Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Pierwsza grupa uruchomi w przyszłym miesiącu połączenie kolejowe z Londynu do Edynburga | transport kolejowy

FirstGroup uruchomi w przyszłym miesiącu bezpośrednie połączenie kolejowe między Londynem a Edynburgiem, które, jak ma nadzieję, przyciągnie pasażerów samolotem do pociągu jako tańszą i bardziej ekologiczną alternatywę.

Nowa usługa, pod marką Lumo, będzie miała tylko jedną klasę podróży, a firma ma nadzieję przewozić ponad milion pasażerów rocznie linia wschodniego wybrzeża Niewiele więcej niż latanie między stolicami Anglii i Szkocji.

Najpierw zobowiązała się, że opłaty będą znacznie tańsze niż standardowe LNER, który zasila większość pociągów na drogach, a single zaczynają się od 14,90 £, prawie połowa najlepszych dostępnych obecnie taryf kolejowych. Powiedziała, że ​​60% miejsc w Lumo kosztowałoby 30 funtów lub mniej, przy czym maksymalnie 69 funtów w jedną stronę.

Lumo będzie działać jako usługa „otwartego dostępu” na drogach, w układzie podobnym do Grand Central i Hull Trains, ograniczając go do 10 pociągów dziennie. Niewielu brytyjskich operatorów otwartego dostępu nie ma zobowiązań umownych z LNER lub innymi byłymi koncesjami kolejowymi do obsługi pełnego rozkładu jazdy ani do pobierania opłat zgodnie z dyktatem rządu.

Usługi połączą się również w Newcastle, Morpeth i Stevenage, zapewniając potencjalne alternatywy dla podróżnych korzystających z lotnisk w Newcastle lub Luton.

Lumo będzie podkreślać swoje ekologiczne referencje, zwłaszcza w porównaniu do latania, poprzez publikację rachunków węglowych dla pasażerów i bardziej wegańskie menu. Chociaż linia od Londyn Aby w pełni zelektryfikować Edynburg, Lumo argumentuje, że jego pociągi mogą być bardziej efektywne pod względem emisji dwutlenku węgla w przeliczeniu na miejsce niż konkurujący operatorzy – po części dlatego, że LNER obsługuje dwutrybowe pociągi elektryczne i wysokoprężne, aby umożliwić bezpośrednie usługi na niezelektryfikowanych liniach kolejowych Szkocji.

Helen Wilde, dyrektor zarządzający Lumo, powiedziała: „Podróże do Wielkiej Brytanii nie powinny kosztować fortuny, a planeta z pewnością nie powinna płacić. Bez względu na rodzaj transportu możemy potencjalnie być bardziej przystępni cenowo i przyjaźniejsi dla planety”.

READ  Biznes desek wędliniarskich rozkwitł podczas epidemii

Subskrybuj codzienną pocztę Business Today lub śledź Guardian Business na Twitterze w BusinessDesk

“Uważamy, że każdy ma prawo podróżować w dobrym stylu. Umożliwiamy ludziom tworzenie ekologicznych opcji podróży, które są naprawdę przystępne cenowo, bez uszczerbku na komforcie.”

FirstGroup zainwestowała 15 milionów funtów w infrastrukturę cyfrową i informatyczną Lumo, a także 100 milionów funtów w pięć nowych elektrycznych pociągów międzymiastowych Hitachi. Będzie, podobnie jak LNER, miał catering na miejscu i Wi-Fi.

plany otwartego dostępu, Po raz pierwszy została ujawniona w 2016 rokuZdecydowanie sprzeciwiła się temu rywalizująca grupa Stagecoach, która energicznie próbowała zdobyć prawa do prowadzenia szerszej franczyzy na Wschodnim Wybrzeżu. Virgin Trains East Coast zawiodła w 2018 roku i została zastąpiona przez państwowy LNER.