Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Kobiety siedzą obok sprawców przemocy na imprezach branży muzycznej” – ostrzegają parlamentarzyści.

„Kobiety siedzą obok sprawców przemocy na imprezach branży muzycznej” – ostrzegają parlamentarzyści.

  • Napisane przez Noor Nanji
  • Korespondent kultury

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Skomentuj zdjęcie,

Annie McManus opisała branżę muzyczną jako „klub dla chłopców”.

Przemysł muzyczny pozostaje „klubem dla chłopców”, w którym szerzy się molestowanie i napaści na tle seksualnym, ostrzegają parlamentarzyści w raporcie.

Komisja ds. Kobiet i Równości stwierdziła, że ​​muzycy powinni siedzieć obok sprawców przemocy na tle seksualnym na koncertach i wydarzeniach ze względu na „kulturę milczenia”.

Zawiera szereg zaleceń dotyczących rozwiązania problemu mizoginii, ale stwierdza również, że konieczna jest zmiana zachowań mężczyzn.

Rząd stwierdził, że branża musi zapewnić „bezpieczne środowisko pracy”.

Raport Komisji Kobiet i Równości jest następstwem dochodzenia w sprawie mizoginii w branży muzycznej, które rozpoczęło się w czerwcu 2022 r.

Ponadpartyjna grupa przedstawicieli stwierdziła, że ​​problem ma charakter „endemiczny” i wezwała do podjęcia pilnych działań w celu jego rozwiązania.

W dochodzeniu wysłuchano zeznań takich osób, jak Annie McManus, była DJ BBC Radio 1, która stwierdziła, że ​​w branży muzycznej nadeszła „fala” doniesień o napaściach na tle seksualnym.

Nadawca i pisarz stwierdzili, że istnieje jeszcze „niesamowita” liczba historii, które mają się jeszcze pojawić, i ostrzegł, że branża jest „sfałszowana przeciwko kobietom”.

Piosenkarka i była uczestniczka X Factor Rebecca Ferguson powiedziała w swoim przewodniku, że mizoginia w muzyce to dopiero „czubek góry lodowej”.

Powiedziała, że ​​znęcanie się i korupcja są tolerowane i powiedziano jej, że gwałty nie są zgłaszane.

Skomentuj zdjęcie,

Rebecca Ferguson stwierdziła, że ​​przedstawiciele branży nadużywają swojej władzy

Komisja ostrzegła przed wysokim wskaźnikiem niedostatecznego zgłaszania przypadków molestowania seksualnego i napaści oraz że ofiarom, które wypowiadały się na ten temat, trudno było uwierzyć lub groziła im utrata kariery.

Twierdzą, że artystki są stale niedoceniane, skupiają się na swoim wyglądzie w sposób, w jaki nie robią tego mężczyźni, i muszą ciężej pracować, aby zyskać uznanie, na jakie zasługują ich umiejętności.

„Większość otrzymanych przez nas dowodów, łącznie z komentarzami dotyczącymi programów telewizyjnych i nazwiskami domowymi, musiała pozostać poufna” – stwierdzono w raporcie.

„To bardzo niefortunne, ale pokazuje, w jakim stopniu stosowane są umowy o zachowaniu poufności [non-disclosure agreements] I kultura ciszy.”

Powiedziała, że ​​kobietom w przemyśle muzycznym „życie i kariery zrujnowały mężczyźni, którzy nigdy nie ponieśli konsekwencji swoich czynów”.

Mówiąc szerzej, parlamentarzyści stwierdzili również, że kobiety borykają się z brakiem wsparcia i utrzymującymi się nierównymi wynagrodzeniami i ostrzegli, że te problemy są poważniejsze w przypadku kobiet, które już borykają się z dyskryminacją rasową.

Raport Komisji ds. Kobiet i Równości zawiera szereg zaleceń mających na celu walkę z mizoginią i dyskryminacją w branży muzycznej.

Posłowie wezwali ministrów do zmiany ustawy o równości, aby zapewnić osobom prowadzącym działalność na własny rachunek taką samą ochronę przed dyskryminacją jak pracownikom oraz do poprawy ochrony osób doświadczających nierówności międzysektorowych.

Zalecili także, aby rząd wydał przepisy nakładające na pracodawców obowiązek ochrony pracowników przed molestowaniem seksualnym ze strony osób trzecich.

Komisja nalegała również, aby ministrowie zakazali stosowania umów o zachowaniu poufności w sprawach dotyczących napaści na tle seksualnym, molestowania seksualnego lub znęcania się.

Inne zalecenia zawarte w raporcie obejmują zwiększenie inwestycji w różnorodne talenty i poprawę ścieżek kariery dla kobiet pracujących w branży.

W raporcie z zadowoleniem przyjęto utworzenie jednego uznanego organu, Niezależnego Urzędu ds. Standardów dla Przemysłu Kreatywnego, który, jak stwierdzono, pomógłby uwypuklić niedopuszczalne zachowania w branży muzycznej.

Komisja ostrzegła jednak, że „nie jest to panaceum na wszystkie problemy w branży” i „czas pokaże, czy ma niezbędną władzę, aby przeforsować wymagane zmiany”.

Przewodnicząca komisji Caroline Nokes stwierdziła, że ​​potencjał kobiet „nie powinien być ograniczany przez„ endemiczną ”mizoginię, która zbyt długo utrzymuje się w przemyśle muzycznym”.

Powiedziała, że ​​raport koncentruje się na poprawie mechanizmów ochrony i raportowania oraz przeprowadzeniu reform.

„Jednak zmiana w zachowaniu mężczyzn – a prawie zawsze są to mężczyźni – w sercu przemysłu muzycznego leży zmiana transformacyjna potrzebna utalentowanym kobietom, aby ich głosy były dosłownie słyszane oraz rozpoznawane i nagradzane w równym stopniu”.

Rzecznik rządu powiedział: „Wszystkie kobiety powinny móc pracować w sektorze muzycznym wolnym od mizoginii i dyskryminacji. Branża musi zrobić wszystko, co w jej mocy, aby zapewnić wspierające i bezpieczne środowisko pracy oraz zaradzić wszelkiemu brakowi równowagi sił, jaki może wystąpić”. Na zewnątrz.

„Rząd dokładnie rozważy zalecenia komisji i słuszne jest, że branża podejmuje działania poprzez prace pod przewodnictwem Creative UK i utworzenie Niezależnego Organu Normalizacyjnego dla Przemysłów Kreatywnych”.

Czy poruszają Cię kwestie poruszone w tej historii? Podziel się swoimi doświadczeniami za pośrednictwem poczty elektronicznej [email protected].

Jeśli chcesz porozmawiać z dziennikarzem BBC, podaj numer kontaktowy. Możesz także skontaktować się w następujący sposób:

Jeśli czytasz tę stronę i nie widzisz formularza, musisz odwiedzić mobilną wersję witryny BBC, aby przesłać swoje pytanie lub komentarz. Możesz też wysłać do nas e-mail na adres [email protected]. W każdym zgłoszeniu proszę podać swoje imię i nazwisko, wiek i lokalizację.

READ  Elton John na Glastonbury 2023: najnowsze wiadomości, wielkość publiczności, setlista i transmisje BBC iPlayer