa

Strajki kolejowe: awanse Związek maszynistów odrzuca ofertę 3% płacy | branża kolejowa

Związek maszynistów pociągów odrzucił ofertę płacową, która została przygotowana przez rząd przed nową, nazywając ją „symboliczną”. strajk jej członków Czwartek.

Sekretarz generalny Aslef, Mick Whelan, powiedział, że związek nie otrzymał żadnej oferty i nie rozpoczął nowych rozmów, ale powiedział, że potencjalna podwyżka o 2000 funtów, o której pisała gazeta Sun, „nie zadziała”.

Powiedział: „Inflacja wynosi w tym roku 14%, nie mieliśmy podwyżki od ostatnich dwóch lat, a oni chcą naprawić branżę na poziomie 3% – nie sądzę, żeby to się stało z moim członków”.

Pociągi w całej Wielkiej Brytanii zostaną poważnie dotknięte 24-godzinnym strajkiem członków Aslef 15 operatorów pociągów. Uwięziony między dwoma uderzeniami przez 48 godzin Pracownicy kolei RMT w tym tygodniu.

Whelan powiedział, że jego pierwsze spotkanie z ministrem kolei Hugh Merrimanem zaplanowano na poniedziałek przyszłego tygodnia. „Mam nadzieję, że może iść dalej. Ale nie ma programu, który rozwiązałby to jutro… Ludzie wprowadzają publiczność w błąd.”

Pomimo pozytywnych słów rządu o pomocy w znalezieniu rozwiązania sporu płacowego, Whelan powiedział, że sekretarz ds. Przedświąteczne rozmowy z RMT„kiedy mają umowę… i ktoś umieszcza w niej inne klauzule”.

Powiedział: „Oczywiście to był rząd, który nie był w tym uczciwy ani przejrzysty – nie daje nam to dużej nadziei.

„Wyobrażam to sobie [the reported offer] Będzie zawierał niektóre z naszych czerwonych linii. Myślę, że to symboliczny akt, jeśli to zrobi”.

Źródła rządowe podały, że ogłoszenie zostanie ogłoszone w ciągu kilku dni przed kolejną kampanią legislacyjną przeciwko strajkowi – choć powstrzymało to zobowiązanie do wprowadzenia nowego prawa w przyszłym tygodniu, kiedy powróci parlament.

Przemawiając w środę, Sunak powiedział, że „prawo do strajku musi być zrównoważone z prawem Brytyjczyków do życia bez cierpienia całkowicie niepotrzebnego” i powiedział, że nowe przepisy przywrócą równowagę.

READ  Badanie mówi, że Wielka Brytania porzuca produkcję szampana z powodu zmian klimatycznych

Źródła rządowe są bardziej optymistyczne, że można zawrzeć umowę z pracownikami kolei, pomimo fal strajków w innych sektorach, w tym w NHS, gdzie szanse na zawarcie umowy są znacznie mniejsze.

Ustawodawstwo, nad którym pracuje Sunak, rozszerzyłoby już ogłoszone przez ministrów plany narzucenia minimalnych poziomów usług w transporcie publicznym, które mogłyby zostać rozszerzone na wszystkie usługi publiczne. Prawdopodobnie będą również surowsze progi dla strajku przemysłowego.

Nawet jeśli ustawa trafi do Izby Gmin w przyszłym tygodniu, jest mało prawdopodobne, aby została wdrożona przed latem ze względu na spodziewane opóźnienia w Izbie Gmin i Izbie Lordów – a wtedy prawo prawdopodobnie zostanie zakwestionowane przez związki zawodowe w Sąd.

Lider Aslef powiedział, że rząd „uwięził się w cyklu dysfunkcji, walczy na tak wielu frontach – od służby cywilnej po NHS, straż pożarną i wykładowców, od egzaminów na prawo jazdy po kolej – nie odważyli się zaproponować rozsądne wyjście z powodu efektu domina, który mają, On będzie miał je gdzie indziej”.

Powiedział, że maszyniści byli „traktowani z pogardą”, dodając: „Nie pracujemy dla rządu, pracujemy dla pracodawców takich jak First Group, którzy nie rozważają podwyżek płac, zanim zdecydują się na to”. Wypłata dywidendy akcjonariuszom. „

Nawiązując do zapowiedzi rządu zeszłej wiosny w sprawie kolei Zostanie wznowiony i przemianowany„British Great Railways” nie istnieje, powiedział Whelan. Stworzyli chaos, który staje się coraz większy i bardziej chaotyczny, a ich rozwiązaniem nie będzie utrata drogi wyjścia z niego”.

Według Asliffa operatorzy pociągów płacili kierownikom od 400 do 500 funtów dziennie oprócz ich normalnego wynagrodzenia za wsiadanie i kierowanie pociągami, gdy pracownicy strajkowali lub byli niedostępni w dni odpoczynku. „Mogą znaleźć pieniądze na opłacenie akcjonariuszy lub na prowadzenie pociągów przez innych ludzi, których nie mogą znaleźć dla maszynistów”.

Rzecznik Rail Delivery Group, reprezentujący operatorów pociągów, powiedział: „Naszym priorytetem jest prowadzenie jak największej liczby przewozów pasażerskich podczas strajków. otrzymają odpowiednie wynagrodzenie za nadgodziny, którego potrzebują”. Będzie się różnić w zależności od operatora pociągu”.

Whelan powiedział, że „chciałby, aby to zostało rozwiązane, zanim przejdę na emeryturę” za trzy lata, ale ostrzegł, że spór zakończy się dopiero wtedy, gdy ktoś będzie „na tyle odważny, by zderegulować branżę lub złożyć ofertę uwzględniającą wysokie koszty inflacji” .

Powiedział: „Rzeczywistość jest taka, że ​​płace nie napędzają inflacji… to spekulacja i ekonomiczny analfabetyzm oszczędności, Brexitu. Nie widzę sposobu, aby gospodarka znów zaczęła działać bez podwyżek płac”.

Czwartkowa akcja będzie szóstym skoordynowanym strajkiem kierowców od lata ubiegłego roku. Whelan powiedział: „Nie chcemy stać w kolejkach pikiet, nie chcemy tracić pieniędzy, nie chcemy szkodzić podróżującym, ale działania rządu i przemysł.”

sekcja dla przekazać Rzecznik powiedział: „Pasażerowie są zmęczeni strajkami kolejowymi i chcą zakończenia zakłóceń. Związki muszą powstrzymać się od tego strajku, abyśmy mogli rozpocząć rok 2023 od zakończenia tego wyniszczającego sporu”.

Czwartkowy strajk maszynistów zatrzyma wszystkie pociągi obsługiwane przez głównych operatorów, w tym: Avanti West Coast; Chiltern. biegi przełajowe; wschodnia środkowa część kraju; Govia Thameslink Railway – oferująca usługi Great Northern, Thameslink, Southern i Gatwick Express; północny; południowy wschód. Ekspres transpeninowy; i pociągi West Midlands.

Ograniczone usługi będą działać na Great Western and Greater Anglia Railway oraz LNER, podczas gdy usługi południowo-zachodnie, w tym Island Line, zostaną w dużej mierze wstrzymane.

Pociągi międzymiastowe do Szkocji i Walii będą bardzo ograniczone, ale usługi obsługiwane przez Scotrail i Transport for Wales będą nadal działać, choć z wczesnymi zakłóceniami z RMT. sieć kolejowa Dotarł do końca.