Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Giganci fast foodu stawiają pierwsze kroki w kierunku hodowli kurczaków w Rumunii i Polsce

Giganci fast foodu stawiają pierwsze kroki w kierunku hodowli kurczaków w Rumunii i Polsce

Jesteśmy zwierzętami

Bruksela-Pierwsza w historii ocena dobrostanu kurczaków przeprowadzona wśród 16 marek fast foodów w Polsce i Rumunii pokazuje, że branża fast food w Europie Wschodniej stawia pierwsze kroki w kierunku poprawy dobrostanu kurczaków wykorzystywanych do produkcji mięsa.. Raporty o kolejności dziobania za rok 2023 dla Polska I Rumunia, przeprowadzone przez Humane Society International/Europe, oceniło czołowe firmy typu fast food, takie jak McDonald’s, Burger King i Subway, a także lokalne sieci, w tym Roman 5 to go i polski Zahir Kebab, pod kątem ich terminowych zobowiązań i raportów wyników w zakresie dobrostanu brojlerów w ich łańcuchach dostaw. Ocena Koncentruje się na wskaźnikach, takich jak przestrzeń życiowa przydzielona każdemu kurczakowi, rasy wykorzystywanych kurczaków, wykorzystanie klatek, zapewnienie wzbogaceń w celu wykazania naturalnego zachowania oraz metody stosowane przy ich uboju.

Polska i Rumunia należą do najważniejszych graczy europejskiej branży brojlerów, zaopatrujących rynek krajowy i międzynarodowy w przetwory z mięsa kurcząt. W 2021 r. Polska była największym producentem w Unii Europejskiej z hodowlą i ubojem około 1,12 miliarda kurczaków, podczas gdy Rumunia zajmowała ósme miejsce z 271,7 milionami kurczaków.

Oceny obejmowały 12 marek fast foodów z każdego kraju. Obsługuje teren Polski i Rumunii Burger King, Domino’s, IKEA, KFC, McDonald’s, Pizza Hut, Starbucks i Subway. W Polsce recenzowane były także Pasibus, Salad Story, Vapiano i Zehir Kebab, natomiast w Rumunii w ocenie znalazły się 5 to go, PAUL, Salad Box i Spartan. Ogólne wnioski zawarte w raporcie „Dziobanie porządku” podkreślają, że chociaż niektóre firmy podjęły kroki i ogłosiły swoje zobowiązania na rzecz poprawy dobrostanu brojlerów, większość jeszcze nie zaczęła. Wiele międzynarodowych sieci fast foodów opiera się na polityce dobrostanu kurczaków swoich spółek-matek, nie reklamując ich na swoich lokalnych stronach internetowych, podczas gdy krajowe sieci fast foodów w ogóle nie wprowadziły tych zasad w zakresie dobrostanu.

READ  FNE w Gdyni Polski FF 2021: Dzierżawca. Nie możesz spalić nas wszystkich

W obu krajach metro Wyróżnia się jako lider wśród firm ocenianych z łączną notą na poziomie 57% w zarządzaniu i raportowaniu w zakresie opieki nad brojlerami. W Polsce za Subway plasują się IKEA z 50% udziałem, a za nią Pizza Hut i Vapiano z 47%. McDonald’s i KFC uzyskały niskie oceny odpowiednio 11% i 2%, natomiast Burger King, Domino’s, Pacebus, Salad Story, Starbucks i Zahir Kebab otrzymały 0%. W Rumunii metro jest Na kolejnych miejscach znajdują się IKEA, Paul i Pizza Hut z udziałem 47%. Z drugiej strony, KFC, 5 pozostałych, Burger King, Domino’s, McDonald’s, Salad Box, Spartan i Starbucks otrzymały bardzo niskie oceny, wahające się od 2% do 0%. W Polsce, podobnie jak w Rumunii, Subway jest jedyną siecią, która w raportach wyników uzyskała niezerową notę.

