Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nieoczekiwany dowód na to, że F1 powinna znów pozwolić geniuszom projektowania przegrać

Nieoczekiwany dowód na to, że F1 powinna znów pozwolić geniuszom projektowania przegrać

Dostawa doskonałej książki Pete’a Lyonsa o dynastii wyścigów cieni dotarła w ten sam weekend, kiedy firma zdała sobie sprawę z pomysłowości małego zespołu McMurtry Automotive i ich wspaniałego Spéirlinga, który szturmował Goodwood Festival of Speed ​​​​hillclimb i stworzył nowy. Jawne logowanie w procesie.

Te dwie pozornie niepowiązane ze sobą dziedziny są nierozerwalnie połączone cudami wynalazczości i odmową kompatybilności.

Mały Spéirling przypomina mi pierwszy projekt Trevora Harrisa Zaawansowanych Systemów Pojazdowych (który później stał się Shadow) z jego maleńkimi kołami i potężnym Chevroletem V8 w pewnym sensie w egzotycznym projekcie Harrisa Can-Am. Oba są namalowane w prostym duchu: małe jest lepsze.

Zdjęcia z Goodwood z ludźmi stojącymi obok Spéirlinga pokazują niesamowite proporcje tego samochodu i uważają Maxa Chiltona za jednego z najwyższych kierowców wyścigowych współczesnej ery. Przypuszczam, że samochód mógłby być mniejszy dla pilota Lando Norrisa.

Podobnie człowiek, który przekazał Trevorowi Harrisowi do wyprodukowania pierwszego samochodu wyścigowego Shadow Can-Am, Don Nicholls, góruje nad DN1 na zdjęciach zrobionych w 1970 roku, zaznaczając pierwszy wyścig AVS Mark 1 w Mosport Park.

Na tym podobieństwa się nie kończą. Oba projekty McMurtry i Shadow były nadzorowane i finansowane przez ekscentrycznych, bogatych przedsiębiorców z pasją do robienia rzeczy inaczej i bycia niekompatybilnymi.

David McMurtry jest urodzonym w Dublinie dyrektorem generalnym firmy Renishaw, firmy zajmującej się inżynierią i technologią naukową, którą założył w 1973 roku, i postanowił wydać część swojej znaczącej fortuny na przedsięwzięcie McMurtry Spéirling.

Niedawno zmarły Don Nicholls mógł być bardziej niejasną postacią niż McMurtry, ale z drugiej strony, przed internetem, było o wiele łatwiej. Krążyły pogłoski, że w pewnym momencie swojego życia Don był agentem CIA, a nawet szpiegiem amerykańskim, ale jedno było pewne: miał wielką pasję do samochodów i wyścigów i pokazał to, chłopcze.

Przedstawiać

Shadow stał się zwycięzcą Formuły 1 i Can-Am, co jest niemałym wyczynem, i chociaż ostateczne ambicje McMurtry Automotive są nieco mniej jasne, obie marki z pewnością podzielają innowacyjne, odważne i nieskrępowane podejście do projektowania samochodów, które przez ponad pięć dekad utrzymywał się w przyciąganiu wyobraźni opinii publicznej.

READ  Przywódca Rumunii mówi Bidenowi, że potrzeba więcej sił NATO na wschodzie | Biznes

Niedopasowany projekt pojedynczej kuli zawiera ten element niebezpieczeństwa: czy upadnie sromotnie, czy też ktoś właśnie znalazł klucz do odblokowania bezprecedensowego potencjału? I właśnie dlatego je kochamy.

To dało mi do myślenia. Pisałem już wcześniej o regulacjach finansowych FIA dotyczących Formuły 1 i Formuły E, a jeśli okażą się skuteczne – i proszę Boga, miejmy nadzieję, że zrobią to dla ekonomicznego zrównoważenia naszego sportu – z pewnością powitamy złotą erę innowacji , zaawansowane koncepcje projektowe, które pobudzą wyobraźnię entuzjastów wyścigów i wciągną ich w świat?

Widzisz, jeśli przepisy finansowe działają zgodnie z przeznaczeniem, wiele obowiązkowych przepisów, które skutkują niemal identycznymi samochodami produkowanymi przez głównych producentów sportów motorowych w wielu seriach wyścigowych, można uchylić tylko za pomocą przepisów dotyczących bezpieczeństwa / wpływu, które muszą być spełnione.

Premiera Gran Turismo 5 w 2010 r.

Wyobraź sobie, co Adrian Newey mógłby wyprodukować z kajdanami? Jego wyprodukowany w 2010 roku projekt X1 Prototype, zaprojektowany przez Newey wspólnie z twórcą Gran Turismo Polyphony Digital na PlayStation, został doceniony przez krytyków i dał nam wszystkim posmak nieograniczonej swobody projektowania.

Mając maksymalną kwotę wydaną w dowolnym sezonie oraz przestrzegając przepisów dotyczących bezpieczeństwa i uderzenia, projektanci wyścigowi mogą produkować to, co chcą. Pneumatyczne urządzenia ruchome? Efekty pełnotłustej podłogi z wsuwanymi spódnicami? Technologia fan-car – McMurtry z Goodwood udowodniła, że ​​jest skuteczna – i wszystkie w pełni aktywne samochody będą dozwolone.

Przedstawiać

Kto wie, Patrick Head, Gordon Murray i inni guru projektowania mogą ulec pokusie wyjścia z emerytury, aby grać zgodnie z tymi zasadami!

To, co zrobili David McMurtry i jego zespół utalentowanych inżynierów (i niektórzy z nieistniejących już byłych zawodników F1), to pokazanie sztuki tego, co możliwe.

Tak, Brabham BT46B z 1978 roku mógł słusznie zostać zakazany ze względów bezpieczeństwa, ale przy dzisiejszej wiedzy i zrozumieniu należy przyjąć koncepcję samochodu kibica. Jak wcześniej przeniesione urządzenia pneumatyczne, aktywne zawieszenie itp.

READ  easyJet odwołuje ponad 200 lotów w weekend z powodu chaosu związanego z podróżami po lotnisku

Tylko dlatego, że zostały one zakazane dziesiątki lat temu, dlaczego nie możemy zrewidować tych koncepcji, mając do dyspozycji mądrość dziesięcioleci wiedzy, mądrości i wiedzy materialnej?

Tak, przyznaję, że moje okulary mają zdecydowanie różowawy odcień, ale jeśli potrafimy skutecznie kontrolować ogólne wydatki, mamy ekonomicznie zrównoważone wyścigi i nie ma powodu, dla którego inżynierowie projektanci – przez dziesięciolecia wyrzutkami sportu w oczach władzy -makerzy – nie mogą być odkupione, zachęcając ich do innowacji i olśnienia.

Więc Amen, Don Nichols i David McMurtry.