Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Oglądajcie i słuchajcie, bo to 33-letnie Audi 200 i5 Turbo jest właścicielem autostrady

Oglądajcie i słuchajcie, bo to 33-letnie Audi 200 i5 Turbo jest właścicielem autostrady

Wzmocniony pięciocylindrowy silnik o mocy 480 KM wydaje niepowtarzalny dźwięk przypominający niedźwiedzia, który nie traci czasu na przyspieszenie.

Do 1990 roku Audi chwiało się po malejącej sprzedaży i starzejącej się linii produktów. Nagły skandal związany z fałszywymi przyspieszeniami nie poprawił reputacji marki, w wyniku czego sprzedaż w USA spadła o połowę, z 74 000 w 1985 roku. W tamtym czasie Audi groziło upadek w Ameryce Północnej, podobnie jak Alfa Romeo i Peugeot, ale poszedł głębiej i podwoił to, co robił najlepiej.

W przeciwieństwie do Alfy Romeo i Peugeota, Audi miało dwa asy w rękawie w postaci pięciocylindrowego silnika z turbodoładowaniem i napędu na cztery koła Quattro. Dwa komponenty, które stworzył w latach 80. z oryginalnym Ur Quattro i Sport Quattro S1, który jest hałaśliwą norą samochodu rajdowego. Wpychając pięciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem i Quattro AWD do łagodnego 200-tki, Audi zaczyna wdrapywać się z powrotem na prowadzenie.

W stanie fabrycznym, Audi 200 quattro z 1990 roku wytwarzało 217 koni mechanicznych i 228 funtów-stopy momentu obrotowego z pięciocylindrowego silnika. Jednak właściciel brązowego metalicznego w tym filmie twierdzi, że dzięki pewnym poważnym modyfikacjom uzyskuje moc 480 koni mechanicznych. Samochód, nazwany „Dziadkiem na sterydach”, wjeżdża na autostradę, by biec z maksymalną prędkością.

Pięciocylindrowy silnik budzi się do życia, trzaskając na charakterystycznych obrotach biegu jałowego. Szorstszy niż aksamitna gładkość Inline-six, inline-5 ma charakterystyczny warkot przypominający niedźwiedzia, który wygląda na wściekłego i chętnego do ruchu. Nie traci czasu, wjeżdżając na autostradę i przygotowując się do przyspieszenia.

Przy 5000 obr./min i 180 km/h, czyli około 112 mil na godzinę, Audi 200 gąsienice kołyszą się stabilnie, gdy ustawia się na lewym pasie. Pięciocylindrowy silnik ma echo podobne do Lamborghini Huracan, a nawet Audi R8, dwóch pojazdów z silnikiem V10, które dzielą nierówne bicie serca pięciocylindrowego silnika. Gdy doładowanie zaczyna działać, nabiera pary, płynąc w kierunku czerwonej linii 7000 obr./min, nie tracąc przy tym żadnej ostrożności.

READ  Badacze projektu CHOP opracowują stabilne, uniwersalne cząsteczki MHC-I w krótszym czasie

Krótko mówiąc, Audi 200 rozpędza się do 240 km/h, prawie 150 mil na godzinę, zanim ruch uliczny i instynkt samozachowawczy przejmą kontrolę. Dla porównania, nowe Audi S6, współczesny odpowiednik 200, osiąga prędkość maksymalną 255 km/h. Ale chociaż Audi S6 może być bezpieczniejsze i wygodniejsze w prowadzeniu, brakuje mu dreszczyku emocji tej 200-tki, gdy pali się na autostradzie.