Bruksela-Pierwsza w historii ocena dobrostanu kurczaków przeprowadzona wśród 16 marek fast foodów w Polsce i Rumunii pokazuje, że branża fast food w Europie Wschodniej stawia pierwsze kroki w kierunku poprawy dobrostanu kurczaków wykorzystywanych do produkcji mięsa.. Raporty o kolejności dziobania za rok 2023 dla Polska I Rumunia, przeprowadzone przez Humane Society International/Europe, oceniło czołowe firmy typu fast food, takie jak McDonald’s, Burger King i Subway, a także lokalne sieci, w tym Roman 5 to go i polski Zahir Kebab, pod kątem ich terminowych zobowiązań i raportów wyników w zakresie dobrostanu brojlerów w ich łańcuchach dostaw. Ocena Koncentruje się na wskaźnikach, takich jak przestrzeń życiowa przydzielona każdemu kurczakowi, rasy wykorzystywanych kurczaków, wykorzystanie klatek, zapewnienie wzbogaceń w celu wykazania naturalnego zachowania oraz metody stosowane przy ich uboju.
Polska i Rumunia należą do najważniejszych graczy europejskiej branży brojlerów, zaopatrujących rynek krajowy i międzynarodowy w przetwory z mięsa kurcząt. W 2021 r. Polska była największym producentem w Unii Europejskiej z hodowlą i ubojem około 1,12 miliarda kurczaków, podczas gdy Rumunia zajmowała ósme miejsce z 271,7 milionami kurczaków.
Oceny obejmowały 12 marek fast foodów z każdego kraju. Obsługuje teren Polski i Rumunii Burger King, Domino’s, IKEA, KFC, McDonald’s, Pizza Hut, Starbucks i Subway. W Polsce recenzowane były także Pasibus, Salad Story, Vapiano i Zehir Kebab, natomiast w Rumunii w ocenie znalazły się 5 to go, PAUL, Salad Box i Spartan. Ogólne wnioski zawarte w raporcie „Dziobanie porządku” podkreślają, że chociaż niektóre firmy podjęły kroki i ogłosiły swoje zobowiązania na rzecz poprawy dobrostanu brojlerów, większość jeszcze nie zaczęła. Wiele międzynarodowych sieci fast foodów opiera się na polityce dobrostanu kurczaków swoich spółek-matek, nie reklamując ich na swoich lokalnych stronach internetowych, podczas gdy krajowe sieci fast foodów w ogóle nie wprowadziły tych zasad w zakresie dobrostanu.
W obu krajach metro Wyróżnia się jako lider wśród firm ocenianych z łączną notą na poziomie 57% w zarządzaniu i raportowaniu w zakresie opieki nad brojlerami. W Polsce za Subway plasują się IKEA z 50% udziałem, a za nią Pizza Hut i Vapiano z 47%. McDonald’s i KFC uzyskały niskie oceny odpowiednio 11% i 2%, natomiast Burger King, Domino’s, Pacebus, Salad Story, Starbucks i Zahir Kebab otrzymały 0%. W Rumunii metro jest Na kolejnych miejscach znajdują się IKEA, Paul i Pizza Hut z udziałem 47%. Z drugiej strony, KFC, 5 pozostałych, Burger King, Domino’s, McDonald’s, Salad Box, Spartan i Starbucks otrzymały bardzo niskie oceny, wahające się od 2% do 0%. W Polsce, podobnie jak w Rumunii, Subway jest jedyną siecią, która w raportach wyników uzyskała niezerową notę.
Eliza Allart, Cmówi kierownik ds. zaangażowania, HSI/Europe: „Ogromna liczba zwierząt, na którą przemysł drobiarski ma wpływ, wymaga aktywnego opowiadania się za wyższymi standardami dobrostanu zwierząt. Porządek dziobania nie tylko ocenia status quo; Dostarcza praktycznych rozwiązań. Jest to potężne narzędzie dla firm fast food, które chcą promować dobrostan kurczaków i przestrzeganie Europejskiego Zobowiązania dotyczącego kurczaków. Wzywamy do współpracy i natychmiastowych działań w celu poprawy dobrostanu zwierząt w łańcuchach dostaw, dzięki czemu firmy będą przygotowane na przyszłość zgodnie z rosnącymi wymaganiami konsumentów i nadchodzącym ustawodawstwem.
