Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Klienci BT zostali nieświadomie obciążeni opłatą za usługę Xbox Game Pass

Klienci BT zostali nieświadomie obciążeni opłatą za usługę Xbox Game Pass

  • Napisane przez Toma Gerkina
  • Reporter technologiczny

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Niektórzy klienci BT są zarejestrowani w Xbox Game Pass i pobierają opłaty bez swojej wiedzy i zgody.

Do ich rachunku za internet dodano dodatkowe 10 funtów miesięcznie, mimo że nie zażądali subskrypcji gier.

Klienci od miesięcy skarżą się na ten problem na forach internetowych firmy BT. Osoby, z którymi rozmawiało BBC, otrzymały zwrot pieniędzy, ale swoje doświadczenia określiły jako niepokojące.

Firma BT przeprosiła i poradziła klientom, aby zwracali uwagę na podobne problemy.

Rzecznik firmy powiedział BBC: „Bardzo nam przykro, że klienci wspomniani w tym artykule dodali Xbox Game Pass Ultimate do swoich kont bez swojej wiedzy”.

„Zalecamy wszystkim naszym klientom zachowanie czujności i jeśli zauważą podejrzane zmiany na swoich kontach, jak najszybsze skontaktowanie się z nami w celu zgłoszenia.”

„Będziemy ich wspierać i doradzać, jak podjąć niezbędne kroki, aby zapewnić bezpieczeństwo ich kont”.

Powód dodania opłat jest niejasny, podobnie jak skala problemu.

Jednak we wtorek jedna osoba odkryła dodatkowe zarzuty, a BBC znalazła przykłady osób skarżących się na tę kwestię od października 2023 r.

Doradca obsługi klienta powiedział pracownikowi BBC, którego dotyczył ten problem, że jest to „znany problem”.

Oprócz tego, że odkryli to sprawdzając swoje faktury, niektórzy klienci odkryli błąd po otrzymaniu wiadomości e-mail z podziękowaniami za aktywację subskrypcji – co sprawiało wrażenie, jakby zrobili to sami.

Skomentuj zdjęcie,

E-mail otrzymany przez klientów, których to dotyczy

Inne dotknięte problemem to Sue z Londynu, która skontaktowała się z firmą BT po zauważeniu rozbieżności w jej rachunku za Internet.

Powiedziała BBC: „Zalogowałam się na swoje konto BT online i zobaczyłam, że pobrano ode mnie dodatkowe 10 funtów, a pieniądze zniknęły z mojego konta”.

„Xbox Game Pass został dodany do moich kont bez mojej zgody – pomyślałem, że to bardzo dziwne, bo nawet nie mam Xboxa.

„Właściwie myślałem, że ktoś mnie zhakował, więc zadzwoniłem do nich… i wyjaśnili mi, że to pomyłka firmy BT”.

Sue powiedziała, że ​​odzyskała pieniądze, ale martwiła się o inne osoby, które były mniej czujne.

Matt z East Sussex miał podobne obawy.

„Skontaktowałem się z firmą BT po tym, jak nie odpowiedzieli na moją wiadomość na X [formerly Twitter],” Powiedział.

„Aby być wobec nich uczciwym, zwrócili 10 funtów i natychmiast anulowali subskrypcję. Niepokojące jest jednak to, że to się nadal dzieje”.

Tymczasem Craig z Aberdeen powiedział, że dowiedział się o oskarżeniu, gdy otrzymał e-mail od firmy BT i skontaktował się z firmą za pośrednictwem czatu internetowego.

„Powiedział mi na czacie, że jest to problem pomiędzy firmą BT a Microsoftem, który został losowo włączony i aktywowany na kontach użytkowników” – powiedział.

„Warunki stanowią, że nie ma w tym przypadku bezpłatnego okresu – opłata zostanie pobrana natychmiast.

„Obawiam się, że może to nie dotyczyć tylko mnie, ale wielu innych osób może nawet nie zauważyć, że otrzymujesz e-mail”.

Czy Twój rachunek za BT został nieoczekiwanie obciążony opłatą za usługę Xbox Game Pass? Podziel się swoimi doświadczeniami za pośrednictwem poczty elektronicznej [email protected].

Jeśli chcesz porozmawiać z dziennikarzem BBC, podaj numer kontaktowy. Możesz także skontaktować się w następujący sposób:

Jeśli czytasz tę stronę i nie widzisz formularza, musisz odwiedzić mobilną wersję witryny BBC, aby przesłać swoje pytanie lub komentarz. Możesz też wysłać do nas e-mail na adres [email protected]. W każdym zgłoszeniu proszę podać swoje imię i nazwisko, wiek i lokalizację.

READ  Farmy wiatrowe zbadane po „zawyżeniu opłat przez klientów o 100 milionów funtów”