Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Najlepsze chińskie samochody elektryczne, na które warto zwrócić uwagę, gdy pojawią się w tym roku w Europie

Najlepsze chińskie samochody elektryczne, na które warto zwrócić uwagę, gdy pojawią się w tym roku w Europie

Chiny są największym na świecie producentem pojazdów elektrycznych, a ich najnowsze modele trafiają do Europy. Oto pięć najlepszych rzeczy, na które warto zwrócić uwagę.

Odwiedzający największe chińskie targi samochodowe w Szanghaju na początku tego roku byli zdumieni nie tylko dominacją pojazdów elektrycznych, ale także szybkością, z jaką chińscy producenci rozwijają się zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.

reklama

Dotyczy to szczególnie Europy, która jest drugim po Chinach co do wielkości rynkiem sprzedaży pojazdów elektrycznych na świecie.

Dzięki ambitnym celom UE w zakresie redukcji emisji CO2 chińskie firmy samochodowe zwiększają dostępność samochodów elektrycznych, ale wielu europejskich producentów samochodów obawia się, że może to zmienić kształt przemysłu samochodowego na kontynencie.

Jednak choć o klientów konkurują zarówno uznani gracze, jak i nowi gracze, wybór nowych pojazdów elektrycznych stale rośnie.

Oto kilka nowych chińskich modeli, których możemy spodziewać się na drogach Europy w nadchodzących miesiącach.

Hi-Fi X

HiPhi, jedna z najbardziej innowacyjnych firm zajmujących się pojazdami elektrycznymi, jaka pojawiła się w Chinach, wprowadza na rynek całkowicie elektrycznego SUV-a, który ma konkurować z Teslą Model X, Audi Q8 e-tron i BMW iX.

HiPhi X ma akumulator o pojemności 97 kWh w połączeniu z dwoma silnikami z przodu i z tyłu i zapewnia maksymalny zasięg 460 km.

W chwili premiery kupujący będą mogli wybierać pomiędzy dwoma modelami – w konfiguracji cztero- lub sześciomiejscowej – a ich unikalne funkcje obejmują reflektory, na których można wyświetlać zdjęcia, a nawet filmy, oraz bezdotykowe drzwi automatyczne.

Zamówienia są obecnie przyjmowane w Niemczech i Norwegii, ale firma ma ogłosić, na jakie inne rynki europejskie wejdzie jeszcze w tym roku.

Wersje z kierownicą po prawej stronie przeznaczone na rynek Wielkiej Brytanii i Irlandii pojawią się prawdopodobnie dopiero w przyszłym roku lub później. Ceny sześciomiejscowego HiPhi X zaczynają się od 109 000 euro (1 164 000 NOK), a czteromiejscowego od 123 000 euro (1 326 000 NOK).

READ  Wynajem: Przeciętny dom ma obecnie 25 najemców, którzy chcą się pokazać

Znaczek BYD

Po SUV-ie Atto 3 i Dolphin Hatchback, najnowszym i najbardziej ambitnym modelem BYD jest w pełni elektryczny sedan The Seal.

Konkurując z takimi modelami jak Tesla Model 3, BMW i4, Polestar 2 i Hyundai Ioniq 6, Seal jest dostępny zarówno z napędem na tylne, jak i na wszystkie koła.

reklama

Obydwa korzystają z tego samego akumulatora o pojemności 82,5 kWh. Jeśli chodzi o zasięg, opcja z napędem na tylne koła może osiągnąć 570 km na jednym ładowaniu, natomiast oczekiwany zasięg dla modeli z napędem na wszystkie koła to 520 km.

BYD, czyli „Build Your Dreams”, sprzedało ponad 3,5 miliona pojazdów i od ponad dwudziestu lat jest liderem w technologii akumulatorów.

Bateria wykorzystuje chemię LFP, więc nie zawiera kobaltu i jest tańsza w produkcji niż baterie litowo-jonowe, ponieważ wymaga mniej cennych materiałów.

Nowy model, który został oficjalnie wprowadzony na rynek europejski podczas targów IAA Mobility 2023, ma pojawić się w Europie w czwartym kwartale roku, a ceny będą zaczynać się od 44 900 euro.

