Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Turnieje e-sportowe wzmacniają długo oczekiwane europejskie emocje związane z grami w Polsce — wiadomości z europejskiej branży gier

Turnieje e-sportowe wzmacniają długo oczekiwane europejskie emocje związane z grami w Polsce — wiadomości z europejskiej branży gier

czas czytania: 3 minuty

Nagrody German Computer Games Awards zostały wręczone przed publicznością na żywo po raz pierwszy od 2019 roku. Około 600 gości reprezentujących branżę gier, sferę kulturalną, społeczną i polityczną przyjęło zaproszenie do uczczenia najlepszych niemieckich gier komputerowych i wideo, a także twórców w Berlinie.

Do uczestników dołączyły setki tysięcy dodatkowych widzów, którzy oglądali wydarzenie za pośrednictwem transmisji na żywo. Łącznie rozdzielono nagrody pieniężne w wysokości 800 000 EUR. Chained Echoes autorstwa Matthiasa Lindy i Deck13 Spotlight została uznana za najlepszą niemiecką grę. Nagroda Studio Roku przypadła firmie Paintbucket Games z Berlina. Założone w 2018 roku studio było w stanie wyrobić sobie markę w ciągu zaledwie kilku lat dzięki grom, które poruszają tematy istotne społecznie i inspirują graczy do myślenia o nich poprzez fascynujące doświadczenia.

Przykładami są gry Through the Darkest of Times i Beholder 3, z których ta ostatnia zdobyła tytuł najlepszej poważnej gry roku. Nagroda w kategorii Best International Unexpected Game trafiła do God of War Ragnarök od Santa Monica Studio i Sony Interactive Entertainment. Jury i społeczeństwo wybrało Pię Schultz, znaną również jako Shurjuka, jako najlepszą zawodniczkę roku. Poprzez transmisje na żywo omawia ze swoimi fanami nie tylko gry, ale także szeroki wachlarz aktualnych problemów – od różnorodności, przez problemy prawicowego ekstremizmu i seksizmu, po zdrowie psychiczne i karierę influencerki. Nagrodami German Computer Games Awards są uhonorowanie najlepszych niemieckich gier komputerowych i wideo roku przez rząd federalny, reprezentowany przez Federalne Ministerstwo Gospodarki i Działań na rzecz Klimatu (BMWK), wspólnie z Game – Niemieckim Stowarzyszeniem Przemysłu Gier.

Gratulacje dla wszystkich zwycięzców German Computer Games Awards! Wreszcie mogliśmy po raz kolejny wręczyć te nagrody przed liczną publicznością. Szczególnie w tym roku kreatywne umysły stojące za grami zasługują na tę dużą scenę, ponieważ wszystkie nominowane gry powstały w trudnych okolicznościach pandemii koronawirusa. Pomimo tych wyzwań, ten okres zaowocował świetnymi grami, które wzbudziły ogromne zainteresowanie zarówno w Niemczech, jak i za granicą” – mówi Felix Falk, dyrektor zarządzający Games – Confederation of the German Game Industry.

READ  MIBR i Imperial opuszczają obóz szkoleniowy w Polsce po inwazji Rosji na Ukrainę

Przegląd wszystkich zwycięzców

Najlepsza niemiecka gra (Otrzymał 100 000 € za zwycięski mecz)

Łańcuchowe echa (Mathias Linda/Deck13 Spotlight)

Pozostali dwaj kandydaci otrzymają 30 000 euro:

obserwator 3 (Gry Paintbucket / Alawar Entertainment)

Sygnał (Rose Engine / Humble Games)

Najlepsza gra rodzinna (otrzymał 40 000 euro)

Magische Bretterbudenburg umiera (książki zygzakowate)

Nagroda Nowicjusza – Najlepszy Debiut (zarobił 60 000 € za najlepszy debiut)

Sygnał (Rose Engine / Humble Games)

Pozostali dwaj kandydaci otrzymują 25 000 euro:

Łańcuchowe echa (Mathias Linda/Deck13 Spotlight)

Strażnik kopuły (Sygnał dźwiękowy / Surowy gniew)

Nagroda dla nowicjuszy — najlepszy prototyp (Wygrana 50 000 € za najlepszy prototyp)

Światło Atlantydy (Alina Vasin, Louisa Hunn, Vincent Krenzky, Simon Meyer, Alexander Naham/How Hamburg)

Pozostali czterej kandydaci otrzymają po 25 000 euro:

siostrzana wycieczka (Floriana Lacknera)

ogon poczty (Robin Hesterkamp)

Ova Magica (Klaudia Górski)

Uśmiech złodzieju (Robert Brand, Lars Heinrich Greifsmuhl, Alina Hess, Felix Kocian, Marcel Zuraoka)

Najlepsza innowacja i technologia (otrzymał 40 000 euro)

Beethovena // OPUS 360 (agon e.v.)

Najlepszy projekt graficzny (otrzymał 40 000 euro)

Apres – buduj, by niszczyć (Gry Randwerkowe)

Najlepszy projekt dźwięku (otrzymał 40 000 euro)

Sygnał (Rose Engine / Humble Games)

Najlepszy projekt gry (otrzymał 40 000 euro)

Strażnik kopuły (Sygnał dźwiękowy / Surowy gniew)

Najlepsza poważna gra (otrzymał 40 000 euro)

obserwator 3 (Gry Paintbucket / Alawar Entertainment)

Najlepsza gra mobilna (otrzymał 40 000 euro)

Lochy Dreadrocka (Christophe Minamier)

Najlepsi eksperci od gier (otrzymał 40 000 euro)

Touch Tale Typ – Pisanie strategiczne Pumpernickel Studio / Epickie gry

Najlepsza gra międzynarodowa (bezdarny)

READ  Nadeszła chwila prawdy dla Orbana – raport ING o Polsce, Czechach, Rumunii i Węgrzech

God of War Ragnarok (SIE Santa Monica Studio / Sony Interactive Entertainment)

gracz roku (bezdarny)

Pia Schulz (alias Shurjoka)

pracownia ogólna (przyznano 50 000 euro)

Gry z farbą (Berlin)

Nagroda Specjalna Jury (otrzymał 10 000 euro)

#FemDevsMeetup