Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dlaczego Apple promuje termin „przetwarzanie przestrzenne” w odniesieniu do swojego nowego zestawu słuchawkowego Vision Pro?

Dlaczego Apple promuje termin „przetwarzanie przestrzenne” w odniesieniu do swojego nowego zestawu słuchawkowego Vision Pro?

Długo oczekiwany zestaw słuchawkowy Apple Vision Pro pojawił się na półkach sklepowych

SAN FRANCISCO — Wraz z pojawieniem się w piątek na półkach sklepowych długo oczekiwanego zestawu słuchawkowego Apple Vision Pro, prawdopodobnie zaczniesz widzieć więcej osób noszących futurystyczne okulary Google, które mają zwiastować erę „informatyki przestrzennej”.

To ezoteryczny styl technologii, który dyrektorzy Apple i jego guru marketingu próbują wepchnąć do głównego nurtu. Dzieje się tak przy jednoczesnym unikaniu innych powszechnie używanych terminów, takich jak „rzeczywistość rozszerzona” i „rzeczywistość wirtualna”, aby opisać transformacyjne możliwości produktu tak dużego jak iPhone z 2007 roku.

„Nie możemy się doczekać, aż ludzie poczują tę magię” – powiedział w czwartek dyrektor generalny Apple Tim Cook podczas omawiania Vision Pro z analitykami.

Vision Pro będzie także jednym z najdroższych produktów Apple’a, którego cena wyniesie 3500 dolarów – a więc jest to poziom cenowy, przy którym większość analityków spodziewa się, że firma może sprzedać jedynie milion lub mniej urządzeń w pierwszym roku swojego istnienia. Jednak w pierwszym roku obecności tego urządzenia na rynku Apple sprzedało tylko około 4 miliony iPhone'ów, a obecnie sprzedaje ich ponad 200 milionów rocznie, więc istnieje historia tego, co początkowo wydawało się niszowym produktem, które przekształciło się w coś, co powiązało się ze sposobem interakcji ludzi z tym. Żyj i pracuj.

Jeśli tak się stanie w przypadku Vision Pro, odniesienia do obliczeń przestrzennych mogą zakorzenić się we współczesnym języku tak samo, jak komputery mobilne i osobiste — dwie wcześniejsze rewolucje technologiczne, w tworzeniu których Apple odegrał kluczową rolę.

READ  Nintendo zapewnia fanów, że dodadzą „więcej” gier na N64 do Switcha online

„To kluczowy moment” – powiedział Hackl. „Obliczenia przestrzenne umożliwią urządzeniom zrozumienie świata w sposób, w jaki nigdy wcześniej nie były w stanie tego zrobić. Zmieni to interakcję człowiek-komputer i ostatecznie każdy interfejs – czy to samochód, czy zegarek – stanie się urządzeniami do przetwarzania przestrzennego. „

Jednak Vision Pro może ujawnić inną niepokojącą stronę technologii, jeśli wykorzystanie w niej obliczeń przestrzennych będzie na tyle przekonujące, że ludzie zaczną widzieć świat inaczej, gdy nie noszą słuchawek, i zaczną wierzyć, że życie jest ciekawsze, gdy patrzy się na nie przez okulary. . Ten scenariusz może zaostrzyć uzależnienie od ekranu, które stało się powszechne od czasu debiutu iPhone'a, i pogłębić izolację, jaką zwykle kultywuje uzależnienie od technologii cyfrowych.

Apple nie jest jedyną znaczącą firmą technologiczną pracującą nad produktami do obliczeń przestrzennych. W ciągu ostatnich kilku lat Google pracował nad usługą wideokonferencji 3D o nazwie „Project Starline”, która opiera się na „realistycznych” obrazach i „magicznym oknie”, dzięki czemu dwie osoby siedzące w dwóch różnych miastach czują się tak, jakby znajdowały się w ten sam pokój. razem. Ale Starline nie został jeszcze szeroko rozpowszechniony. Meta Platforms, spółka matka Facebooka, również od lat sprzedaje zestaw słuchawkowy Quest jako platformę do obliczeń przestrzennych, choć firma nie pozycjonowała jeszcze urządzenia w ten sposób.

READ  Mówi się, że konsola Nintendo 64 Switcha jest wyczerpana i nie powróci do 2022 r.

Natomiast Vision Pro jest wspierany przez firmę posiadającą umiejętności marketingowe i lojalność klientów, która ma tendencję do wywoływania trendów.

Choć zrealizowanie przez Apple swojej wizji dzięki Vision Pro byłoby dużym osiągnięciem, koncepcja obliczeń przestrzennych istnieje już od co najmniej 20 lat. W 132-stronicowym artykule na ten temat, opublikowanym przez MIT w 2003 roku, Simon Greenwald wysunął argument, że automatyczne czyszczenie toalet jest prymitywną formą obliczeń przestrzennych. Greenwald poparł swoje rozumowanie, zauważając, że toaleta „wyczuwa ruch użytkownika, aby stymulować przepływ”, a „przestrzeń interakcji systemu jest prawdziwą przestrzenią ludzką”.

Oczywiście Vision Pro jest znacznie bardziej zaawansowany niż toaleta. Jedną z najbardziej fascynujących funkcji Vision Pro są wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości, które mogą odtwarzać nagrania wideo 3D wydarzeń i ludzi, sprawiając wrażenie, jakby te spotkania miały miejsce od nowa. Apple położył już podwaliny pod sprzedaż Vision Pro, włączając możliwość nagrywania, jak to nazywa, „wideo przestrzenne” w luksusowych modelach iPhone’a 15 wprowadzonych na rynek we wrześniu.

Zestaw słuchawkowy Apple reaguje także na gesty dłoni i ruchy oczu użytkownika, starając się sprawić, by urządzenie sprawiało wrażenie kolejnego elementu ludzkiej fizjologii. Podczas noszenia słuchawek użytkownicy będą mogli także przeciągać i układać zestaw wirtualnych ekranów komputerów za pomocą samych rąk, podobnie jak w scenie Toma Cruise'a z filmu „Raport mniejszości” z 2002 roku.

Obliczenia przestrzenne „to technologia, która zaczyna dostosowywać się do użytkownika, zamiast wymagać od niego dostosowania się do technologii” – powiedział Hackel. „Wszystko powinno być takie naturalne”.

Czas pokaże, jak normalne mogłoby się to wydawać, gdybyś siedział przy kolacji z kimś, kto nosi okulary, zamiast od czasu do czasu wpatrywać się w swój smartfon.