MG Cyberster

Wspaniały, dwumiejscowy, w pełni elektryczny samochód sportowy Cyberster jest w drodze od MG, jednej z chińskich marek odnoszących największe sukcesy w Europie.

reklama

Jako część Grupy SAIC, największego chińskiego producenta samochodów, firma MG skupiła się przede wszystkim na konkurencyjnych cenowo rodzinnych pojazdach elektrycznych, co oznacza długo oczekiwany powrót do produkcji samochodów sportowych MG.

Po raz pierwszy został zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Szanghaju, a w tym tygodniu w Monachium miał swój europejski debiut podczas Salonu Samochodowego IAA Mobility 2023.

Zainspirowany klasycznymi brytyjskimi samochodami sportowymi, Cyberster jest jak dotąd najmocniejszym samochodem produkcyjnym MG.

Ten sam rozmiar co BMW Z4 lub Jaguar F-Type, ma mieć zasięg 480 km i będzie dostępny zarówno w wersji z napędem na tylne, jak i na wszystkie koła.

READ  Bank Anglii ściga się, aby zapobiec przyszłemu krachowi na rynku obligacji w miarę wzrostu stóp procentowych

Korzenie MG sięgają 1924 roku, a samochód zostanie wypuszczony na rynek w ramach obchodów stulecia w przyszłym roku. Nie ma oficjalnych informacji na temat cen, ale jest mało prawdopodobne, że zostaną one opublikowane na koniec rynku.

reklama

Zik X

Podobnie jak Polestar i Lotus, Zeekr jest częścią grupy Geely, która jest również właścicielem Volvo i partnerem Mercedes-Benz w Smart Automotive.

Założona zaledwie dwa lata temu firma Zeekr ma ambicje międzynarodowe i wprowadza na rynek europejskie swoje flagowe telefony Zeekr 001 i Zeekr X, a pierwsze dostawy rozpoczną się jesienią.

Zeekr X to mały elektryczny crossover, który ma wiele wspólnego ze Smartem nr 1 i Volvo EX30. Początkowo dostępne będą dwie wersje: jednosilnikowa i dwusilnikowa.

Zeekr X zostanie wprowadzony na rynek z akumulatorem o pojemności 69 kWh, który według Zeekra może zapewnić zasięg do 440 km.

Można go już zamawiać w przedsprzedaży w Holandii i Szwecji, a jeszcze w tym roku dołączą do niego inne rynki europejskie.

Ceny Zeekra X zaczynają się od 44 990 euro i 550 000 koron szwedzkich (około 46 300 euro) za jednosilnikowy model dalekiego zasięgu.

Nowy El6

W zatłoczonej branży samochodów elektrycznych założoną w 2014 roku firmę Nio okrzyknięto chińską odpowiedzią na Teslę.

Zamówienia na zupełnie nowe Nio EL6 są obecnie przyjmowane w Niemczech, Holandii, Szwecji, Danii i Norwegii, a samochody pojawią się w dalszej części roku.

Zaprojektowany, aby konkurować z takimi modelami jak Tesla Model Y i BMW iX3, EL6 wnosi coś nowego do rodziny elektrycznych SUV-ów w postaci technologii wymiany akumulatorów.

Pomysł jest taki, że poprzez wyeliminowanie kosztu akumulatora z ceny całkowitej pojazdy elektryczne staną się bardziej dostępne dla szerszego grona odbiorców.

Dzięki tej technologii posiadanie pojazdu elektrycznego staje się coraz łatwiejsze dla osób regularnie pokonujących duże odległości, tych, którzy nie mają dostępu do domowej ładowarki, a także każdego, kto ma obawy dotyczące żywotności baterii.

READ  Pfizer oskarżył Covid o zysk, ponieważ sprzedaż w pierwszym kwartale osiągnęła 26 miliardów dolarów | Pfizer

Wymiana wyczerpanego akumulatora na w pełni naładowany zajmuje mniej niż 5 minut; Przydatność i sukces modelu Nio zależy jednak od tego, jak powszechne są stacje wymiany akumulatorów, ale obecnie w całej Europie jest ich tylko 16.

EL6 jest dostępny z dwoma opcjami akumulatorów. Podstawowy model jest wyposażony w akumulator o pojemności 75 kWh, natomiast topowy model wyposażony jest w akumulator o pojemności 100 kWh i zapewnia zasięg 520 km.