Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Reed Hastings, współzałożyciel Netflixa, ustępuje ze stanowiska dyrektora generalnego

Reed Hastings, współzałożyciel Netflixa, ustępuje ze stanowiska dyrektora generalnego

Reed Hastings ustępuje ze stanowiska dyrektora generalnego Netflix, firmy, którą był współzałożycielem 25 lat temu, w adaptacji jednego z najpotężniejszych studiów w Hollywood.

Hastingsa, która uruchomiła Netflix w 1997 roku jako usługę DVD-by-mail, napisała na blogu, że w ostatnich latach coraz częściej deleguje zarządzanie. Dodał, że teraz jest „właściwy czas, aby zakończyć moją sukcesję”.

„Nasz zarząd od wielu lat debatuje nad planowaniem sukcesji (nawet założyciele muszą ewoluować!)”, napisał 62-letni Hastings. „Jestem bardzo dumny z naszych pierwszych 25 lat i bardzo podekscytowany kolejnym ćwierćwieczem”.

Dyrektor operacyjny Greg Peters został awansowany na współzarządzającego razem z Tedem Sarandosem, który był odpowiedzialny za programowanie podczas ogromnej inwestycji Netflix, aw 2020 r. awansował na współzarządzającego wraz z Hastingsem.

Netflixa Akcje wzrosły o ponad 6 procent w obrocie po godzinach.

Zmiana następuje po tym, jak Netflix stracił ponad jedną trzecią swojej wartości rynkowej w ubiegłym roku, po tym, jak ujawnił, że jego dziesięcioletni wzrost dobiegł końca. Sarandos i Peters będą mieli za zadanie przywrócić rozpęd i poprowadzić Netflix przez jeszcze bardziej surową erę dla przemysłu rozrywkowego.

Hastings pozostanie na stanowisku CEO, podążając za poprzednimi przykładami Jeffa Bezosa z Amazona i założyciela Microsoftu, Billa Gatesa. Założyciel miliardera powiedział, że planuje „spędzać więcej czasu na filantropii”, ale „pozostaje bardzo skoncentrowany na dobrych wynikach akcji Netflix”.

Zmiana nastąpiła na szczycie Netflix, ponieważ firma poinformowała, że ​​w czwartym kwartale dodała 7,7 miliona subskrybentów, znacznie przekraczając oczekiwania, dzięki popularnym programom, takim jak Rodzina Addamsów. Środa i Harry’ego i Megan Seriale dokumentalne. Netflix przewidywał, że w tym kwartale zwiększy liczbę subskrybentów o 4,5 miliona.

Sophie Lund-Yates, analityczka z Hargreaves Lansdowne, powiedziała: „Gdy Wall Street cierpi z powodu strachu przed recesją i zdenerwowania Fed, ogromna wygrana Netflix pod względem liczby subskrybentów dodała trochę tak potrzebnego optymizmu”.

READ  Unia Europejska ma nadzieję na silniejsze niż kiedykolwiek „śmieci” po Brexicie, gdy walczy z Rosją, Covid i skrajną prawicą.

Netflix zaskoczył inwestorów w kwietniu ubiegłego roku, kiedy ujawnił, że stracił subskrybentów, co spowodowało przeszacowanie całego amerykańskiego sektora mediów na giełdzie. Po „łatce Netflixa” Wall Street stała się bardziej sceptyczna wobec rynku strumieniowego przesyłania wideo, coraz bardziej koncentrując się na rentowności i zmuszając duże grupy rozrywkowe do większej świadomości kosztów.

Netflix zakończył 2022 rok z 231 milionami płatnych subskrybentów, dodając 8 milionów rocznie, co jest najgorszym rocznym wzrostem od dekady. W liście do inwestorów firma napisała, że ​​„rok 2022 był trudnym rokiem, z wyboistym początkiem, ale jaśniejszym zakończeniem”.

Przychody w tym kwartale skoczyły do ​​7,9 miliarda dolarów, o 2 procent więcej niż rok temu. Dochód netto spadł do 55 mln USD w pierwszym kwartale, w porównaniu z 607 mln USD w okresie rok temu, co jest gwałtownym spadkiem, który firma częściowo przypisuje silniejszemu dolarowi amerykańskiemu. Dochód operacyjny spadł do 550 mln USD z 632 mln USD.

W tym kwartale firma wydała 4 miliardy dolarów na treści, w porównaniu z 5,7 miliarda dolarów w tym samym czasie w zeszłym roku.

Akcje Netflix nieco odrobiły straty z zeszłorocznych minimów, w tym roku rosnąc o 9 procent. Ale jego wycena rynkowa na poziomie 141 miliardów dolarów to wciąż mniej więcej połowa szczytu, jaki osiągnął podczas pandemii koronawirusa.

Wraz ze spowolnieniem wzrostu liczby subskrybentów, Netflix podjął dwa ważne kroki w celu wsparcia swojej działalności: zaoferował tańszą wersję swojej usługi przesyłania strumieniowego z reklamami i próbował ograniczyć udostępnianie haseł, praktykę, którą w dużej mierze ignorował, gdy wzrost był gorący.

Netflix szybko przystąpił do tworzenia warstwy reklamowej we współpracy z Microsoftem, uruchamiając platformę w listopadzie za 7 USD miesięcznie. W czwartek firma powiedziała, że ​​jest „zadowolona z wczesnych wyników”.

Dzięki tym dwóm nowym źródłom przychodów Netflix przestał udzielać inwestorom wskazówek dotyczących liczby nowych subskrybentów – symboliczna zmiana dla firmy, której cena akcji rośnie od lat w oparciu o wzrost liczby subskrybentów.

READ  Kongres Pracy głosuje za nacjonalizacją energetyki

Paul Verna, analityk Insider Intelligence, powiedział, że promocja Petersa, która odegrała dużą rolę w uruchomieniu kategorii reklam Netflix, „wskazuje, jak wpływowy jest biznes reklamowy w Netflix”.

„W ten sam sposób, w jaki wcześniejszy rozwój Sarandos… oznaczał dojrzałość Netflix od firmy technologicznej do studia filmowego i telewizyjnego, obecna zmiana polega na umieszczeniu reklamy w centrum obrazu, wraz z treścią”.