Optibusplatforma pozwala Mobilis Usprawnić planowanie i harmonogramowanie 280 autobusów w polskich miastach Warszawy, Krakowa i Wrocławia.
Optibus twierdzi, że starsze rozwiązania programowe do obsługi autobusów nie nadążają za nowymi technologiami, w wyniku czego stają się powolne i przestarzałe.
Według Optibusa, te starsze rozwiązania wymagają nadmiernej inwestycji czasu ze strony planistów i planistów, uniemożliwiając szybką i skuteczną reakcję na nowe trendy pasażerskie i zdarzenia w czasie rzeczywistym.
„Podczas naszych eksperymentów z Optibusem nasi planiści stwierdzili, że interfejs użytkownika jest bardzo skoncentrowany na planowaniu” – mówi Paweł Paruch, dyrektor regionalny odpowiedzialny za Mobilis Operations w Krakowie i Wrocławiu. „Byli podekscytowani, widząc, jak szybko mogą tworzyć i zmieniać scenariusze i zobacz wpływ. Mówimy o minutach w porównaniu do godzin, które zajmowały wcześniej.
Mobilis wykorzystuje kombinację metod opartych na danych, sztucznej inteligencji i algorytmów optymalizacji Optibus, aby unowocześnić cały proces, który obejmuje planowanie budżetu, harmonogramy kierowców i planowanie tras.
Oczekuje się, że Optibus Rapid Scenario Builder zapewni elastyczność w zakresie wprowadzania bardziej efektywnych zmian w usłudze poprzez tworzenie i modyfikowanie wielu scenariuszy oraz analizowanie ich wpływu na sieć.
Mobilis będzie w stanie ocenić scenariusze równolegle i uzyskać głębszy wgląd w to, jak zmiany usług wpływają na budżet, personel i wykorzystanie pojazdu.
Ponadto Mobilis będzie również wykorzystywać Optibus do rozwiązywania problemów związanych z brakiem kierowców, mającym wpływ na działalność w całej Polsce i Europie.
Firma dodaje, że algorytmy optymalizacji platformy umożliwiają Mobilis tworzenie grafików kierowców, które zmniejszają niechciane zmiany.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
AirAsia X rozważa loty do Polski, Węgier, Londynu i Orlando
Polska i Litwa pomagają Ukrainie w repatriacji mężczyzn w wieku bojowym
Strategiczne partnerstwo – Daimler Buses i polski specjalista w dziedzinie systemów akumulatorowych BMZ promują zeroemisyjny transport autobusowy w Europie