Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Przystanek sanitarny – udział bez kar

Przystanek sanitarny – udział bez kar

Czy społeczeństwo to popiera?

Tak! Nasza niedawna ankieta z Survation wykazała, że ​​nie tylko 65% z nas opowiada się za karaniem firm zanieczyszczających wodę za pomocą nurkowań kapitałowych (zamiast kar pieniężnych), ale tylko 5% społeczeństwa jest temu przeciwnych!

W jaki sposób „zapasy, a nie grzywny” pomogą zatrzymać ścieki?

Istnieją trzy główne sposoby regulowania spółek wodociągowych poprzez odbieranie ich udziałów zamiast kar pieniężnych, aby pomóc w oczyszczeniu naszych rzek i mórz:

(1) Zapewnia silniejszą zachętę do zanieczyszczenia Akcjonariusze wiedzą, że stracą kontrolę nad swoim biznesem, jeśli nie zainwestują w zatrzymanie warunków sanitarnych.

(2) zwiększa ich odpowiedzialność – Społeczeństwo będzie miało coś do powiedzenia w sprawie planów firm, co da ci siłę do napędzania tempa oczyszczania naszych dróg wodnych.

(3) Dzięki temu inwestycje w infrastrukturę są tańsze – Społeczeństwo będzie miało coraz większy udział w firmie, co zmniejszy popyt na dywidendy lub dywidendy, pozostawiając więcej pieniędzy na ponowne zainwestowanie w biznes i powstrzymanie zanieczyszczenia.

Zbadamy te kwestie w następujących trzech pytaniach.

Jak zniechęcić do zanieczyszczenia?

Zamiast czuć się niewrażliwym, sWłaściciele królików będą wiedzieć, że mogą stracić kontrolę nad swoim biznesem, jeśli nie zainwestują w zatrzymanie warunków sanitarnych.

Kary pieniężne nie zdołały odwieść prywatnych przedsiębiorstw wodociągowych od dopuszczania ścieków do naszych rzek i mórz. W tej chwili bardziej opłaca się zanieczyszczać infrastrukturę niż ją modernizować.

Ale gdyby zamiast tego zostali zmuszeni do oddania nam udziałów w biznesie, mogłoby to być większą zachętą do inwestowania w zatrzymanie ścieków. Albo posprzątaj, albo zapłać!

Jak dasz mi więcej mocy, aby zatrzymać kanały?

Zgodnie z tą propozycją, jeśli przedsiębiorstwa wodociągowe nie poprawią sytuacji, my — społeczeństwo — zasiądziemy przy stole i będziemy mogli naciskać na dalsze działania w zakresie warunków sanitarnych.

To sprawi, że woda będzie bardziej odpowiedzialna, zapewniając rzeczywistą regulację. Obecnie zarządy spółek wodociągowych odzwierciedlają interesy ich akcjonariuszy. W domenie publicznej tablice mogą być zaprojektowane tak, aby reprezentowały Ciebie i Twoją społeczność.

READ  Miliony osób, którym nie przyznano emerytury w wieku 55

W „kiedy jesteśmy jego właścicielami„W raporcie zaproponowano rolę wybranych doradców i przedstawicieli konsumentów/obywateli, pracowników i społeczeństwa obywatelskiego. Przedstawiciele ci uczestniczyliby w posiedzeniach zarządu, mieli dostęp do danych i bronili interesów społeczeństwa i planety.

Społeczeństwo obywatelskie może obejmować na przykład grupy kampanii na rzecz ochrony środowiska, takie jak grupy Surfers Against Sewage i Clean Rivers w całym kraju, które zrobiły wiele, aby zwrócić uwagę na kwestię warunków sanitarnych w naszych rzekach i morzach.

Podczas gdy opinia publiczna powinna zyskać wystarczająco duży procent akcji korporacyjnych, aby umożliwić im znaczącą reprezentację, można podjąć decyzję o nadaniu priorytetu odpowiedzialności publicznej od samego początku.

Wszystkie akcje przeniesione w ramach tej polityki mogą wiązać się z dodatkowymi prawami dostępu do posiedzeń zarządu lub ważnych decyzji. Byłoby to podobne do rozszerzonych praw głosu przyznanych społeczeństwu w Wielkiej Brytanii przez Złoty udział w dostawcy kontroli ruchu lotniczego NATS.

Jak sprawić, by zatrzymywanie ścieków było tańsze?

Z biegiem czasu, jeśli przedsiębiorstwa będą nadal zanieczyszczać środowisko, coraz więcej z nich będzie podlegać kontroli publicznej i własności. Ta propozycja ułatwia dostęp do domeny publicznej (ostateczny cel) bez żadnych kosztów dla skarbu państwa.

Obecnie, wraz z prywatyzacją, przedsiębiorstwa wodociągowe mają prawny obowiązek zarabiania pieniędzy dla swoich akcjonariuszy. Dlatego naczelnicy wodociągów przedkładają zyski nad zatrzymanie ścieków.

Kiedy społeczeństwo stanie się akcjonariuszami, ta dynamika się zmieni: nie chcemy zanieczyszczonej wody, więc wstrzymamy dywidendę i ponownie zainwestujemy zyski w zapobieganie sanitacji.

Wiemy, że własność publiczna może się opłacać. Weź szkockie wody zużyte 72 GBP więcej na gospodarstwo domowe rocznie (35% więcej) angielskich spółek wodociągowych. Gdyby Anglia inwestowała w takim tempie, Dodatkowe 28 miliardów funtów Weszli do infrastruktury, aby naprawić problemy, takie jak ścieki.

Czy nie potrzebujemy po prostu lepszej organizacji?

