Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Statek 20 rozpoczyna ścieżkę do fazy stacjonarnego testu ogniowego

Chociaż w ostatnich miesiącach nie było żadnych skoków, SpaceX Starbase pozostaje aktywnym ośrodkiem, a trwają przygotowania zarówno do nadchodzącego orbitalnego lotu testowego Booster 4 i Ship 20, jak i przyszłego przyspieszenia kadencji startowej z kolejnymi pojazdami.

Większość ostatnich działań skupiła się na miejscu startu orbitalnego, a konkretnie na farmie czołgów i dodatkach „Mechazilla” do wieży startowej. Jednak dwudziesty dzień sprawia, że ​​podorbitalna płyta jest zajęta otwierającym uderzeniem testowym, które rozpoczęło się poniedziałkowym testem dowodowym.

Podsumowanie bazy gwiezdnej:

W przypadku testów lotów orbitalnych SpaceX zbliża się obecnie do celu w zakresie gotowości w listopadzie, który nadal będzie podlegał zatwierdzeniu przez dokumenty zatwierdzające.

Niedawno opublikowany projekt PEA z Federalnej Administracji Lotnictwa, wzywający do publicznego komentarza przed Flight Booster 4 i Ship 20, podkreślił wymagania, które wymagały zatwierdzenia dla pierwszego historycznego wciągnięcia na orbitę najpotężniejszej rakiety świata.

Niezależnie od ścieżki zatwierdzania FAA, SpaceX musi osiągnąć wiele pojazdów latających i kamienie milowe w zakresie infrastruktury startowej.

Na statek 20, wiele System ochrony termicznej (TPS) Płytki zostały wymienione w ramach trwających przygotowań do testów kontrolnych.

W przypadku tych celów testowych, które rozpoczęły się w poniedziałek wieczorem, statek 20 został początkowo wypełniony gazowym azotem, zwanym teraz testem aerobowym i wcześniej znanym jako test otoczenia, zanim został załadowany ultraschłodzonym ciekłym azotem (LN2) do testów kriogenicznych.

Chociaż nie jest jasne, czy wszystkie cele testowania zostały zrealizowane, ważną lekcję zauważono, gdy niektóre płytki TPS wyleciały z pojazdu podczas początkowej fazy testów. Elon Musk zauważył, że otwór wentylacyjny w zbiorniku nagłówka spowodował uwolnienie małych płytek.

Inne cele testów sprawdzających obejmują użycie tłoków oporowych, które są prętami hydraulicznymi, do symulacji obciążeń na tarczy oporowej. Dowody na kolejny etap testów zostaną odnotowane po usunięciu tego urządzenia, co pozwoli na to statek 20 Aby przygotować się do ciężkich testów ogniowych.

READ  Być może znaleźliśmy obszar mózgu, który kontroluje łaknienie ciążowe

Naładowany ciekłym tlenem (LOX) i ciekłym metanem (CH4), dwudziesty ma początkowo wystrzelić swoje trzy ptaki drapieżne na poziomie morza, po czym nastąpi nieokreślony test z trzema RVac. Jednak tylko jeden RVac został kiedykolwiek uruchomiony, a wszystkie te testy miały miejsce w SpaceX’s McGregor W przeciwieństwie do bazy gwiezdnej.

Gdy statek 20 przechodzi przez swoje cele testowe na platformie półorbitalnej, wzmacniacz 4 – obok o godz Miejsce startu orbitalnego (OLS) Będzie on podążał podobną ścieżką, mając na celu testy sprawdzające przed prawdopodobnie serią statycznych testów ogniowych.

Co ciekawe, testy Boostera 4 będą poparte wykorzystaniem OLS Tank Farm, która od kilku miesięcy buduje swoją ofertę zbiorników towarowych.

Po zainstalowaniu wszystkich zbiorników GSE (Ground Support Equipment) poza jednym na miejscu, niektóre zbiorniki zostały już poddane testom kontrolnym, a w poniedziałek zaobserwowano serię testów odpowietrzania.

OLS Tank Farm przez Mary (@bocachicagal) dla NSF

Pozostaje tylko przetoczyć GSE-8, a następnie przesunąć pozostałe powłoki chłodzące, którymi osłonięte są zbiorniki, aby zapewnić izolację.

Obserwowano również mniejsze czołgi zjeżdżające z autostrady 4 w sobotę, podkreślając, dlaczego SpaceX najpierw testuje 20 statek, ponieważ robią test, zanim OLS Tank Farm będzie gotowy.

Booster 4 spędził kilka tygodni na przygotowaniach do montażu OLS Site, podczas gdy prace trwały nad wieżą startową. Ta praca obejmowała zainstalowanie akcesorium Quick Disconnect (QD), które będzie używane do dostarczania paliwa napędowego do statku kosmicznego po połączeniu z Super Heavy.

Ramię to zapewni również zasilanie i linie komunikacyjne statku oraz zapewni pewną stabilność kompaktowemu stosowi.

W ramach systemu „Mechazilla”, Launch Tower ułoży statek kosmiczny na dopalaczu za pomocą 2 dużych ramion z patykami. Planowana jest instalacja tego systemu w najbliższych dniach.

Aby umożliwić zainstalowanie tych dużych urządzeń na wieży, SpaceX zdecydowało się usunąć Booster 4 z mocowania, co zapewnia dodatkowy prześwit i eliminuje ryzyko uderzenia Boostera 4 podczas skomplikowanych podniesień.

READ  Czy grypa H3N2 może przekształcić się w kolejną pandemię COVID-19?

Po ukończeniu Mechazilli Giant Arms można przetestować, instalując Ship 20 na Booster 4 przed wykonaniem WDR (trening mokrego ubrania).

Jednak nieco bardziej budząca grozę rola Mechazilli, polegająca na „łapaniu” pojazdów powracających do miejsca startu po locie, nie zostanie przetestowana przynajmniej do czasu lotu Boostera 5 i statku 21.

Te kolejne związki są już przetwarzane w zakładzie produkcyjnym, a Booster 5 jest obecnie układany w stosie w High Bay.

Wysyłka 21 gotowa przez Marie (bocachicagal)

Kadencja produkcyjna koncentrowała się głównie w namiotach produkcyjnych z wieloma sekcjami beczkowymi i stożkami nosowymi, z których niektóre są już objęte aplikacją TPS.

Jednak gdy SpaceX przejdzie przez początkowe loty testowe, wiele więcej statków i dopalaczy zostanie ustawionych w stos, co będzie wymagało dodatkowej dużej pojemności zatoki.

SpaceX już buduje jeszcze bardziej rozbudowany i przestronny obiekt na Północy Prąd Hai Bei, aby to spełnić. Prace fundamentowe trwały od kilku tygodni, a mury nowej zatoki mają się podnieść w przyszłym miesiącu.

Zdjęcia i filmy dostarczone przez Marie (Umieść tweeta(i Nicka Answiniego)Umieść tweeta). Dodatkowe informacje i artykuł pomocy dostarczony przez NSF (poziom L2) Discord.

Aby uzyskać aktualizacje na żywo, obserwuj Konto NASASpaceFlight na Twitterze I Sekcje NSF Starship Forum.

**Wesprzyj kanał YouTube NSF, subskrybując i/lub dołączając tutaj**

Zdobądź świetny sprzęt wraz z możliwością wspierania naszych treści: https://shop.nasaspaceflight.com/