Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Amazon wypuszcza humanoidalne roboty, aby „wyzwolić” pracowników

Amazon wypuszcza humanoidalne roboty, aby „wyzwolić” pracowników

  • Napisane przez Shionę McCallum i Chrisa Vallance’a
  • Reporterzy technologiczni

Wyjaśnienie wideo,

Amazon twierdzi, że wdraża roboty, aby „wyzwolić” pracowników

Amazon testuje roboty humanoidalne w swoich magazynach w USA, co jest najnowszym sygnałem, że gigant technologiczny automatyzuje więcej swoich operacji.

Amazon powiedział, że to posunięcie ma na celu „uwolnienie pracowników, aby mogli świadczyć lepsze usługi naszym klientom”.

Powiedziała, że ​​testuje nowego robota o nazwie Digit, który ma ręce i nogi i może poruszać się, chwytać i manipulować przedmiotami w podobny sposób jak człowiek.

Jeden ze związków zawodowych stwierdził, że Amazon „od lat traktuje swoich pracowników jak roboty”.

„Automatyzacja Amazon jest [a] Pierwszy wyścig w kierunku utraty pracy. „Byliśmy już świadkami znikania setek stanowisk pracy w centrach logistycznych” – powiedział Stuart Richards, organizator brytyjskiego związku zawodowego GMB.

Ogłaszając to oświadczenie, Amazon stwierdził, że jego systemy robotyki faktycznie pomogły w utworzeniu „setek tysięcy nowych miejsc pracy” w ramach jego działalności.

„Obejmuje to 700 nowych rodzajów stanowisk, na stanowiskach wymagających kwalifikacji, które wcześniej nie istniały w firmie” – podała firma.

Według technologicznego giganta ma obecnie ponad 750 000 robotów, które „współpracują” z ludzkimi pracownikami i często są wykorzystywane do wykonywania „wysoce powtarzalnych zadań”.

Ludzie są „niezastąpieni” – powiedział reporterom Ty Brady, główny technolog w Amazon Robotics na konferencji prasowej w Seattle, i zaprzeczył sugestii, że firma mogłaby w przyszłości mieć w pełni zautomatyzowane magazyny.

„Żadna część mnie nie wierzy, że to kiedykolwiek będzie prawdą” – powiedział.

„Ludzie odgrywają zasadniczą rolę w procesie osiągnięć; zdolność myślenia na wyższym poziomie i umiejętność diagnozowania problemów”.

Nogi, nie koła

Zamiast używać kół do poruszania się, Digit chodzi na dwóch nogach. Posiada również ramiona, które mogą podnosić i przenosić paczki, kontenery, zamówienia klientów i przedmioty.

Pozwala to „manipulować schodami i drabinami lub miejscami w naszym obiekcie, gdzie musimy się poruszać w górę i w dół” – powiedział BBC Scott Dresser z Amazon Robotics.

Powiedział jednak, że robot jest prototypem i próba miała sprawdzić, czy może bezpiecznie współpracować z ludźmi.

„To eksperyment, który przeprowadzamy, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak mobilne roboty i manipulatory są wykorzystywane w naszym środowisku w Amazon” – powiedział.

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Skomentuj zdjęcie,

Amazon wykorzystuje również robota kołowego do dystrybucji towarów w różnych lokalizacjach

Dresser zauważył, że obawy dotyczące zastępowania ludzkich stanowisk pracy nie odpowiadają temu, co wydarzyło się w Amazonie.

„Nasze doświadczenie pokazało, że te nowe technologie faktycznie tworzą miejsca pracy i pozwalają nam się rozwijać. Widzieliśmy wiele przykładów tego w przypadku dzisiejszych robotów.

„Nie zawsze to niestety działa i potrzebujemy ludzi, aby to naprawili” – powiedział.

W ostatnich latach Amazon zwiększył wykorzystanie robotów ze względu na rosnącą presję na redukcję kosztów.

W zeszłym roku ogłosił, że eksperymentuje z gigantycznym ramieniem robota, które może podnosić przedmioty. Do przemieszczania towarów po magazynach wykorzystuje już roboty kołowe i zaczęła wykorzystywać drony do dostaw w dwóch stanach USA.

READ  MasterCard i Visa domagają się odszkodowania w wysokości 7,5 miliarda funtów | Wiadomości biznesowe