Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Formuła 1: Max Verstappen wygrywa Grand Prix Francji po awarii Charlesa Leclerca

Formuła 1: Max Verstappen wygrywa Grand Prix Francji po awarii Charlesa Leclerca

Max Verstappen wygrał później Grand Prix Francji Karol Leclerc Rozbił się podczas jazdy, błąd, który spowodował, że kierowca Ferrari stracił 63 punkty za mistrzem Formuły 1.

Siódme zwycięstwo Verstappena w 12 wyścigach w tym sezonie spowodowało, że jego kariera wyniosła 27, wszystko z Red Bullem.

„Myślę, że od samego początku osiągnęliśmy naprawdę dobre tempo” – powiedział. „Ale to było pechowe dla Charlesa. Po prostu ścigałem się. „

Siedmiokrotny mistrz Lewis Hamilton zajął drugie miejsce w swoim 300. Grand Prix – czwarte z rzędu podium i najwyższe miejsce w sezonie bez zwycięstwa – podczas gdy kolega z drużyny George Russell wyprzedził Sergio Pereza z Red Bulla po późnym ponownym uruchomieniu, aby dać Mercedesowi pierwszy binarny. platforma publiczna.

Czytaj więcej:
* Kierowcy Formuły 1 jednoczą się, aby pomóc wypłoszyć agresywnych fanów
* Nelson Piquet czeka proces sądowy w sprawie rzekomych oszczerstw na temat Lewisa Hamiltona
* Formuła 1: Lewis Hamilton i George Russell rozbijają się kwalifikacjami do Grand Prix Austrii
* Halo Save Me: Kierowca Formuły 1 Zhou Guanyu przeżył straszliwą awarię podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii
* F1: Max Verstappen wygwizdał na Silverstone, podczas gdy Carlos Sainz zdobył pole position

„To niesamowity wynik dla zespołu, świetna robota George”, powiedział Hamilton, który oszacował pocenie się „około trzech kilogramów”, gdy temperatura toru osiągnęła 51 stopni Celsjusza na torze Circuit Paul Ricard w południowo-wschodniej Francji.

„To był trudny wyścig, ponieważ moja butelka po drinku nie działała” – powiedział Hamilton. „Ale co za wspaniały wynik, biorąc pod uwagę, że przez cały weekend byliśmy z dala od tych gości”.

Kierowca Ferrari Charles Leclerc z Monako podczas Grand Prix.

Manu Fernández/AFP

Kierowca Ferrari Charles Leclerc z Monako podczas Grand Prix.

Wyścig Leclerca zakończył się na 18 okrążeniu, kiedy stracił tył samochodu, gdy wyszedł z zakrętu 11, skręcając o 360 stopni przed uderzeniem w ścianę opony.

READ  Czarne kije odpadły z mundialu w ćwierćfinale przeciwko Niemcom

Leclerc początkowo nie mógł mówić, oddychając ciężko w kask, zanim powiedział swojemu zespołowi, że wypadek był spowodowany problemem z przepustnicą.

Potem krzyknął ze złością: „Nieeeeeeeeeee!”

To już trzeci raz w tym sezonie, kiedy Leclerc nie ukończył wyścigu, podczas gdy Ferrari miało siedem DNF w 12 wyścigach. Porażka Leclerca w niedzielę nastąpiła dwa tygodnie po problemie z przepustnicą, który prawie kosztował go zwycięstwo w Grand Prix Austrii.

Mechanicy Ferrari reagują po tym, jak kierowca Ferrari Charles Leclerc z Monako uderzył w ścianę toru.

Eric Gillard/AFP

Mechanicy Ferrari reagują po tym, jak kierowca Ferrari Charles Leclerc z Monako uderzył w ścianę toru.

Leclerc powiedział później, że wypadek był winą kierowcy.

