Prawie dwie trzecie internautów (65%) płaci obecnie za dostęp do filmów, seriali i innych rodzajów treści online.
Według VideoTrack 7th Edition, okresowego badania Wavemakera, liczba ta wzrosła o około 7 punktów procentowych między styczniem a listopadem ubiegłego roku. Przyczyniła się do tego inwestycja Netflixa i debiut Disney+, a także widoczny wzrost popularności serwisów SVOD wśród widzów powyżej 55 roku życia. W rzeczywistości te ostatnie odnotowały największy wzrost spośród wszystkich grup wiekowych, z 41% do 58%.
Z badania wynika, że choć największą popularnością cieszą się miesięczne subskrypcje SVOD (66%), rosnącą popularnością cieszą się abonamenty roczne, które obecnie wybiera co piąty (18%) internauta. Co więcej, większość (74%), którzy decydują się na subskrypcję miesięcznego SVOD, robi to przez co najmniej kilka miesięcy zamiast jednego miesiąca (16%).
Co istotne, liczba klientów kupujących usługi streamingowe za pośrednictwem płatnej telewizji i operatorów telekomunikacyjnych wzrosła do 30% wszystkich SVOD, przy czym większość (23%) wybiera operatorów kablowych lub platformy cyfrowe. Jest to szczególnie popularne wśród widzów w wieku powyżej 55 lat, aw dostępie do dystrybucji grupowej partnerstwa między serwisami SVOD a operatorami mają szczególne znaczenie.
Badanie wskazuje również na dobre przyjęcie, jakie do tej pory spotkało Disney+ w Polsce. Serwis zajmuje wysokie miejsca w rankingach rozpoznawalności (co nie jest zaskakujące – biorąc pod uwagę dziedzictwo marki), ale także popularności użytkowania. Disney miał również najwyższą ogólną ocenę wśród swoich klientów w porównaniu z innymi usługami abonamentowymi i zajął czwarte miejsce pod względem oceny technicznej usługi (łatwość obsługi, niezawodność itp.).
Na polskim rynku radiowo-telewizyjnym jest jednak jeden „król” – przynajmniej na razie. Niedawne badanie VideoTrack pokazuje stabilną pozycję Netflixa w Polsce, który pod względem popularności wyprzedza konkurencję o kilka długości. To także obecnie marka numer jeden na rynku SVOD, a także ostatnia marka, z której polscy użytkownicy streamingu porzucą. Na pytanie w badaniu VideoTrack, jaką subskrypcję zachowaliby, gdyby musieli ograniczyć się do jednej usługi, większość (60%) internautów, którzy kupili więcej niż jedną subskrypcję, wybrałaby Netflix.
Powiązany
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
Jak sztuczna inteligencja może przyspieszyć zerową emisję netto, Polska wspiera edukację klimatyczną i nie tylko
W wyniku zawalenia się dwóch pracowników zginęło, kolejny zaginął, a 12 innych zostało rannych w kopalni węgla kamiennego w Polsce
Nowe funkcjonalności dla firm zainteresowanych polskim rynkiem detalicznym