Raheem Sterling, gracz Manchesteru City, wezwał firmy zajmujące się mediami społecznościowymi, aby zrobiły więcej przeciwko nadużyciom na tle rasowym. Zdjęcie / AP
Angielska drużyna piłkarska jednoczy się, by bojkotować media społecznościowe przez cztery dni w odpowiedzi na ciągłe wykorzystywanie graczy online.
Blackout na Facebooku, Twitterze i Instagramie rozpocznie się w przyszły piątek na UKT i potrwa do poniedziałku, obejmując pełną rundę meczów w profesjonalnej lidze mężczyzn i kobiet.
Przejmie FA, angielską Premier League, angielską ligę piłkarską, Super Ligę Kobiet i Mistrzostwa Kobiet, a także zawodników, dyrektorów, sędziów i organizacje antydyskryminacyjne Kick It Out.
„Bojkot pokazuje, że angielska piłka nożna łączy siły, aby podkreślić, że firmy z mediów społecznościowych muszą zrobić więcej, aby wykorzenić nienawiść w Internecie” – stwierdzono we wspólnym oświadczeniu, podkreślając jednocześnie znaczenie edukacji ludzi w trwającej walce z dyskryminacją.
Agencje są zaniepokojone „ciągłym napływem dyskryminujących wiadomości” i wzywają do „realistycznych konsekwencji dla dostawców nadużyć online na wszystkich platformach”.
Dwa drugorzędne kluby, Birmingham i Swansea, oraz mistrzowie Szkocji Rangers mieli ostatnio tygodniowe bojkoty w mediach społecznościowych, podczas gdy były napastnik Arsenalu i Francji Thierry Henry usunął się z mediów społecznościowych z powodu rasizmu i zastraszania.
W lutym angielscy liderzy piłkarscy zjednoczyli się w bezprecedensowym wspólnym liście do dyrektora generalnego Facebooka Marka Zuckerberga i jego odpowiednika na Twitterze, Jacka Dorseya, wzywając platformy do zaprzestania bycia „rajem dla nadużyć” poprzez podjęcie surowszych środków. Wymagało to ulepszonego procesu weryfikacji, który zapewniłby użytkownikom dokładne informacje identyfikacyjne i uniemożliwiłby im rejestrację na nowym koncie, gdyby zostało zablokowane.
„Nie przestaniemy rzucać wyzwania firmom zajmującym się mediami społecznościowymi i chcemy widzieć znaczące ulepszenia w ich zasadach i procesach, aby przeciwdziałać dyskryminującym naruszeniom w Internecie na ich platformach” – powiedział Richard Masters, dyrektor generalny Premier League.
Oprócz bojkotu angielscy liderzy futbolu wzywają rząd brytyjski do uchwalenia solidnych przepisów, które uczynią firmy mediów społecznościowych bardziej odpowiedzialnymi za to, co pojawia się na ich platformach.
Badanie wykazało, że w październiku ubiegłego roku ponad 3000 obraźliwych wiadomości zostało wysłanych do 44 obecnych i byłych znanych graczy w pierwszych sześciu tygodniach sezonu Premier League. 56 procent z nich było rasistami.
W tym czasie gwiazda Manchesteru City, Raheem Sterling, powiedział brytyjskiemu SkySport, że technologia ma coś zmienić.
„Nie wiem, ile razy to powiedzieć, ale platformy piłkarskie i media społecznościowe muszą rozwinąć się i pokazać prawdziwe przywództwo oraz podjąć odpowiednie działania w walce z nadużyciami w Internecie.
„Technologia ma coś zmienić, ale coraz częściej kwestionuję, czy jest wola”.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
NRL 2024: Samoa, Anglia, Jarome Luai, Roger Tuivasa-Shek, Jeremiah Nanai; Louai prowadzi gwiazdorską drużynę Samoa do Anglii
Puchar Ameryki: Ineos Britannia „załamana i zmartwiona” przed serią Team New Zealand
Właściciel Tony Ottober zadeklarował, że woli ostatnią rundę wstępną Pride Of Jenni na Cox Plate