Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Żywność marek należących do firm tytoniowych jest bardziej „wysoce smaczna”

Żywność marek należących do firm tytoniowych jest bardziej „wysoce smaczna”

Uniwersytet w Kansas opublikował badanie podkreślające promocję żywności o silnych aromatach przez marki żywności należące do tytoniu w Stanach Zjednoczonych. Te produkty spożywcze, bogate w sole, tłuszcze i cukry, zostały zaprojektowane tak, aby nie można im było się oprzeć, co prowadzi do problemów zdrowotnych, takich jak otyłość. Choć firmy tytoniowe wycofują się z branży spożywczej, rozpowszechnienie bakalii utrzymuje się na wysokim poziomie.

Marki żywności należące do tytoniu w Stanach Zjednoczonych są powiązane z promowaniem niezdrowej, uzależniającej żywności, co prowadzi do powszechnych problemów zdrowotnych, takich jak otyłość.

Wielu z nas doskonale zdaje sobie sprawę z uzależniającego charakteru wielu produktów spożywczych sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych – większość z nich nazywa je „śmieciowym jedzeniem”. W rzeczywistości tego typu słone, słodkie i wysokotłuszczowe produkty spożywcze stanowią lwią część produktów sprzedawanych Amerykanom.

Badacze używają bardziej naukowego terminu w odniesieniu do produktów spożywczych zawierających celowo kuszące kombinacje soli, tłuszczów i cukrów: „nadmiernie smaczne”.

Obecnie badacz z Uniwersytetu w Kansas przeprowadził badanie wykazujące, że marki żywności należące do firm tytoniowych – które w latach 80. XX wieku dużo inwestowały w amerykański przemysł spożywczy – wydają się „selektywnie dystrybuować wyjątkowo smakowitą żywność” wśród amerykańskich konsumentów.

Badanie opublikowano 8 września w recenzowanym czasopiśmie uzależniony.

Wyniki badań i implikacje

„Wykorzystaliśmy wiele źródeł danych, aby zbadać pytanie: W jaki sposób amerykańskie firmy tytoniowe zaangażowały się w promowanie i wprowadzanie do naszej diety żywności o intensywnym smaku?” Dyrektor Centrum Badań i Leczenia Uzależnień Kufrin Logan w KU Life Instytut Spana.

„Niezwykle smaczne potrawy mogą sprawiać wrażenie nieodpartego i trudne do zaprzestania. Zawierają grupy składników odżywczych związanych z smakowitością, w szczególności tłuszcz, cukier, sód i inne węglowodany, które występują razem w skupiskach.

Dzisiejsza poprzednia praca Fazzino pokazała, że ​​68% amerykańskiej żywności jest bardzo smaczna.

„Te połączenia składników odżywczych zapewniają naprawdę lepsze doznania żywieniowe i sprawiają, że trudniej jest przestać jeść” – powiedziała. „Te efekty są inne niż w przypadku jedzenia czegoś o wysokiej zawartości tłuszczu, ale bez cukru, soli lub innego rodzaju rafinowanych węglowodanów”.

W latach 1988–2001 Fazzino i jej współpracownicy odkryli, że żywność zawierająca tytoń była o 29% częściej klasyfikowana jako zawierająca niesmaczny tłuszcz i sód oraz o 80% częściej klasyfikowana jako zawierająca niesmaczne węglowodany i sód w porównaniu z żywnością niesmaczną. Zawiera wysoki procent tłuszczu i sodu. Niebędący właścicielem tytoniu.

Firmy tytoniowe i ich zamierzenia

Naukowcy z brytyjskiego uniwersytetu wykorzystali dane z publicznego repozytorium wewnętrznych dokumentów przemysłu tytoniowego, aby określić własność firm spożywczych, a następnie połączyli dane dotyczące wartości odżywczej z Departamentu Rolnictwa Stanów Zjednoczonych z analizami podłużnymi, aby oszacować ilość żywności „opracowanej tak, aby zawierała silnie aromatyzowane, oparte na na temat posiadania tytoniu”. „.

