Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

W oficjalnych wytycznych Urząd Pocztowy stosował terminologię rasową dla podrzędnych poczmistrzów

W oficjalnych wytycznych Urząd Pocztowy stosował terminologię rasową dla podrzędnych poczmistrzów

Źródło obrazu, Getty Images

Urząd Pocztowy przeprosił za użycie rasistowskiej terminologii do opisania poczmistrzów błędnie zbadanych w ramach skandalu Horizon IT.

Wewnętrzny dokument pokazuje, że śledczy zostali poproszeni o pogrupowanie podejrzanych na podstawie cech rasowych.

Ponad 700 pomniejszych poczmistrzów zostało pozwanych za fałszywe rozliczenia oparte na informacjach z wadliwego systemu.

Skandal został opisany jako „najbardziej nagłośniona pomyłka sądowa w historii Wielkiej Brytanii”.

  • Ostrzeżenie: ta historia zawiera język, który czytelnicy mogą uznać za obraźliwy.

Dyrektywa, która podobno została opublikowana w latach 2008-2011, wymagała od śledczych podania numerów podejrzanych poczmistrzów, zgodnie z ich pochodzeniem etnicznym.

Ponumerowane kategorie w dokumencie obejmują „typy chińskie/japońskie”, „ciemnoskóre typy europejskie” i „typy murzyńskie” – archaiczny i obraźliwy XIX-wieczny termin kolonialny określający osoby pochodzenia afrykańskiego.

Rzecznik Urzędu Pocztowego nazwał to „dokumentem przełomowym”, ale powiedział, że organizacja nie toleruje rasizmu „w żadnej postaci ani formie” i potępił „niesmaczny” język.

„W pełni wspieramy dochodzenia w sprawie wykroczeń Urzędu Pocztowego w przeszłości i wierzymy, że dochodzenie Horizon IT pomoże zapewnić, że Urząd Pocztowy cieszy się zaufaniem administratorów poczty i społeczności, które obsługuje” – dodał rzecznik.

Dokument został odkryty w ramach prośby o wolność informacji od działacza wspierającego ponad 700 kierowników oddziałów, którzy byli ścigani w latach 1999-2015 pod zarzutem kradzieży, oszustwa i fałszowania księgowości.

Grafika została oparta na informacjach z niedawno zainstalowanego systemu komputerowego Horizon, który później okazał się mieć wady.

Horizon działa w sieci pocztowej od 1999 roku. System opracowany przez japońską firmę Fujitsu wykorzystywany był do zadań transakcyjnych, księgowych i inwentaryzacyjnych.

Podpocztmistrzowie skarżyli się na błędy w systemie po zgłoszeniu braków, z których część opiewała na kilka tysięcy funtów.

Od tego czasu uchylono dziesiątki wyroków skazujących, a wielu poczmistrzów czeka w kolejce po odszkodowanie.