Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Każdy chce kawałek tego”: ulice Wielkiej Brytanii zamieniają się w hipsterskie haute couture |  moda

„Każdy chce kawałek tego”: ulice Wielkiej Brytanii zamieniają się w hipsterskie haute couture | moda

Pozorny, 194 lokalne To jak każdy inny pchli sklep na Brick Lane w Londynie. Okiennice z graffiti są nieczynne, a witryna sklepu jest zaniżona. Ale gdy tylko otwiera się o 11 rano, w sklepie roi się od młodych, dobrze ubranych ludzi. Kolejka do przebieralni jest długa, a sprzedawca pełen pytań.

Dlaczego wszyscy tam są? Jeśli chodzi o najnowsze spodnie wojskowe w stylu vintage, te workowate spodnie za 98 funtów dobrze pasują do mody dla mężczyzn i kobiet. W ciągu kilku minut większość tomów została wyprzedana.

powiedział Billy Bingham, 19 lat, który podróżował 40 minut pociągiem z Essex, aby zdobyć parę w czerni. Dostałem go w kolorze białym z innego miejsca, ale jeśli chodzi o jakość vintage i rzadkość, 194 jest najlepszy. To miejsce, do którego od razu się udaję. „

Jego przyjaciel Ellis Taylor, 19 lat, zgodził się, mówiąc: „Mam brązową parę. Naprawdę je lubię i pasują idealnie”.

W przeciwieństwie do większości sprzedawców hurtowych, wszystko w tych sklepach jest starannie dobierane. Sklepy „skoordynowane vintage” pojawiły się na głównych ulicach w całym kraju, ponieważ sklepy internetowe coraz częściej przenoszą się do fizycznych budynków. Akcje wyprzedają się natychmiast, ponieważ dyktują trendy w modzie i ożywiają marki. W zeszłym tygodniu Avirex, popularna nowojorska marka odzieży wierzchniej, otworzyła sklep w Shoreditch w Londynie po tym, jak doświadczyła gwałtownego wzrostu popytu na produkty vintage.

Powiedział Ned Membery, założyciel Koło książąt W Soho, które zaczęło się online i w kiosku na Portobello Market. „Ludzie naprawdę noszą ubrania z drugiej ręki i czują, że taki jest świat. Przy tak wielu gadżetach z końca lat 90. i 2000. każdy chce tego kawałek.” Alex Boyce, dyrektor artystyczny i autor książek Trampki bez pudełka: ze studia na ulicę, zgodził się. „Mają wielki moment. Ludzie uwielbiają vintage, ponieważ dobrze wykonane, zapewnia potężną kombinację autentyczności i rzadkości. To nie są bezmyślne stare sklepy, w których dorastaliśmy. Zamiast tego są teraz wybierane i brane pod uwagę. „

READ  Pędzel z Bellą Coola Grizzly Bear Nowa szczegółowa książka konserwatora zabytków - Coast Mountain News

Oprócz wiodącego trendu na obszerne spodnie, jest wiele zasług Avirex niedawno ponownie pojawił się w brytyjskich sklepach vintage, z produktami dostępnymi w sklepach z lat 80., 90. i 80. Marki takie jak Von Dutch i Ed Hardy również przeżywają odrodzenie, a także powrót starych koszulek zespołu. „Przywracają marki i odnoszą sukcesy w sklepach stacjonarnych w czasie, gdy ma cierpieć High Street” – powiedział Boyce.

Kupujący w Dukes Vintage w Soho w Londynie.

Ale są drogie i nie ma przeszukiwania półek w poszukiwaniu okazji. W 194 roku zmęczona koszulka Lee Scratch Perry będzie kosztować 89 funtów, a koszulka Roberta Planta to 72 funty. Kurtka Stone Island od Gone Fishing w Manchesterze kosztuje 200 funtów. W wyskakującym okienku Avirex skórzane kurtki kosztują setki funtów.

Dzięki przedmiotom starannie pozyskiwanym z całego świata sklepy twierdzą, że są warte swojej ceny. „Otrzymujemy część sprzedaży butów i rynków, ale mamy również kontakty z głośnymi celebrytami, od których kupujemy różne rzeczy. Cały czas stajemy się coraz bardziej wybredny” – powiedział Membery.

Matt Sloane, założyciel Jerks, prowadzi stronę internetową, a teraz ma studio vintage w Bermondsey w południowym Londynie. Mówi, że starają się utrzymywać ceny na niskim poziomie, ale znalezienie przedmiotów kosztuje dużo pieniędzy. „Można zamówić 500 zawiązanych koszul i postawić je na drążku za 20 funtów w sklepie, ale to nudna i nie ekscytująca propozycja dla nikogo. Podoba mi się pomysł wybierania rzeczy, które mają jakieś znaczenie kulturowe.”

Przechodzenie ze sklepów internetowych do fizycznych może być czymś więcej niż tylko modą. Witryny internetowe, takie jak Depop, aplikacja do odsprzedaży używanej mody, twierdzą, że wzmacniają społeczność, a hashtag #v vintagebandtee TikTok zebrał prawie cztery miliony wyświetleń.

Ale dzięki staromodnym telewizorom w oknach i rzędom koszulek drużynowych z lat 90. sklepy mogą poczuć się jak cofnięcie się w czasie.

READ  Animation Globe przedstawia Loving Vincent - Polska

Komentatorka mody Karen Franklin powiedziała, że ​​w gorzale chodzi o składanie oświadczenia. „Szukamy niszowych miejsc, w których możemy wejść i doświadczyć pełnej atmosfery i atmosfery. Przestrzeń stworzona jak instalacja jest z natury satysfakcjonująca. To społeczność, w której spotykasz ludzi o podobnych poglądach.”

Boyce się zgadza. „Dla pokolenia, które dorastało z Instagramem, zakupami cyfrowymi i reklamą ukierunkowaną, sklepy te oferują spersonalizowane społeczności w sposób, w jaki pionierzy mody ulicznej robili to w swoich sklepach w latach 90.” – powiedział.