„Dodamy rzeczy pod koniec sezonu, ale jeśli zdobędziemy 25 lub 30 punktów w sezonie, mogę winić tylko siebie” – powiedział Leclerc. Małe szczegóły. Nie możesz wsadzić samochodu w ścianę”.

Verstappen wahał się na początku i Leclerc go zatrzymał, ale Holender zdecydował się na przerwę na 17 okrążeniu na twardych oponach. Ferrari nie próbowało przeciwdziałać strategii Red Bulla, tylko po to, by wpaść na Leclerca o jedno okrążenie później.

„To był błąd. To było trochę dziwne, jak przegrałem (samochód)” – powiedział Leclerc. „Jeśli pozostanę na tym poziomie, zdecydowanie nie zasługuję na wygranie mistrzostw. Dwa błędy, tutaj i Imola, to trochę za dużo.

Verstappen zapytał przez radio, czy u Leclerca wszystko w porządku.

„Powiedziano mi, Max, dzięki za pytanie,” odpowiedział jego zespół.

Strażnicy toru usuwają samochód Charlesa Leclerca Ferrari po wypadku.

Eric Gillard/AFP

Strażnicy toru usuwają samochód Charlesa Leclerca Ferrari po wypadku.

Gdy kierowcy wymieniali opony pod samochodem bezpieczeństwa, błędy Ferrari trwały nadal. Carlos Sainz Jr. otrzymał pięciosekundową karę za niebezpieczne uwolnienie, które omal nie uderzyło w samochód Williamsa.

Sainz wyprzedził Russella i Pereza, gdy jego zespół poprosił go o szukanie nowych opon 10 okrążeń wcześniej.

– Dajcie spokój, nie mogę uwierzyć, że poprosiliście mnie o boksowanie – burknął Sainz. – Nie wiem, dlaczego nas otoczył. Nie rozumiem.

READ  Super Smash: Northern Brave pozostaje bez zwycięstwa po upadku z Canterbury Magicians

Po wyścigu wyjaśnił swoje stanowisko.

„W Ferrari jesteśmy bardzo krytykowani za to, przez co inne zespoły mogą przejść w momencie zatrzymania. Nie jesteśmy katastrofą, o której ludzie zdają się mówić, że jesteśmy” – powiedział Sainz.

„Tak, chciałem zostać na zewnątrz, może widziałem podium. Zespół ma wiele danych na swoich ekranach. Zrobili to z najlepszymi intencjami i najlepszym duchem.

„Chodzi mi o to, że jeśli nie mogę wyprzedzić Chico, będę się kołysać. W chwili, gdy przechodziłem, pomyślałem: 'Spójrz, czy mogę się wycofać’. W tym momencie liczby mówiły, że nie mogę tego zrobić do końca. Na razie moje odczucia są inne, ale nie widziałem liczb”.

Kierowca Red Bulla Max Verstappen świętuje po swoim zwycięstwie.

Eric Gillard/AFP

Kierowca Red Bulla Max Verstappen świętuje po swoim zwycięstwie.

Tymczasem Russell próbował wywrzeć nacisk na Pereza od środka i dotknąć kół. Perez poszedł i skrócił róg, aby wrócić do przodu, a Russell poprosił o powrót. Gospodarze uznali to za wypadek wyścigowy, a Russell w końcu go wyprzedził.

Perez zajął czwarte miejsce, przed Sainzem, który zdobył dodatkowy punkt na najszybszym okrążeniu.

Fernando Alonso z Alp zajął szóste miejsce, a za nim Lando Norris z McLarena, Esteban Ocon z Alpine, Daniel Ricciardo z McLarena i Lance Stroll z Aston Martina, którzy znaleźli się w pierwszej dziesiątce.

Zbliżając się do półmetka 53-okrążeniowego wyścigu, Haas został skrócony przez Micka Schumachera Zhou GuanyuAlfa Romeo Ozo została ukarana pięciosekundową karą.

Sainz wystartował z tyłu siatki z Kevinem Magnussenem jako karą za zmiany silników przed wyścigiem.