FirstGroup uruchomi w przyszłym miesiącu bezpośrednie połączenie kolejowe między Londynem a Edynburgiem, które, jak ma nadzieję, przyciągnie pasażerów samolotem do pociągu jako tańszą i bardziej ekologiczną alternatywę.
Nowa usługa, pod marką Lumo, będzie miała tylko jedną klasę podróży, a firma ma nadzieję przewozić ponad milion pasażerów rocznie linia wschodniego wybrzeża Niewiele więcej niż latanie między stolicami Anglii i Szkocji.
Najpierw zobowiązała się, że opłaty będą znacznie tańsze niż standardowe LNER, który zasila większość pociągów na drogach, a single zaczynają się od 14,90 £, prawie połowa najlepszych dostępnych obecnie taryf kolejowych. Powiedziała, że 60% miejsc w Lumo kosztowałoby 30 funtów lub mniej, przy czym maksymalnie 69 funtów w jedną stronę.
Lumo będzie działać jako usługa „otwartego dostępu” na drogach, w układzie podobnym do Grand Central i Hull Trains, ograniczając go do 10 pociągów dziennie. Niewielu brytyjskich operatorów otwartego dostępu nie ma zobowiązań umownych z LNER lub innymi byłymi koncesjami kolejowymi do obsługi pełnego rozkładu jazdy ani do pobierania opłat zgodnie z dyktatem rządu.
Usługi połączą się również w Newcastle, Morpeth i Stevenage, zapewniając potencjalne alternatywy dla podróżnych korzystających z lotnisk w Newcastle lub Luton.
Lumo będzie podkreślać swoje ekologiczne referencje, zwłaszcza w porównaniu do latania, poprzez publikację rachunków węglowych dla pasażerów i bardziej wegańskie menu. Chociaż linia od Londyn Aby w pełni zelektryfikować Edynburg, Lumo argumentuje, że jego pociągi mogą być bardziej efektywne pod względem emisji dwutlenku węgla w przeliczeniu na miejsce niż konkurujący operatorzy – po części dlatego, że LNER obsługuje dwutrybowe pociągi elektryczne i wysokoprężne, aby umożliwić bezpośrednie usługi na niezelektryfikowanych liniach kolejowych Szkocji.
Helen Wilde, dyrektor zarządzający Lumo, powiedziała: „Podróże do Wielkiej Brytanii nie powinny kosztować fortuny, a planeta z pewnością nie powinna płacić. Bez względu na rodzaj transportu możemy potencjalnie być bardziej przystępni cenowo i przyjaźniejsi dla planety”.
„Uważamy, że każdy ma prawo podróżować w dobrym stylu. Umożliwiamy ludziom tworzenie ekologicznych opcji podróży, które są naprawdę przystępne cenowo, bez uszczerbku na komforcie.”
FirstGroup zainwestowała 15 milionów funtów w infrastrukturę cyfrową i informatyczną Lumo, a także 100 milionów funtów w pięć nowych elektrycznych pociągów międzymiastowych Hitachi. Będzie, podobnie jak LNER, miał catering na miejscu i Wi-Fi.
plany otwartego dostępu, Po raz pierwszy została ujawniona w 2016 rokuZdecydowanie sprzeciwiła się temu rywalizująca grupa Stagecoach, która energicznie próbowała zdobyć prawa do prowadzenia szerszej franczyzy na Wschodnim Wybrzeżu. Virgin Trains East Coast zawiodła w 2018 roku i została zastąpiona przez państwowy LNER.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Urząd ds. reklamy zakazał Premier Inn reklamowania pokoi „już od 35 funtów za noc” | Wiadomości biznesowe
Ojciec, lat 65, zarabia 85 000 funtów rocznie, wynajmując swój basen setkom graczy, którzy nie lubią pływać w miejscach publicznych.
Zgoda na budowę Blackfriars Towers w Londynie o wartości miliarda funtów