Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wczesny dostęp do Unreal Engine 5 jest już dostępny dla twórców gier

Unreal Engine 5 jest już dostępny we wczesnym dostępie. Epic Games ogłosiło w środę, że wszyscy programiści mogą pobrać następną generację swojego silnika gry do celów testowych. Wersja wczesnego dostępu Unreal Engine 5 zawiera większość charakterystycznych cech, w tym wirtualny system mikropoligonów Nanite, uniwersalną jednostkę oświetleniową Lumen i uniwersalny system strefowania, który pozwoli twórcom gier na tworzenie większych i bardziej połączonych ze sobą otwartych światów niż wcześniej. . Unreal Engine 5 obsługuje komputery PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series S / X, Nintendo Switch, Mac, iOS i Android. Oczywiście Epic Games przeniesie Fortnite – swój najsłynniejszy tytuł – do Unreal Engine 5 „poniżej linii”. Spodziewaj się, że w ciągu najbliższych kilku lat pojawią się inne tytuły.

Oto pełna lista kluczowych funkcji wczesnego dostępu Unreal Engine 5:

Nanette

Nasz nowy wirtualny mikrosystem z nanitami umożliwia użytkownikom tworzenie gier z niespotykaną dotąd ilością szczegółów inżynieryjnych. Importuj zasoby źródłowe o jakości filmowej, składające się z milionów wielokątów, przeżywaj i umieszczaj je miliony razy, a wszystko to z zachowaniem szybkości klatek w czasie rzeczywistym i bez zauważalnej utraty rozdzielczości. Nanite w inteligentny sposób przesyła i przetwarza szczegóły, które można tylko dostrzec, znacznie eliminując wielokrotne liczenie i rysowanie ograniczeń połączeń, eliminując czasochłonne zadania, takie jak przypalanie szczegółów do zwykłych map i ręczne tworzenie poziomów szczegółowości – co pozwala skupić się na kreatywności.

Nanit pozwala na nietuzinkowe wykończenie
Źródło obrazu: Epic Games

Lumenów

Lumen to w pełni dynamiczne globalne rozwiązanie oświetleniowe, które pozwala użytkownikom tworzyć dynamiczne i wiarygodne sceny. Dzięki Lumen, pośrednie oświetlenie w ruchu dostosowuje się do zmian bezpośredniego oświetlenia lub geometrii, takich jak zmiana kąta padania słońca w zależności od pory dnia, włączanie latarki lub otwieranie drzwi zewnętrznych. Oznacza to, że nie musisz już komponować map światła UV, czekać, aż mapy światła się wypalą, ani umieszczać odbić – możesz po prostu tworzyć i edytować światła w edytorze Unreal i zobaczyć to samo końcowe oświetlenie, co podczas gry na konsoli. .

Unreal drive 5 lumenów z wczesnym dostępem ue5 lumenów

Lumen świetnie sprawdza się w śledzeniu światła
Źródło obrazu: Epic Games

Otwarte światy

Jednym z naszych celów jest szybsze, łatwiejsze i bardziej oparte na współpracy tworzenie otwartych światów dla zespołów różnej wielkości. Nowy globalny system segmentacji Unreal Engine 5 zmienia sposób zarządzania poziomami i ich transmisji, automatycznie dzieląc kulę ziemską na siatkę i przepływające niezbędne komórki. Członkowie zespołu mogą również pracować jednocześnie w tym samym obszarze tego samego świata, nigdy nie nadeptując sobie nawzajem palców, dzięki nowemu systemowi One File Per Actor. Warstwy danych umożliwiają tworzenie różnych kształtów tego samego świata – na przykład wersji dziennej i nocnej – jako warstw znajdujących się w tej samej przestrzeni.

Unreal Engine 5 wczesny dostęp do otwartych światów UE5

Ogromne otwarte światy zorganizowane przez World Partition
Źródło obrazu: Epic Games

animacja

Twórz niezwykle szczegółowe postacie w dynamicznych środowiskach czasu rzeczywistego dzięki potężnemu zestawowi narzędzi do animacji Unreal Engine 5. Pracując w kontekście, możesz iterować szybciej i dokładniej, bez potrzeby tracenia czasu na uruchomienie. Przyjazne dla artystów narzędzia, takie jak Control Rig, pozwalają szybko tworzyć platformy i udostępniać je wielu postaciom; Umieść je w Sequencerze, zapisz i zastosuj za pomocą nowej przeglądarki Pose; Z łatwością twórz naturalny ruch dzięki nowemu rozwiązaniu IK obejmującemu całe ciało. Dzięki Motion Warping możesz dynamicznie dostosowywać ruch korzeni postaci, aby dopasować różne cele za pomocą jednej animacji.

Animacja Unreal Engine 5 Animacja wczesnego dostępu ue5

Śledź każdą część obiektu za pomocą UE5
Źródło obrazu: Epic Games

MetaSounds

Unreal Engine 5 wprowadza całkowicie nowy sposób tworzenia dźwięku dzięki MetaSounds, wysokowydajnemu systemowi, który zapewnia pełną kontrolę nad generowaniem danych audio DSP dla źródeł dźwięku, umożliwiając użytkownikom zarządzanie wszystkimi aspektami renderowania dźwięku w celu napędzania procedur proceduralnych nowej generacji wrażenia dźwiękowe. MetaSounds jest podobny do w pełni programowalnego materiału i potoku renderowania, oferując wszystkie zalety proceduralnego tworzenia treści dla audio, które Edytor materiałów wnosi do cienia: dynamiczne zasoby oparte na danych, możliwość ustawiania parametrów gry dla odtwarzania dźwięku, ogromne usprawnienia w przepływie pracy , i wiele więcej.

Twórz dźwięk jak nigdy dotąd dzięki MetaSounds (kliknij, aby zobaczyć pełne zdjęcie)
Źródło obrazu: Epic Games

Obieg pracy redaktora

Ulepszony edytor Unreal zapewnia zaktualizowany styl wizualny, uproszczone przepływy pracy i ulepszone wykorzystanie miejsca na ekranie, dzięki czemu korzystanie z niego jest łatwiejsze, szybsze i bardziej satysfakcjonujące. Aby zwolnić więcej miejsca na interakcje z widocznym obszarem, dodaliśmy możliwość łatwego wywoływania i przechowywania przeglądarki treści oraz zadokowania dowolnej karty edytora na zwijanym pasku bocznym. Możesz teraz szybko uzyskać dostęp do często używanych funkcji w panelu szczegółów za pomocą nowego ulubionego schematu, a nowy przycisk „Utwórz” na głównym pasku narzędzi umożliwia łatwe umieszczanie aktorów w Twoim świecie.

Zarządzaj lepiej dzięki przepływowi pracy w edytorze (kliknij, aby zobaczyć pełne zdjęcie)
Źródło obrazu: Epic Games

READ  Wszystkie modele iPhone'a 15 mają nieco większe baterie od swoich poprzedników, ujawniono dokładne pojemności

Pełna wersja Unreal Engine 5 Oczekuje się, że zostanie dostarczony na początku 2022 roku. Epickie gry Powiedział, że zapewni to poprawę pamięci, wydajności i jakości, a także więcej nowych funkcji. Architektura wczesnego dostępu jest przeznaczona tylko dla twórców gier. Odwiedź unrealengine.com/ue5, aby rozpocząć.


Dlaczego firma LG porzuciła biznes smartfonów? Dyskutowaliśmy o tym dalej Orbitalny, Gadgets Podcast 360. Później (od 22:00) mówimy o nowej strzelance kooperacyjnej RPG Outriders. Orbital jest dostępny w formacie Apple PodcastI Podcast GoogleI SpotifyI gdziekolwiek masz swoje podcasty.