Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Kierowcy dostarczający jedzenie zostali zwolnieni po tym, jak „zniżkowa” aplikacja GPS wysłała ich na „niemożliwe” trasy | Firmy transportowe/przemysł dostawczy

Według związku, który ich reprezentuje, kierowcy serwujący jedzenie i napoje dla Just Eat zostali eksmitowani po tym, jak zostali niewłaściwie skierowani przez tani system GPS.

Powiedział kurierom, którzy pracują dla Stuart, firmy dostarczającej kierowców do niektórych z największych brytyjskich restauracji i sklepów: obserwator Zostali wyrzuceni przez typowy e-mail po zmyleniu przez GPS lub zboczeniu z niemożliwych lub niebezpiecznych tras.

Niezależny Związek Pracowników Wielkiej Brytanii (IWGB) twierdzi, że w miastach w całym kraju, od Exeter po Leeds, są dziesiątki kurierów Stuartów, którzy stracili w ten sposób pracę. Ci, którzy rozmawiali z obserwator Opisują krzywdę, jakiej doznali w wyniku tego leczenia, oraz swoją troskę o możliwość opłacenia czynszu, rachunków i podstawowych wydatków koszty utrzymania nadal rośnie.

Alex Marshall, prezes IWGB, powiedział, że te przypadki były „jednymi z najbardziej rażących przykładów tymczasowej gospodarki pracy, która wywiera coraz większy nacisk na pracowników, a następnie obniża ich bez jakiejkolwiek odpowiedzialności.

Zasugerował, że „decyzja o użyciu tego GPS dotyczy cięcia kosztów dla Stewarta, ale konsekwencje dla przewoźników są ogromne”.

„Ludzie w jednej chwili tracą środki do życia, a ci, którzy nadal pracują, narażają swoje życie”. Udostępnij przewodnik obserwator Stewart sugeruje, aby jako środek oszczędnościowy przywieźć swój GPS we własnym zakresie i jest świadomy problemów.

W rozmowie bezpośredniej na Twitterze, udostępnionej obserwatormożna zobaczyć jednego ze starszych menedżerów Stewarta, który mówi kurierowi: „Stuart ma usługę wskazówek poufnych, która nie jest świetna. Kiedyś korzystaliśmy ze wskazówek dojazdu Google Maps, ale podnieśli cenę 10-krotnie”.

Kiedy listonosz odpowiada: „Ludzie zostali zwolnieni za rzekome zejście z utartej ścieżki, a ja po prostu powiedziałem, że to jest złe”, kierownik przyznaje: „To nie jest idealne, tak [sic]. „

Do maja 35-letni Adnan Odawa pracował na pełny etat dla opartego na aplikacjach Stuarta, zaczynając codziennie w McDonald’s w Sutton Coldfield. Pewnego wtorkowego ranka jak zwykle przejechał na rowerze 10 mil od swojego domu w Birmingham i po przyjeździe wyciągnął telefon, aby zalogować się do aplikacji, tak jak robił to przez ostatnie trzy lata. Ale tego ranka otrzymał nową wiadomość: jego konto zostało zamknięte, a dostęp do platformy zablokowany.

READ  Najwięksi truciciele w Wielkiej Brytanii zostali oskarżeni o ekologiczne pranie i wezwali do dalszych działań na rzecz ochrony środowiska | Wiadomości z Wielkiej Brytanii

W pierwszym e-mailu widzi plik obserwatorStuart powiedział Odawie, że kilka jego dostaw „oznaczało się poważnymi opóźnieniami spowodowanymi nadmiernymi przekazami”, w tym trzy numery zamówień wymienione w e-mailu.

Odawa nie rozpoznał dwóch z nich, a trzeciego związanego z pracą, w której przybył na czas i zrealizował dostawę, ale, jak mówi, lokalizacja GPS w aplikacji błędnie określiła adres, zmuszając go do przejechania prawie kilometra do niewłaściwą lokalizację, aby oznaczyć zadanie jako ukończone. Powiedział: „Byłem w szoku”. „Pomyślałem: 'Jeśli masz ze mną problem po raz pierwszy od trzech lat, możesz przynajmniej wysłać mi wiadomość i nam o tym powiedzieć. „

Dla Odawy rezygnacja z GPS była jedyną opcją. Aplikacja zawiera funkcję czatu dla kurierów, aby rozwiązywać problemy podczas zmiany, ale kiedy Odawa korzystała z niej wcześniej, czekała nawet godzinę, nie mogąc skontaktować się z człowiekiem.

Zrzuty ekranu udostępnione obserwator Zaproponuj kurierom, którzy w podobny sposób wystąpią ze swoimi sprawami do chatbota, który wielokrotnie odpowiada: „Nie martw się, agent odbierze go stąd” i: „To jest automatyczna wiadomość, proszę nie odpowiadać” przed poproszeniem ich o ocenę rozmowy klikając emotikon.

Po rozwiązaniu stosunku pracy Odawa wielokrotnie wysyłał e-maile do Stewarta, ale w zamian otrzymywał tylko skonsolidowane e-maile z informacją, że jego prośba o przywrócenie pracy została odrzucona, a decyzja jest ostateczna.

Marshall powiedział, że IWGB zbadało 55 spraw od marca 2021 r., a w większości przypadków kurierzy nie mieli szansy na rozpatrzenie decyzji z udziałem człowieka.

