Zyski firmy BT wzrosły po narzuceniu 14% podwyżki cen milionom klientów usług szerokopasmowych i mobilnych.
W ciągu dziewięciu miesięcy do końca grudnia spółka telekomunikacyjna osiągnęła zysk przed opodatkowaniem w wysokości 1,5 miliarda funtów, co stanowi wzrost o 15% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Przychody wzrosły o 3% do 15,8 miliarda funtów.
Firma BT, właściciel sieci komórkowej EE, stwierdziła, że na wyniki wpływ miały wzrosty cen i wyższa sprzedaż usług szerokopasmowego łącza światłowodowego.
Podobnie jak inne firmy telekomunikacyjne, firma BT podniosła w zeszłym roku ceny powyżej poziomu inflacji, pomimo krytyki za nakładanie na klientów większego bólu w czasie kryzysu związanego z kosztami utrzymania. W przyszłym miesiącu ceny wzrosną o kolejne 7,9%.
Praktyka zmian cen powiązanych z inflacją wzbudziła zainteresowanie grup konsumenckich w związku z obawami, że klienci pozostają w niewiedzy na temat swoich rachunków.
Organ regulacyjny Ofcom stwierdził, że zmusi to firmy do wyjaśniania podwyżek cen w funtach i pensach.
W styczniu firma BT zapowiedziała, że od lata zmieni swoją politykę cenową, tak aby rachunki klientów mobilnych wzrosły o co najmniej 1,50 funta, podczas gdy podwyżki rachunków za Internet szerokopasmowy miałyby zacząć się od 3 funtów.
W dzisiejszym komunikacie handlowym firma BT podała, że wdrażanie w pełni światłowodowych łączy szerokopasmowych przyspieszyło w ciągu tygodnia do 73 000 lokali. Łącznie połączył ponad 13 milionów domów.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji