Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

HSBC nie działa: klienci są źli z powodu ciągłych przerw w świadczeniu usług w bankach

HSBC nie działa: klienci są źli z powodu ciągłych przerw w świadczeniu usług w bankach

  • Napisane przez Toma Gerkena i Leifa McMahona
  • Reporterzy technologiczni

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

HSBC przeprosił po tym, jak tysiące klientów w Wielkiej Brytanii zgłosiło, że nie mogą uzyskać dostępu do bankowości mobilnej i internetowej.

Bank otrzymał skargi od klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych, a użytkownicy twierdzili, że od wczesnego piątkowego poranka nie byli w stanie opłacić rachunków ani dokonać zakupów online po obniżonych cenach z okazji Czarnego Piątku.

Jeden z klientów powiedział BBC, że z powodu przerwy w dostawie prądu nie był w stanie zapłacić czynszu.

HSBC oświadczyło, że „naprawdę przeprasza za niedogodności”.

Bank powiedział BBC, że przyczyną zakłóceń był „wewnętrzny problem w systemie”.

Pomiń zawartość Twittera, 1

Czy chcesz zezwolić na zawartość Twittera?

Ten artykuł zawiera treść udostępnioną przez Twittera. Przed przesłaniem czegokolwiek prosimy o Twoją zgodę, ponieważ mogą one używać plików cookie i innych technologii. Może warto poczytać Twittera Polityka Cookie I Polityka prywatności Przed akceptacją. Aby wyświetlić tę zawartość, wybierz opcję Zaakceptuj i kontynuuj.

Koniec treści na Twitterze, 1

Dodała: „Dotyczy to wyłącznie klientów HSBC w Wielkiej Brytanii i nie ma wpływu na klientów First Direct ani M&S Bank”, odnosząc się do innych oddziałów banku HSBC w Wielkiej Brytanii.

Bank nie powiedział jeszcze, kiedy według niego jego usługi cyfrowe znów będą działać.

W odpowiedzi na wiadomość od klienta na X (wcześniej na Twitterze) o godzinie 14:40 GMT, Powiedział„W tej chwili nie mamy terminu, kiedy problem zostanie rozwiązany”.

„Musiałem dowiedzieć się o tym w Internecie”.

Marius Axenti (34 lata) powiedział BBC, że jego konto HSBC jest niedostępne, co przysporzyło mu wielu problemów.

„Spodziewałem się, że bank wyśle ​​list lub e-mail z wyjaśnieniem przyczyny, ale zamiast tego musiałem dowiedzieć się online.

„Nie ma znaczenia, czy dziś wieczorem jest Czarny Piątek, czy nie, nie mogę korzystać z pieniędzy i nikt mi nie powiedział, dlaczego tak się dzieje”.

Judy Sutherland (76 l.) stwierdziła, że ​​problem szczególnie dotyka ją jako osobę mieszkającą na obszarach wiejskich.

„Mieszkam w regionie Highlands w Szkocji, gdzie w całym regionie systematycznie i w wyniku zaniedbań zamykano oddziały” – powiedziała.

„Ta utrata usług oznacza, że ​​niektórzy będą musieli udać się do Aberdeen, aby uzyskać dostęp do swoich kont – podróż w obie strony wynosi około 700 km.

„Usługi internetowe HSBC były w przeszłości doskonałe, ale ta przerwa uwydatnia, jak bezbronne i zależne są społeczności wiejskie od takich usług” – stwierdziła.

Skomentuj zdjęcie,

Niektórzy klienci próbujący uzyskać dostęp do bankowości mobilnej spotykają się z tym ekranem

Dokładna liczba osób dotkniętych problemami w banku nie jest znana, ponieważ użytkownicy muszą mieć powód, aby sprawdzić, czy aplikacja bankowości internetowej działa.

W HSBC Około 14,8 miliona klientów w całej Wielkiej Brytanii. Choć nie wiadomo, ilu z tych klientów korzysta z bankowości mobilnej i internetowej, firma szacuje, że dziewięć na 10 transakcji w banku odbywa się cyfrowo.

„Rozwiązać to”

Użytkownicy mediów społecznościowych X odpowiedzieli na post HSBC UK na platformie skargami, a niektórzy twierdzili, że nie byli w stanie zweryfikować płatności za zakupy w Czarny piątek ani uregulować rachunków w dniu wypłaty.

Bank nie zaktualizował jednak swoich danych Strona stanu usługiktóra dostarcza informacji o dostępności usług cyfrowych, takich jak bankowość internetowa, mobilna i telefoniczna, była zamknięta do około godziny 11:00, co również zdenerwowało klientów.

„Najbardziej niepokoi brak komunikacji od początku problemu. Nawet nie zaktualizowałeś strony internetowej swojego serwisu. Na pewno przeniosę część pieniędzy ze względu na słabą komunikację” napisała jedna osoba.

Sam Richardson, zastępca redaktora „Which?” Money stwierdził, że przerwa w dostawie prądu spowoduje „prawdziwy ból głowy” dla klientów.

„Zdecydowanie zalecamy klientom, którzy nie mają pieniędzy, przechowywanie dowodów potwierdzających dodatkowe wydatki, które mogli ponieść w wyniku przerwy w dostawie prądu, aby móc dochodzić ich od HSBC” – powiedział.

„Ludzie chcą banku, na którym mogą polegać, a jeśli awarie IT staną się na porządku dziennym, konsumenci mogą ulec pokusie, aby zagłosować nogami i przejść na alternatywnego dostawcę – zwłaszcza przy tak wielu atrakcyjnych zachętach do zmiany dostawcy”.

Dodatkowe raporty Osopp Elmi.

Jak wpłynął na Ciebie spadek bankowości mobilnej HSBC? Opowiedz nam swoją historię e-mailem: [email protected].

Jeśli chcesz porozmawiać z dziennikarzem BBC, podaj numer kontaktowy. Możesz także skontaktować się w następujący sposób:

Jeśli czytasz tę stronę i nie widzisz formularza, musisz odwiedzić mobilną wersję witryny BBC, aby przesłać swoje pytanie lub komentarz. Możesz też wysłać do nas e-mail na adres [email protected]. W każdym zgłoszeniu proszę podać swoje imię i nazwisko, wiek i lokalizację.