„Na podstawie tych danych tak naprawdę nie możemy stwierdzić, jakie są ich zamiary” – powiedział Fazzino. „Możemy jednak powiedzieć, że istnieją dowody sugerujące, że firmy tytoniowe konsekwentnie angażowały się w posiadanie i rozwój przysmaków w okresie, w którym napędzały nasz system żywnościowy. Ich zaangażowanie miało charakter selektywny i różniło się od firm, które nie miały własności dominującej firmy tytoniowej.”

Współautorami Fazzino byli doktoranci ALK Dale John i Kayla Bjorley oraz Lynn Chollet-Hinton, adiunkt biostatystyki i analityki danych w Centrum Medycznym KU.

Badacze z ALK twierdzą, że zbudowali swoje badanie inspirowane wcześniejszymi pracami Laury Schmidt z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Francisco.

„Ona i jej zespół wykazały, że w opracowywanie i sprzedaż słodkich napojów kierowanych do dzieci były zaangażowane te same firmy tytoniowe – czyli RJ Reynolds – oraz że firma Philip Morris była zaangażowana w bezpośrednie przekazywanie strategii marketingowych wyrobów tytoniowych skierowanych do społeczności mniejszości rasowych i etnicznych”. „W Stanach Zjednoczonych, aby sprzedawać swoje produkty spożywcze” – powiedział Fazzino.

Dzisiejsze niezwykle smaczne produkty spożywcze

Chociaż firmy tytoniowe porzuciły amerykańską dietę na początku i w połowie XXI wieku, cień Big Tobacco może nadal utrzymywać się. Nowe badanie KU wykazało, że dostępność żywności o wysokiej zawartości tłuszczu i sodu (ponad 57%) oraz żywności o wysokiej zawartości węglowodanów i sodu (ponad 17%) była w 2018 r. nadal wysoka, niezależnie od wcześniejszego palenia tytoniu, co pokazuje, że żywność ta ma stać się podstawą amerykańskiej diety.

„Większość naszej żywności należy do kategorii hipersmaku” – powiedział Fazzino. „Właściwie trochę trudno jest wyśledzić niesmaczne jedzenie. W naszym codziennym życiu żywność, którą się otaczamy i którą możemy z łatwością zjeść, jest często bardzo smaczna. Niesmaczna żywność, taka jak świeże owoce i warzywa, jest nie tylko trudniejsza do znalezienia, ale także większy koszt.Tak naprawdę nie mamy zbyt wielu opcji, jeśli chodzi o wybór pomiędzy żywnością, która jest świeża i przyjemna w jedzeniu (na przykład chips jabłkowy) a żywnością, której nie można przestać jeść.

Fazzino powiedział, że stosowanie miar nadmiernej smakowitości może być jednym ze sposobów regulowania kombinacji żywności mających na celu wywołanie długotrwałego jedzenia.

„Te produkty spożywcze zawierają kombinacje składników, które dają efekty, których nie można uzyskać, jedząc te składniki osobno” – stwierdził badacz z Uniwersytetu w Kuwejcie. „I zgadnij co? Te kombinacje nie istnieją w naturze, więc nasze ciała nie są gotowe, aby sobie z nimi poradzić. Mogą nadmiernie stymulować mózgowy system nagrody i zakłócać nasze sygnały sytości, dlatego tak trudno się im oprzeć”.

W rezultacie konsumenci wykwintnej żywności są bardziej podatni na otyłość i związane z nią konsekwencje zdrowotne, nawet jeśli nie zamierzają się przejadać.

„Te produkty mogą być zaprojektowane tak, abyś zjadał więcej, niż planowałeś” – powiedział Fazzino. „To nie tylko Twój osobisty wybór i monitorowanie tego, co jesz, ale mogą one oszukać Twoje ciało, aby jadło więcej, niż faktycznie chcesz”.

Odniesienie: „Amerykańskie firmy tytoniowe selektywnie wprowadziły do ​​amerykańskiej diety bardzo smaczne produkty spożywcze: dowody empiryczne i aktualne implikacje” Tera L. Fazzino, Dale John, Lynn Chollet Hinton i Kayla Bjorley, 8 września 2023 r., uzależniony.
DOI: 10.1111/add.16332

READ  Celem tego pionierskiego repozytorium jest zwiększenie widoczności i świadomości osób chorych psychicznie