Znajdować Zdjęcia i wykresy W języku angielskim, polskim i rumuńskim.
Fakty dotyczące kolejności dziobania
- Wydanie The Pecking Order na rok 2023 to projekt World Animal Protection we współpracy z Humane Society International, Albert Schweitzer Stiftung, L214 i Essere Animali. Oceniono łącznie 69 firm z rynków Francji, Niemiec, Włoch, Polski, Rumunii i Hiszpanii.
- Dziobanie Order to inicjatywa mająca na celu ocenę dobrostanu brojlerów w branży fast foodów poprzez ocenę zaangażowania firm w poprawę dobrostanu kurczaków w swoich łańcuchach dostaw, podejmowanych przez nie środków i sposobu wdrażania wymagań zalecanych w ramach Europejskiego Zobowiązania w sprawie Drobiu. (ECC). Pecking Order ocenia marki fast foodów od 2019 roku. W 2023 roku ocenie poddano sześć rynków europejskich, a po raz pierwszy w rankingu znalazły się Polska i Rumunia. Raport zawiera przegląd stanu dobrostanu kurcząt brojlerów w polskiej i rumuńskiej branży fast food oraz opisuje możliwości poprawy.
- Zarządzanie dobrostanem kurczaków różni się w zależności od kraju. Niemieckie i francuskie firmy fast food uzyskały najwyższe średnie ogólne wyniki w ocenianych krajach, wykazując większe zaangażowanie i wdrożenie. Najniższe oceny uzyskały sieci polskie i rumuńskie, co wskazuje, że w branży fast food obu krajów potrzebny jest znaczny postęp w zakresie dobrostanu kurczaków.
- Niektóre sieci fast foodów radzą sobie lepiej niż inne z komunikowaniem swoich zobowiązań i celów dotyczących dobrostanu kurczaków. Dla Polski, IKEA uzyskała wynik 100%, co świadczy o jej silnym zaangażowaniu w dobrostan kurczaków. Dane pokazują również, że Subway, Pizza Hut i Vapiano dostrzegły potrzebę poprawy dobrostanu kurczaków, a każdy z nich uzyskał wysoki wynik na poziomie 94%, co czyni je liderami w tej dziedzinie. Na drugim końcu spektrum brak zaangażowania wykazały McDonald’s, KFC, Burger King, Domino’s, Starbucks, Pasipos, Salad Story i Zahir Kebab, uzyskując wyniki 21% (McDonald’s), 3% (KFC) i 0 % (Kalifornia). ). przerwa). Jeśli chodzi o zobowiązania i cele w Rumunii, Subway, IKEA, PAUL i Pizza Hut uznały potrzebę wyższych standardów opieki nad brojlerami. Każda firma zbiera 94%. Z drugiej strony KFC, Burger King, Domino’s, McDonald’s, Starbucks, 5 pozostałych, Salad Box i Spartan wykazują brak zaangażowania, a wyniki wahają się od 3% (KFC) do 0% (pozostałe).
- Jeśli chodzi o raporty dotyczące wyników i postępu, zarówno w Polsce, jak i w Rumunii, Subway była jedyną siecią, która uzyskała wynik inny niż zero. Wszystkie pozostałe firmy oceniane Otrzymał ocenę 0%. Spółki te nie zamieszczały żadnych informacji na swoich stronach internetowych. Wskazuje to na znaczny brak działań i przejrzystości. Bez sprawozdań na temat postępów opinia publiczna jest skazana na założenie, że firmy te nie robią nic, aby wyeliminować okrucieństwo wobec kurczaków w łańcuchu dostaw.
skończyłem
Kontakt z mediami: Cassie Bodin Duval, koordynatorka ds. międzynarodowych relacji z mediami, [email protected]
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
Francja nie jest już zagrożona
Jak sztuczna inteligencja może przyspieszyć zerową emisję netto, Polska wspiera edukację klimatyczną i nie tylko
W wyniku zawalenia się dwóch pracowników zginęło, kolejny zaginął, a 12 innych zostało rannych w kopalni węgla kamiennego w Polsce