Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Kiedykolwiek przejęty: Egipt przechwytuje statek i szuka ponad miliarda zatorów w Kanale Sueskim

Władze egipskie skonfiskowały Ever Given, który zamknął Kanał Sueski w zeszłym miesiącu w wyniku sporu finansowego z jego właścicielem.

Mohamed Elshahed / AP

Władze egipskie skonfiskowały Ever Given, który zamknął Kanał Sueski w zeszłym miesiącu w wyniku sporu finansowego z jego właścicielem.

Szef kanału i urzędnik sądowy ogłosili w środę, że egipskie władze zatrzymały ogromny statek towarowy, który zamknął Kanał Sueski w zeszłym miesiącu w wyniku sporu finansowego z jego właścicielem.

Generał porucznik Osama Rabie powiedział, że ogromny statek Evergiven nie będzie mógł opuścić kraju, dopóki kwota rekompensaty nie zostanie ustalona z japońskim właścicielem statku, Shwe Kisen Keisha Ltd.

„Statek jest teraz oficjalnie zarezerwowany” – powiedział w poniedziałek w egipskiej telewizji państwowej. „Oni nie chcą nic płacić”.

Czytaj więcej:
* Mężczyzna, który przepracował 21 godzin, aby wydobyć Ever Geffen z Kanału Sueskiego, nie otrzymał jeszcze wynagrodzenia za nadgodziny
* Egipt szuka pozasądowego rozwiązania zakazu Kanału Sueskiego
* Usunięcie nagromadzenia pracy w Kanale Sueskim tydzień po zablokowaniu

Właściciel statku nie otrzymał od razu komentarza.

Rabei nie powiedział, ile pieniędzy szukał organ ds. Dystrybucji. Jednak urzędnik sądowy powiedział, że zażądał co najmniej 900 milionów dolarów (około 1,2 miliarda dolarów nowozelandzkich). Państwowa gazeta Al-Ahram wspomniała również, że kwota ta wynosi 900 milionów dolarów.

Kwota ta uwzględnia dofinansowanie, koszty przerwanego ruchu kanałowego i utracone opłaty za przejazd za tydzień, w którym kiedykolwiek Given zamknął kanał.

Urzędnik poinformował, że nakaz zajęcia statku został wydany we wtorek przez sąd w mieście Ismailia w Kanale Sueskim, a załoga statku została poinformowana w środę.

Powiedział, że prokuratorzy Ismailii również wszczęli oddzielne dochodzenie w sprawie przyczyny odchylenia Evvera Giffina. Urzędnik mówił pod warunkiem zachowania anonimowości, ponieważ nie był upoważniony do informowania mediów.

Widzowie obserwują kontenerowiec Evergiven poruszający się wzdłuż Kanału Sueskiego w kierunku Ismailii po wyzwoleniu z brzegu kanału w Suezie w Egipcie.

Islam Safwat / Bloomberg

Widzowie obserwują kontenerowiec Evergiven poruszający się wzdłuż Kanału Sueskiego w kierunku Ismailii po wyzwoleniu z brzegu kanału w Suezie w Egipcie.

Rabei powiedział, że negocjacje wciąż trwają, aby dojść do porozumienia w sprawie odszkodowania.

READ  Wypadek, w którym ginie dwóch młodych mężczyzn, sprawia, że ​​życie rodziny staje się „wiecznym koszmarem”.

W zeszłym tygodniu w wywiadzie dla Associated Press ostrzegał przed skierowaniem sprawy do sądu Byłoby to bardziej szkodliwe dla armatora niż rozliczanie się z zarządzaniem kanałami.

Spór może być skomplikowany, biorąc pod uwagę, że statek jest własnością japońskiej firmy, obsługiwanej przez tajwańskiego spedytora i pływa pod banderą Panamy.

Statek pływający pod banderą Panamy przewożący ładunek o wartości 3,5 miliarda dolarów między Azją a Europą odpłynął 23 marca wąskim, sztucznym kanałem oddzielającym kontynent afrykański od azjatyckiego półwyspu Synaj.

Statek rozbił się na brzegu kanału jednopasmowego, 6 kilometrów na północ od południowego wejścia w pobliżu miasta Suez.

29 marca ekipy ratownicze uruchomiły program „Ever Giver”, kończący kryzys, który zablokował jedną z najważniejszych dróg wodnych na świecie i zatrzymał miliardy dolarów w handlu morskim dziennie. Od tego czasu statek przestał działać na Wielkim Jeziorze Gorzkim w Egipcie, na północ od miejsca, w którym wcześniej zamknął kanał.

Bezprecedensowe sześciodniowe zamknięcie, które wywołało obawy przed długimi opóźnieniami, niedoborami i rosnącymi kosztami dla konsumentów, zwiększyło presję na branżę żeglugową, która już znajduje się pod presją pandemii koronawirusa.

Rabei, prezes kanału, powiedział telewizji państwowej, że nie popełnił żadnego błędu ze strony władz kanału. Odmówił omówienia możliwych przyczyn, w tym prędkości statku i silnych wiatrów, które uderzyły w niego podczas burzy piaskowej.

Zapytany, czy winny jest właściciel statku, odpowiedział: „Oczywiście, że tak”.

Rabei powiedział, że wynik śledztwa władz spodziewany jest w czwartek.