Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Brytyjskie przedsiębiorstwa kolejowe nakazały zaprzestanie wykorzystywania luki w odwołaniu pociągów |  Transport kolejowy

Brytyjskie przedsiębiorstwa kolejowe nakazały zaprzestanie wykorzystywania luki w odwołaniu pociągów | Transport kolejowy

Regulator kolejowy nakazał przedsiębiorstwom kolejowym zaprzestanie nadużywania luki, co oznacza, że ​​każdy odwołany pociąg poprzedniej nocy nie jest wliczany do ich oficjalnych statystyk odwołań.

Urząd Kolei i Dróg (ORR) powiedział, że odwołania pociągów były na „rekordowym poziomie”, znacznie gorszym niż wskazują oficjalne dane, spowodowane rosnącą liczbą niezarejestrowanych „wstępnych odwołań”, znanych jako „kodowanie p”.

Można to potwierdzić dopiero o 22:00 poprzedniej nocy i nie jest to uwzględnione w rozkładach jazdy, względem których mierzone są statystyki pracy kolei.

a Śledztwo strażników W listopadzie odkryłem, że jedna z firm kolejowych, TransPennine Express (TPE), nadużywała kodów pocztowych do tego stopnia, że ​​jesienią regularnie odwoływała 20%-30% połączeń kolejowych. Jednak prawnie wymagane było zgłaszanie stawek wynoszących tylko od 5,6% do 11,8% za ten sam okres – usługi odwołane w dniu.

W środę w tym tygodniu TPE odwołało 45% z 333 pociągów, które miały kursować. Setki z nich zostały odwołane z wyprzedzeniem poprzedniej nocy.

W czwartek ORR przyznał, że istnieje znaczna „luka” między zebranymi statystykami odwołań a doświadczeniem pasażerów. Napisałem do branży kolejowej, wyjaśniając potrzebę „pełnej publicznej przejrzystości” w sposobie rejestrowania anulowań p-code.

ORR napisał, że „usunięcie pociągów z rozkładu jazdy w ten sposób może oznaczać, że pociąg, który pasażer ma złapać, kiedy idzie spać, może zniknąć z rozkładu jazdy, zanim wyruszą na stację, nieświadomi, że pociąg został odwołany” . .

Historycznie rzecz biorąc, takie zmiany były wprowadzane w celu wsparcia wprowadzenia awaryjnych rozkładów jazdy, gdy zła pogoda lub uszkodzenie infrastruktury wymagały hurtowej zmiany obsługi pociągów drogowych. Zamiast tego wydajność usługi jest mierzona w stosunku do harmonogramu wymiany.

Ale ORR powiedział, że kod p był używany „inaczej” w ciągu ostatniego roku, z późnymi zmianami w rozkładach jazdy poprzez wycofywanie usług, gdy nie było wystarczającej liczby pracowników lub odpowiednie pociągi nie były dostępne. „Jest to niewłaściwe wdrożenie przepisów kodeksu sieci dotyczących harmonogramów awaryjnych” – napisano.

READ  Jak napięcia amerykańsko-chińskie zrujnowały imperium venture capital firmy Sequoia

Regulator poprosił Network Rail o „skoordynowanie branży w celu znalezienia lepszego sposobu działania”. Aby to było w pełni operacyjne, ORR wymaga, aby wszystkie przedsiębiorstwa kolejowe dostarczały określone dane dotyczące „wstępnego anulowania dostępności zasobów”. Obiecał opublikować te dane wraz z oficjalnymi statystykami w przyszłości.

Feras Al Shaker, dyrektor ds. planowania i wydajności ORR, powiedział: „Jesteśmy świadomi, że ten tymczasowy mechanizm został wykorzystany do pomocy pasażerom w czasie częstych zakłóceń poprzez jak najszybsze powiadomienie ich o odwołaniu pociągu. Nadal jednak możliwe jest uzyskanie dobrych informacji o pasażerach przy zachowaniu pełnej przejrzystości, solidności i wiarygodności oficjalnych statystyk”.

TPE poinformowało, że w środę tego tygodnia odnotowało 100,5 wcześniej zaplanowanych odwołań – przy czym częściowe odwołania stanowiły 0,5 na usługę – i 50,5 dziennie. Rzecznik powiedział, że zgłosił pełny zakres ORR i opublikował wszystkie odwołania za pośrednictwem Journeycheck.