Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Książka Vintage Aviators przywraca samoloty z czasów wojny w przestworza

Książka Vintage Aviators przywraca samoloty z czasów wojny w przestworza

Gavin Conroy napisał trzecią książkę, Vintage Aviators: Aircraft of the Great War.

Anthony Phelps/Rzeczy

Gavin Conroy napisał trzecią książkę, Vintage Aviators: Aircraft of the Great War.

Zamiłowanie jednego z entuzjastów lotnictwa do fotografowania samolotów z czasów wojny doprowadziło do napisania jego trzeciej książki, w której opisuje pilotów komercyjnych i wojskowych podczas lotów próbnych repliki zabytkowych samolotów.

Gavin Conroy, dyrektor generalny Classic Fighters Omaka Airshow, fotografuje i bada samoloty z I wojny światowej od 2006 roku, wykonując 92 loty, aby zarejestrować 26 replik, reprodukcji i oryginalnych samolotów z I wojny światowej.

Wiele z nich należało do kolekcji samolotów z I wojny światowej należącej do The Vintage Aviation Ltd, firmy założonej przez Sir Petera Jacksona, której zespół odrestaurował i zreprodukował ponad 20 samolotów z tamtej epoki.

W 2020 roku Conroy zdał sobie sprawę, że z jego pracy wyłania się książka, więc skontaktował się z dyrektorem generalnym Vintage Aviation, mówiąc: „Tu może być książka” i poprosił Sir Petera i Dame Fran Walsh o pozwolenie na jej wyprodukowanie.

„Więc dostaliśmy pozwolenie, pojechaliśmy i kontynuowaliśmy pracę przez ostatnie dwa lub trzy lata”.

Przez większość weekendów podróżował do siedziby firmy w Masterton i organizował pilotów komercyjnych i lotniczych, którzy wykonywali określone formacje, które miały zostać schwytane na potrzeby książki.

Piloci, którzy w ciągu tygodnia wykonywali loty komercyjne lub w ramach Sił Powietrznych, następnie opowiedzieli o swoich lotach na potrzeby książki – stwierdził Conroy, ponieważ latanie starszymi samolotami często było trudniejsze niż Boeing 787. Niektórzy mogli porównać je do historii z ich historie rodzinne, powiedział Conroy, podczas gdy inni mówili o wyjątkowych właściwościach latających samolotów.

Anthony Phelps/personel

Pokazy lotnicze Classic Fighters Omaka 2023 w weekend wielkanocny w Blenheim.

Zapytany, czy ma ulubiony klasyczny samolot ze swoich czasów, który udokumentował, Conroy odpowiedział, że jest „wielkim wielbicielem” Albatrosa, ale był to samolot, który miał pewne wady.

READ  Wypadek Horaty: Ojciec został oskarżony o brawurową jazdę, w wyniku której zginęło dwóch jego synów

„Moi faworyci to zazwyczaj te, które nie radzą sobie dobrze”.

Jego pasja do latania zaczęła się „dawno temu”. Conroy uzyskał licencję pilota wkrótce po ukończeniu szesnastu lat, mając nadzieję, że będzie mógł latać Spitfirem lub Mustangiem z czasów II wojny światowej, ale ostatecznie zajął się fotografią, aby uchwycić te „piękne samoloty”.

Anthony Phelps/personel

Classic Fighters Show 2023 na lotnisku Omaka w Blenheim.

Od tego czasu Conroy nie przestaje latać samolotami.

„Bardzo trudno jest mieć zły dzień”.

Premiera Classic Pilots: Planes of the Great War planowana była na wrzesień.

Conroy zadedykował książkę swojemu pradziadkowi.

Anthony Phelps/Rzeczy

Conroy zadedykował książkę swojemu pradziadkowi.

Książka została zadedykowana pradziadkowi Conroya, szeregowemu George’owi Conroyowi, który walczył w wojnie burskiej w 1902 roku, jako wyraz uznania w konfliktach, w które zaangażowane było to pokolenie.

„Jedyną rzeczą, która może naprawdę uczcić tych chłopaków i dziewczęta oraz wszystkich, którzy tam walczyli lub byli ich częścią, są medale, pojazdy, samoloty i łodzie” – powiedział Conroy.

Conroy powiedział, że nie było już nikogo, kto mógłby opowiedzieć ich historie, i dlatego samolot z czasów wojny był „tak wyjątkowy”.