Eliza Allart, Cmówi kierownik ds. zaangażowania, HSI/Europe: „Ogromna liczba zwierząt, na którą przemysł drobiarski ma wpływ, wymaga aktywnego opowiadania się za wyższymi standardami dobrostanu zwierząt. Porządek dziobania nie tylko ocenia status quo; Dostarcza praktycznych rozwiązań. Jest to potężne narzędzie dla firm fast food, które chcą promować dobrostan kurczaków i przestrzeganie Europejskiego Zobowiązania dotyczącego kurczaków. Wzywamy do współpracy i natychmiastowych działań w celu poprawy dobrostanu zwierząt w łańcuchach dostaw, dzięki czemu firmy będą przygotowane na przyszłość zgodnie z rosnącymi wymaganiami konsumentów i nadchodzącym ustawodawstwem.

Znajdować Zdjęcia i wykresy W języku angielskim, polskim i rumuńskim.

Fakty dotyczące kolejności dziobania

  • Wydanie The Pecking Order na rok 2023 to projekt World Animal Protection we współpracy z Humane Society International, Albert Schweitzer Stiftung, L214 i Essere Animali. Oceniono łącznie 69 firm z rynków Francji, Niemiec, Włoch, Polski, Rumunii i Hiszpanii.
  • Dziobanie Order to inicjatywa mająca na celu ocenę dobrostanu brojlerów w branży fast foodów poprzez ocenę zaangażowania firm w poprawę dobrostanu kurczaków w swoich łańcuchach dostaw, podejmowanych przez nie środków i sposobu wdrażania wymagań zalecanych w ramach Europejskiego Zobowiązania w sprawie Drobiu. (ECC). Pecking Order ocenia marki fast foodów od 2019 roku. W 2023 roku ocenie poddano sześć rynków europejskich, a po raz pierwszy w rankingu znalazły się Polska i Rumunia. Raport zawiera przegląd stanu dobrostanu kurcząt brojlerów w polskiej i rumuńskiej branży fast food oraz opisuje możliwości poprawy.
  • Zarządzanie dobrostanem kurczaków różni się w zależności od kraju. Niemieckie i francuskie firmy fast food uzyskały najwyższe średnie ogólne wyniki w ocenianych krajach, wykazując większe zaangażowanie i wdrożenie. Najniższe oceny uzyskały sieci polskie i rumuńskie, co wskazuje, że w branży fast food obu krajów potrzebny jest znaczny postęp w zakresie dobrostanu kurczaków.
READ  W przyszłym miesiącu Daniel Dubois zmierzy się w Polsce z Ołeksandrem Usykiem

  • Niektóre sieci fast foodów radzą sobie lepiej niż inne z komunikowaniem swoich zobowiązań i celów dotyczących dobrostanu kurczaków. Dla Polski, IKEA uzyskała wynik 100%, co świadczy o jej silnym zaangażowaniu w dobrostan kurczaków. Dane pokazują również, że Subway, Pizza Hut i Vapiano dostrzegły potrzebę poprawy dobrostanu kurczaków, a każdy z nich uzyskał wysoki wynik na poziomie 94%, co czyni je liderami w tej dziedzinie. Na drugim końcu spektrum brak zaangażowania wykazały McDonald’s, KFC, Burger King, Domino’s, Starbucks, Pasipos, Salad Story i Zahir Kebab, uzyskując wyniki 21% (McDonald’s), 3% (KFC) i 0 % (Kalifornia). ). przerwa). Jeśli chodzi o zobowiązania i cele w Rumunii, Subway, IKEA, PAUL i Pizza Hut uznały potrzebę wyższych standardów opieki nad brojlerami. Każda firma zbiera 94%. Z drugiej strony KFC, Burger King, Domino’s, McDonald’s, Starbucks, 5 pozostałych, Salad Box i Spartan wykazują brak zaangażowania, a wyniki wahają się od 3% (KFC) do 0% (pozostałe).
  • Jeśli chodzi o raporty dotyczące wyników i postępu, zarówno w Polsce, jak i w Rumunii, Subway była jedyną siecią, która uzyskała wynik inny niż zero. Wszystkie pozostałe firmy oceniane Otrzymał ocenę 0%. Spółki te nie zamieszczały żadnych informacji na swoich stronach internetowych. Wskazuje to na znaczny brak działań i przejrzystości. Bez sprawozdań na temat postępów opinia publiczna jest skazana na założenie, że firmy te nie robią nic, aby wyeliminować okrucieństwo wobec kurczaków w łańcuchu dostaw.

skończyłem

Kontakt z mediami: Cassie Bodin Duval, koordynatorka ds. międzynarodowych relacji z mediami, [email protected]