Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Car park at Edinburgh Airport

„Niebo jest wysoko”: wzrost kosztów wysadzania pasażerów na lotniskach „zadziwi” kierowców | Wiadomości z Wielkiej Brytanii

Według badań od 2019 r. opłaty za połączenia wzrosły na dwóch trzecich głównych lotnisk w Wielkiej Brytanii.

Dochodzenie przeprowadzone przez RAC wykazało, że 16 z 22 analizowanych portów lotniczych w ciągu ostatnich trzech lat albo wprowadziło, albo wniosło oskarżenia o wysiadanie pasażerów.

Firma serwisowa twierdziła, że ​​kierowcy będą zaskoczeni niektórymi „wysokimi” opłatami.

Lotnisko Stansted ma najdroższą tak zwaną opłatę „kiss and fly”, która jest zwykle pobierana za wysadzenie kogoś jak najbliżej terminalu.

Opłata początkowa wynosi 7 GBP za maksymalnie 15 minut – od 4 GBP za 10 minut w 2019 r. przed pandemią COVID.

Rzecznik Stansted powiedział, że opłata „wnosi istotny wkład w zachęcanie do alternatywnych i bardziej zrównoważonych opcji transportu” i zmniejsza zatłoczenie.

Jest to jedno z kilku lotnisk, które oferują bezpłatne opcje wysadzania pasażerów na parkingach średnio- lub długoterminowych połączonych z terminalami autobusem.

Osiem lotnisk pobiera opłatę w wysokości 5 funtów za wysadzenie pasażerów. Wśród nich są dwa najbardziej ruchliwe lotniska w Wielkiej Brytanii: Heathrow i Gatwick, które nałożyły opłaty w zeszłym roku.

Szef polityki drogowej RAC, Nicholas Laiss, powiedział, że ograniczone możliwości transportu publicznego na niektórych lotniskach i obawy związane z strajkami pociągów oznaczają, że wielu pasażerów prosi znajomego lub krewnego o odbiór.

Dodał: „Każdy, kto podrzuca swoich bliskich na stacji tego lata, będzie zaskoczony niektórymi z tych wysokich opłat za całowanie i upuszczanie.

„Minuta na minutę i funt szterling, niektóre z tych opłat mogą być zbliżone do ceny samego biletu lotniczego”.

Powiedział, że wydaje się, że wiele lotnisk podniosło opłaty, aby „częściowo zrekompensować” dochody utracone podczas pandemii.

Czytaj więcej:
Heathrow przedłuża ograniczenia lotów do końca października
Gatwick odwołuje loty easyJet w ostatniej chwili po ogłoszeniu „business as usual”
British Airways przestaje sprzedawać nowe bilety na loty krótkodystansowe z lotniska Heathrow

READ  Creso Pharma ASX: CPH uruchamia kanały e-commerce i wchodzi na polski rynek

Lotnisko w Manchesterze daje kierowcom tylko pięć minut na wysadzenie pasażerów za 5 funtów (wzrost z 3 funtów w 2019 r.), podczas gdy lotnisko Liverpool John Lennon podniosło opłatę z 3 funtów za 20 minut do 4 funtów za 10 minut. Tymczasem lotnisko w Bristolu podniosło swoją początkową opłatę za 10 minut z 1 GBP do 5 GBP.

W Szkocji dowóz pasażerów na trzech największych lotniskach nie jest dużo tańszy.

W ciągu ostatnich trzech lat lotniska w Edynburgu, Aberdeen i Glasgow podwoiły opłaty do 4 funtów za 10 minut.

Birmingham i Belfast International utrzymują opłaty na tym samym poziomie od 2019 r. (odpowiednio 3 GBP za 15 minut i 1 GBP za 10 minut), podczas gdy kierowcy nadal mogą korzystać z bezpłatnych miejsc dowozu w pobliżu wejść do terminali w Cardiff i London City i miasto Belfast.

Lays poradził kierowcom, aby sprawdzili opłaty drogowe przed wyruszeniem na lotniska i ostrzegł ich, aby zdawali sobie sprawę, że w wielu lokalizacjach stosuje się kamery do egzekwowania zakazów postojów w niektórych obszarach.

Rzecznik organizacji branżowej, Association of Airport Operators, powiedział, że porty lotnicze dostarczają jasnych informacji na temat opłat za parkowanie i dowóz, aby zapewnić podróżnym „dobrze poinformowanie o zakresie opcji, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom”.

Dodał: „Lotniska, które obsługują opłaty za dostawę bezpośrednio poza terminalem, robią to z wielu różnych powodów, w tym z radzenia sobie z zatłoczeniem w obszarach o ograniczonej przepustowości oraz zmniejszania wpływu lotów typu „kiss-and-fly” na środowisko i jakość powietrza”.