Bateryjny start-up Britishvolt złożył wniosek o powołanie dyrektorów po tym, jak nie udało mu się znaleźć kupca.
Grupa prowadziła rozmowy z inwestorami na temat możliwej sprzedaży, aby utrzymać firmę na rynku, ale we wtorek firma złożyła wniosek administracyjny do sądu.
Britishvolt był włączony skraj załamania Ponieważ 100 milionów funtów rządowych funduszy obiecanych na budowę gigantycznej fabryki baterii zostało wstrzymane, ponieważ nie osiągnięto kluczowych celów inwestycyjnych.
Przedstawiciele EY potwierdzili, że większość z około 300 pracowników Britishvolt została zwolniona.
Posunięcie to będzie miało konsekwencje dla brytyjskich producentów samochodów, którzy według ekspertów potrzebują fabryk akumulatorów, aby powstrzymać znaczną część krajowej produkcji samochodów przed przeniesieniem się do Europy kontynentalnej.
Downing Street wydało oświadczenie wkrótce po opublikowaniu wiadomości, w którym stwierdziło, że jest świadome spekulacji, ale nie komentuje bezpośrednio firmy, mówiąc: „będziemy czekać na dalsze aktualizacje od tej konkretnej firmy”.
Rzecznik premiera powiedział: „Nadal podejmujemy kroki, aby Wielka Brytania pozostała jedną z najlepszych lokalizacji na świecie do produkcji samochodów, przechodząc na pojazdy elektryczne.
„Inwestujemy rekordowe kwoty w badania i rozwój, w tym w niedawne ogłoszenie konkursu Faraday Battery Challenge o wartości 211 milionów funtów”.
Ale zapytany przez posła Partii Pracy Darrena Jonesa, przewodniczącego komisji ds. Biznesu, Energii i Strategii Przemysłowej, minister rządu został zmuszony do stwierdzenia w parlamencie, że rząd nie wycofał żadnych pieniędzy z Britishvolt.
Kevin Hollenrek odpowiedział: „Oczywiście pieniądze podatników są ważne. Ważne jest, abyśmy rozdzielali te pieniądze w odpowiedzialny sposób.
„Istniały wyraźne kamienie milowe, których osiągnięcia oczekiwalibyśmy od każdego, kto otrzymał fundusze publiczne, i bardzo uważnie przyglądamy się sytuacji, aby się upewnić”.
Finansowanie prywatne jest uzależnione od gotówki rządowej
Dyrektor naczelny Britishvolt, Graham Hoare, powiedział Sky News w listopadzie, że pracownicy zgodzili się na Tymczasowa „znacząca” obniżka płac Gdy nadal oceniała swoją przyszłość finansową.
Projekt megafabryki o wartości 3,8 miliarda funtów w Blyth Port w Northumberland był wspierany przez prywatne fundusze w wysokości 1,7 miliarda funtów. Ale finansowanie prywatne zostało zapewnione pod warunkiem, że znaczna część tej kwoty zostanie uwolniona dopiero po wypłaceniu pomocy rządowej.
Rozumie się, że w zeszłym roku Departament Strategii Biznesu, Energii i Przemysłu (BEIS) uznał, że firma Nie spełniał pewnych kryteriów przekazać 100 milionów funtów, zmuszając go do szukania funduszy gdzie indziej.
Firma zamierzała produkować ogniwa zasilające do 300 000 akumulatorów pojazdów elektrycznych (EV) rocznie, ostatecznie zatrudniając 3000 osób na terenie dawnej elektrowni Blyth opalanej węglem.
Projekt został doceniony przez Borisa Johnsona
Ambicje Britishvolt zostały docenione przez byłego premiera Borisa Johnsona, który powiedział, że fabryka „zwiększy produkcję pojazdów elektrycznych w Wielkiej Brytanii” i umocni pozycję kraju „u steru globalnej zielonej rewolucji przemysłowej”.
Ale w październiku zeszłego roku Partia Pracy stwierdziła, że jest jasne, iż rząd ponosi winę za problemy finansowe firmy.
Kliknij, aby zasubskrybować podcast The Ian King Business, gdziekolwiek go znajdziesz
Sekretarz Shadow Business, Jonathan Reynolds, powiedział wówczas: „To widok, który stał się aż nazbyt znajomy – upadek biznesu, utrata miejsc pracy i inwestycje w branże przyszłości idące za granicę, a nie do Wielkiej Brytanii”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Superchain firmy Optimism osiąga wartość 6 miliardów dolarów – co to oznacza dla OP?
Ethereum NFT w obliczu eksplozji – czy posiadacze ETH powinni się teraz martwić?
Giełdy w USA rosną wraz ze spowolnieniem na rynku pracy, co zwiększa nadzieje na obniżki stóp procentowych