Nowe badania ujawniają, że poziom tłuszczu w mięśniach ciała – lub otyłość mięśniowa – może wskazywać na prawdopodobieństwo wystąpienia pogorszenia funkcji poznawczych w miarę starzenia się.
W badaniu opublikowanym w Dziennik Amerykańskiego Stowarzyszenia Geriatrii5-letni wzrost ilości tłuszczu zmagazynowanego w mięśniach czworogłowych był czynnikiem ryzyka pogorszenia funkcji poznawczych. Ryzyko to było niezależne od masy całkowitej, innych złogów tłuszczu i cech mięśni (takich jak siła lub masa mięśni), a także niezależne od tradycyjnych czynników ryzyka demencji.
Naukowcy ocenili otłuszczenie mięśni u 1634 dorosłych w wieku od 69 do 79 lat w latach 1 i 6 oraz ocenili ich funkcje poznawcze w latach 1, 3, 5, 8 i 10. Wzrost otłuszczenia mięśni od roku 1 do roku 6 był związany z szybszym. i większy spadek funkcji poznawczych w miarę upływu czasu. Wyniki były podobne dla białych i czarnych mężczyzn i kobiet.
Nasze dane wskazują, że otyłość mięśniowa odgrywa wyjątkową rolę w pogorszeniu funkcji poznawczych, inną niż inne rodzaje tłuszczu lub inne cechy mięśni.. Jeśli tak jest, następnym krokiem jest zrozumienie, w jaki sposób tłuszcz mięśniowy i mózg „rozmawiają” ze sobą oraz czy zmniejszenie otłuszczenia mięśni może również zmniejszyć ryzyko demencji.. „
Caterina Rosano, MD, MPH, autorka badań, School of Public Health, University of Pittsburgh
źródło:
Odniesienie do czasopisma:
Rosano, C. i in. (2023) Wzrost otyłości mięśniowo-szkieletowej i pogorszenia funkcji poznawczych w kohorcie starszych mężczyzn i kobiet. Dziennik Amerykańskiego Stowarzyszenia Geriatrii. doi.org/10.1111/jgs.18419.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
WHO obala doktrynę dotyczącą rozprzestrzeniania się chorób przenoszonych drogą powietrzną
Badanie wykazało, że skurcze komórek napędzają początkowe powstawanie ludzkich embrionów
Global Impact w imieniu Online Health Initiative (AHO) i Vaccine Alliance Gavi inwestuje 8,5 miliona dolarów za pośrednictwem inicjatywy VaxSocial we wdrażanie innowacyjnych interwencji w mediach społecznościowych w celu budowania zaufania do szczepionek