Internetowy formularz odwołania został złożony pod koniec 2021 r. po kampanii związkowej, ale stwierdza, że ​​rozwiązania będą rozpatrywane tylko wtedy, gdy kurierzy mogą dostarczyć „obiektywne dowody”, że nie zawinili. Stuart może zgodnie z prawem strzelać do przewoźników bez powiadomienia i powodu, ponieważ są oni klasyfikowani jako niezależni wykonawcy, a nie pracownicy.

READ  Miliony rodzin nie mają dostępu do tanich usług szerokopasmowych

Migawki i zdjęcia udostępnione obserwator Pokazuje kierowcę z Plymouth kierowanego przez plac budowy, z włączonymi znakami ostrzegawczymi, oraz kierowcę z południowo-wschodniego Londynu, który jest wysyłany przez zamkniętą drogę. Inne pokazują kierowcę we wschodnim Londynie, któremu nakazano złamać przepisy ruchu drogowego, skręcając w prawo pomimo znaku wskazującego w prawo.

Chociaż mniej znany niż Dostawa lub UberStewart – spółka zależna DPD Parcel Company – jest firmą wiodącą ekonomia koncertowa gracz. Działa w ponad 100 miastach na całym świecie, w szczególności w Wielkiej Brytanii jako podwykonawca Just Eat w Anglii i Walii. Just Eat odmówił komentarza.

36-letni Sandeep Salgotra pracował na pełny etat ze Stewartem w Leicester, dopóki nie został rozwiązany w kwietniu z powodu „blokowania i manipulacji GPS”. Przed zwolnieniem twierdzi, że otrzymał szereg ostrzeżeń dotyczących tego problemu, których nie rozumiał, ponieważ nie mógł znaleźć żadnego problemu z połączeniem GPS.

Mówi, że kiedy Stewart nie odpowiedział na jego pytania, zmienił dostawcę sieci. Kiedy ostrzeżenia się powtarzały, wydał 1500 funtów na nowy telefon, ale nic się nie zmieniło. W końcu dostałem odpowiedź od Stewarta, widziałem to obserwator, mówiąc mu: „Nie musisz się martwić, że zostaniesz oflagowany w tym momencie… na razie wszystko w porządku z twoją sytuacją”. Mówi, że dwa tygodnie później został zwolniony.

„To było naprawdę bolesne i walczyłem; utrzymuję moją rodzinę, ponieważ moja żona nie pracuje” – powiedział Salgotra. „Nie zrobiłem nic złego w moim życiu. Nie rozumiem, dlaczego Stewart traktuje nas w ten sposób.

Inni kurierzy rozmawiali z obserwator Po tym, jak została zwolniona z powodu wyznaczania trasy i GPS, podobnie opisała zamieszanie związane z powodem zakończenia pracy i frustrację z powodu odmowy przez firmę odpowiedzi na wiadomości lub zaangażowania się w dyskusję.

Jeden z kurierów mówi, że wysłał kilka e-maili do Stewarta, wyjaśniając, że jego telefon czasami urywa się na obszarze wiejskim, do którego dostarczał, ale nigdy nie otrzymał odpowiedzi. Mówi, że jego apel z lutego nie został jeszcze rozpatrzony.

READ  Agencja Energii: Instalacje naftowe i gazowe mogą skorzystać na uszczelnieniu wycieku metanu | Środowisko

Inny kurier otrzymał wiadomość e-mail z zakończeniem rozmowy z informacją o „manipulacji GPS” podczas pobytu w szpitalu podczas powrotu do zdrowia po wypadku drogowym podczas poprzedniej nocnej zmiany. Kolejne e-maile, które zawierały zdjęcia jego zezłomowanego motocykla, pozostały bez odpowiedzi.

Marshall powiedział, że wychodzących kurierów „niewątpliwie przypuszcza się, że działają oszukańczo i odmówiono im uczciwego i odpowiedniego działania”. Wskazuje, że wielu nowych listonoszy to nowi pracownicy migrujący na danym obszarze, którzy potrzebują GPS, a zatem są podatni na jego błędy.

Związek twierdzi, że problemy z GPS to tylko jeden z wielu problemów, z jakimi borykają się kurierzy Stewarta, z których niektórzy są w to zaangażowani Najdłuższy strajk w gospodarce koncertowej na płace i warunki. Wcześniej podczas strajku Stewart zgodził się rozwiązać problem, który doprowadził do niesprawiedliwego rozwiązania firm żeglugowych, których dane ubezpieczeniowe firma nieprawidłowo zarejestrowała.

Rzecznik Stewart powiedział, że firma „bardzo poważnie traktuje kwestię transmisji poczty”, dodając: „Nie możemy komentować publicznie poszczególnych przypadków, ale podejmujemy decyzję o wyjściu tylko wtedy, gdy mamy wiele dowodów na poparcie naszej decyzji, bez wyjątku ”.

Dodali: „Stuart prowadzi proces odwoławczy, który jest stosowany w każdej sprawie, w której składane jest odwołanie”.

Dla kurierów skutki wypowiedzeń są głębokie. „Musiałem powiedzieć moim dzieciom, że w tym roku nie możemy nigdzie wyjechać, po prostu zostajemy w Anglii” – powiedział Odawa, ojciec trójki dzieci.

„[Stuart] zachowuj się, jakbyśmy byli niczym; Przestają odpowiadać i idą dalej”.