Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wieś w Polsce zamienia się w port przeładunkowy dzięki pociągom towarowym CRE-Xinhua

Wieś w Polsce zamienia się w port przeładunkowy dzięki pociągom towarowym CRE-Xinhua

Pracownik ładuje kontener transportowy China Railway Express do pociągu w Małaszewiczach, Polska, 15 października 2021 r. (Xinhua/Zhu Nan)

Dzięki China Railway Express (CRE) Małaszewicze, mała wioska w Polsce, stała się ważną europejską bramą kolejową, obsługującą 90 procent pociągów CRE.

Warszawa, 25 października 2020 (Xinhua) Malaszewiec, liczący 4 tysiące mieszkańców, to wieś we wschodniej Polsce. Jednak praktycy logistyki uznają go obecnie za najważniejszy port przeładunkowy w kraju dzięki pociągom towarowym China Railway Express (CRE).

Statystyki pokazują, że około 90 procent pociągów CRE przejeżdża lub przyjeżdża do Polski, a wszystkie pociągi z Chin do UE przejeżdżają przez Małaszewicze, które są zatem de facto wschodnią bramą kolejową bloku.

Barbara Wójcik działa w branży logistycznej od ponad 20 lat. Pracuje dla Adampol SA, wiodącej organizacji logistycznej specjalizującej się w rozwiązaniach intermodalnych w zakresie frachtu drobnicowego, pojazdów osobowych, przeładunku i transportu ładunków.

„Mamy tu w Małaszewcu jedną z najbardziej profesjonalnych stacji, strefę wolnocłową o powierzchni 46 hektarów i 3500 metrów torów kolejowych” – Wójcik powiedział Xinhua. „Specjalizujemy się w wysokiej jakości usługach logistyki intermodalnej, takich jak pakowanie i rozładunek samochodów do kontenerów oraz organizacja kompleksowego transportu.”

Stacja kolejowa w Warszawie, Polska, 21 kwietnia 2020. (Zdjęcie: Jaap Arens/Xinhua)

„W czasie epidemii to właśnie CRE wspierało handel pomiędzy Chinami a Europą swoimi wyjątkowymi atutami” – powiedział Wójcik, zastępca dyrektora działu spedycji firmy Adambol.

„Naprawdę trudno było znaleźć pusty kontener” – powiedziała, wskazując ogromny parking. „Wtedy można było zobaczyć morze samochodów”.

Paul Muscala jest dyrektorem zarządzającym Real Logistics. Rozpoczął swoją pracę ponad dziesięć lat temu i podtrzymał ten trend, gdy zaproponowano Inicjatywę Pasa i Szlaku (BRI).

„CRE jest szybszy niż transport morski i tańszy niż transport lotniczy. Jest przeznaczony do transportu towarów o dużej wartości” – powiedział Xinhua w swoim biurze we Wrocławiu, dzień po powrocie z forum w Pekinie na temat współpracy logistycznej między Chinami a środkowymi Chinami . i krajach Europy Wschodniej.

READ  SPAR Polska rozszerza swoją serię o 3 nowe automaty

Zdjęcie zrobione 29 września 2021 roku przedstawia kontenery towarowe w Małaszewiczach w Polsce. (Xinhua/Zhangzhang)

„Chińskie samochody elektryczne, baterie litowe i ogniwa słoneczne idealnie nadają się do transportu kolejowego” – stwierdził, dodając, że największe firmy samochodowe w Europie regularnie wykorzystują CRE do transportu produkowanych przez siebie samochodów do Chin.

Wójcik stwierdziła, że ​​optymistycznie patrzy w przyszłość handlu samochodami między Chinami a Europą. Dodała, że ​​Adambol planuje obecnie nowe inwestycje w transporcie kolejowym.