Kolejne rządy spędziły 34 lata próbując regulować prywatne przedsiębiorstwa wodociągowe w celu oczyszczania naszej wody. To po prostu nie działa.

Od 2020 roku prywatne przedsiębiorstwa wodociągowe w Anglii wypuszczają nieoczyszczone ścieki do naszych rzek i mórz za jeszcze więcej 7 milionów godzin.

READ  Brytyjski organ regulacyjny rozpoczyna przegląd ocen rynku prywatnego

W ciągu ostatnich czterdziestu lat była przeznaczona na inwestycje prywatnych przedsiębiorstw wodociągowych spadła o 15 proc podczas gdy ich dług wzrosła do ponad 54 miliardów funtów.

Naukowcy odkryli, że „organ regulacyjny wpadł w niemożliwy do rozwiązania dylemat, by zaspokoić sprzeczne i sporne interesy inwestorów, użytkowników końcowych i państwa”.

Nawet gdy regulatorzy nakładają kary na przedsiębiorstwa wodociągowe, prywatni pracodawcy postrzegają to jako koszt prowadzenia działalności.

W latach 2021-22 Northumbria Water otrzymała Grzywny Łącznie było to prawie 800 000 funtów w sprawie zanieczyszczenia ścieków. Kary miały niewielki wpływ na wypłaty spółki 100 milionów funtów dywidendy W zeszłym roku otrzymał ocenę wodoodporną obniżona przez Agencję Środowiska.

Czy nie powinniśmy po prostu znacjonalizować angielskich spółek wodociągowych?

Tak! Odkupienie angielskich spółek wodociągowych to duża inwestycja, Spłaca się po około 6 latach. Jednak wprowadzenie „kontyngentów bez kar” pozwoliłoby nam już teraz rozpocząć budowę systemu wodnego opartego na demokratycznej własności publicznej, bez żadnych kosztów dla społeczeństwa, bez czekania na poparcie nacjonalizacji przez partie z Westminsteru. Dowiedz się więcej o tym, jak podjąć działania tutaj.

Kto będzie właścicielem nowych akcji publicznych?

Przedsiębiorstwa wodociągowe to naturalne monopole, z których każdy obsługuje inny region. Musi być własnością ludzi, którym służą. Jest to normalny sposób rozprowadzania wody po całym świecie Nawet Stany Zjednoczone, które mają spółki komunalne, dają radę 85% usług wodnych.

Samorządy lokalne powinny zakładać i posiadać spółki regionalne, które byłyby chętne do wzięcia udziału w sprywatyzowanym biznesie (lub wkroczenia, gdyby firmy prywatne całkowicie upadły).

Jak będzie działać Stocks No Fines?

Parlament musiałby uchwalić nową ustawę, aby stworzyć nowy mechanizm egzekwowania „kapitału, a nie grzywny” i stworzyć nowe publiczne i regionalne spółki wodociągowe gotowe do przejęcia tych udziałów. To może być konkretne Zatrzymaj rachunek za ścieki czy Partia Pracy Pobierz rachunek kontrolny.

Propozycje prawdopodobnie pójdą w ich ślady Schemat obecnego procesu karnego z Agencją Środowiska Wystąpienie do sądu o ukaranie przedsiębiorstw wodociągowych za ich zanieczyszczanie.

READ  Zwolnieni pracownicy mają do czynienia z 7500 funtów „podatkiem od przebrania”

W przypadku uznania winnymi sędziowie nie będą już zmuszać spółek wodociągowych do płacenia kar pieniężnych, ale zmuszą je do wyemitowania akcji dla nowych regionalnych spółek wodociągowych po hipotetycznym koszcie (powiedzmy 1 GBP), zmniejszając w ten sposób całkowity udział obecnych akcjonariuszy w akcji jako karę za zanieczyszczenie.

Jaka jest rozsądna kwota kapitału grzywny?

Największa jak dotąd kara pieniężna wyniosła 90 milionów funtów za zanieczyszczenie ścieków przez Southwater. Wartość księgowa wszystkich spółek wodociągowych jest tam 14,5 miliarda funtów szterlingów. Zakładając, że każda firma wodociągowa jest warta tyle samo (powiedzmy 1,6 miliarda funtów), grzywna w wysokości 90 milionów funtów równałaby się około 5% wartości firmy.

Sędziom należy przedstawić szereg opcji Wielkość porcji jest proporcjonalna do stopnia zanieczyszczenia – np. 1% biznesu jest dla małych firm zbrodnie ; 5% za średnie naruszenia; i do 10% w przypadku poważnych naruszeń.

Jak upewnić się, że polityka wodna jest sprawiedliwa?

Nasz system wodociągowy zawodzi od ponad 30 lat. Wiele obecnych regulatorów jest nie do naprawienia. Potrzebujemy przeglądu tego, jak to działa, aby zastąpić zysk dla ludzi i planety.

Należy stworzyć nowy związek konsumentów, do którego wszyscy użytkownicy wody mogliby się przyłączyć za darmo. Członkowie wybierają przedstawicieli, a także mają miejsce na bezpośredni udział. Zobacz nasz raport „Kiedy to mamy”, aby uzyskać więcej informacji.

Unia Konsumentów musi nadzorować projektowanie nowego systemu i przejście w celu zrównoważenia potrzeb społeczeństwa (np. między brytyjskimi emeryturami a konsumentami lub w celu ochrony interesów pracowników przedsiębiorstw wodociągowych Grupa, która czasami posiada niewielką liczbę akcji). Branża będzie również pociągnięta do odpowiedzialności na poziomie polityki krajowej i poprzez reprezentację w zarządach spółek.