Pracownik ładuje kontener transportowy China Railway Express do pociągu w Małaszewiczach, Polska, 15 października 2021 r. (Xinhua/Zhu Nan)
Dzięki China Railway Express (CRE) Małaszewicze, mała wioska w Polsce, stała się ważną europejską bramą kolejową, obsługującą 90 procent pociągów CRE.
Warszawa, 25 października 2020 (Xinhua) Malaszewiec, liczący 4 tysiące mieszkańców, to wieś we wschodniej Polsce. Jednak praktycy logistyki uznają go obecnie za najważniejszy port przeładunkowy w kraju dzięki pociągom towarowym China Railway Express (CRE).
Statystyki pokazują, że około 90 procent pociągów CRE przejeżdża lub przyjeżdża do Polski, a wszystkie pociągi z Chin do UE przejeżdżają przez Małaszewicze, które są zatem de facto wschodnią bramą kolejową bloku.
Barbara Wójcik działa w branży logistycznej od ponad 20 lat. Pracuje dla Adampol SA, wiodącej organizacji logistycznej specjalizującej się w rozwiązaniach intermodalnych w zakresie frachtu drobnicowego, pojazdów osobowych, przeładunku i transportu ładunków.
„Mamy tu w Małaszewcu jedną z najbardziej profesjonalnych stacji, strefę wolnocłową o powierzchni 46 hektarów i 3500 metrów torów kolejowych” – Wójcik powiedział Xinhua. „Specjalizujemy się w wysokiej jakości usługach logistyki intermodalnej, takich jak pakowanie i rozładunek samochodów do kontenerów oraz organizacja kompleksowego transportu.”
Stacja kolejowa w Warszawie, Polska, 21 kwietnia 2020. (Zdjęcie: Jaap Arens/Xinhua)
„W czasie epidemii to właśnie CRE wspierało handel pomiędzy Chinami a Europą swoimi wyjątkowymi atutami” – powiedział Wójcik, zastępca dyrektora działu spedycji firmy Adambol.
„Naprawdę trudno było znaleźć pusty kontener” – powiedziała, wskazując ogromny parking. „Wtedy można było zobaczyć morze samochodów”.
Paul Muscala jest dyrektorem zarządzającym Real Logistics. Rozpoczął swoją pracę ponad dziesięć lat temu i podtrzymał ten trend, gdy zaproponowano Inicjatywę Pasa i Szlaku (BRI).
„CRE jest szybszy niż transport morski i tańszy niż transport lotniczy. Jest przeznaczony do transportu towarów o dużej wartości” – powiedział Xinhua w swoim biurze we Wrocławiu, dzień po powrocie z forum w Pekinie na temat współpracy logistycznej między Chinami a środkowymi Chinami . i krajach Europy Wschodniej.
Zdjęcie zrobione 29 września 2021 roku przedstawia kontenery towarowe w Małaszewiczach w Polsce. (Xinhua/Zhangzhang)
„Chińskie samochody elektryczne, baterie litowe i ogniwa słoneczne idealnie nadają się do transportu kolejowego” – stwierdził, dodając, że największe firmy samochodowe w Europie regularnie wykorzystują CRE do transportu produkowanych przez siebie samochodów do Chin.
Wójcik stwierdziła, że optymistycznie patrzy w przyszłość handlu samochodami między Chinami a Europą. Dodała, że Adambol planuje obecnie nowe inwestycje w transporcie kolejowym. ■
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu