Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Transmisja informacji o zarobkach za rok 2023 – The Hollywood Reporter

Transmisja informacji o zarobkach za rok 2023 – The Hollywood Reporter

Warner Bros. stało się Discovery to pierwszy hollywoodzki konglomerat, który osiąga zyski ze streamingu przez cały rok. W 2023 roku firma kierowana przez dyrektora generalnego Davida Zaslava poinformowała o zarobkach ze streamingu 103 mln dolarów w porównaniu ze stratą prawie 2,1 mld dolarów za cały 2022 rok.

W czwartym kwartale segment transmisji strumieniowej WBD odnotował stratę w wysokości 55 milionów dolarów skorygowanego zysku przed odsetkami, podatkami, amortyzacją i amortyzacją (EBITDA) w porównaniu do ubiegłorocznej straty w wysokości 217 milionów dolarów. Przychody segmentu transmisji strumieniowej wzrosły, czemu sprzyjał wzrost cen abonentów i wyższe przychody z reklam, napędzane wzrostem limitu abonentów Ad-Lite w USA.

Firma poprawiła swoje zyski netto ze transmisji strumieniowej w dwóch z pierwszych trzech kwartałów 2023 r. W pierwszym kwartale osiągnęła zysk w wysokości 50 mln dolarów po zeszłorocznej stracie w wysokości 654 mln dolarów. W drugim kwartale straty z tytułu transmisji na żywo spadły do ​​3 milionów dolarów w porównaniu z większymi stratami w roku poprzednim. W trzecim kwartale zyski z transmisji strumieniowej wyniosły 111 milionów dolarów w porównaniu do straty w wysokości 634 milionów dolarów rok wcześniej.

Ogólnie rzecz biorąc, WBD wkroczyło w sezon wyników za czwarty kwartał jako jedyny hollywoodzki gigant zbliżający się do zyskownego roku w streamingu. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku odnotował stratę w wysokości 1,85 miliarda dolarów w okresie styczeń–wrzesień 2022 r. do zysku w wysokości 158 mln dolarów w pierwszych trzech kwartałach 2023 r., twierdząc, że osiągnie próg rentowności lub nawet osiągnie zysk. Na cały rok 2023.

WBD przedstawiło w piątek także aktualizację dotyczącą globalnej bazy abonentów streamera, która zakończyła trzeci kwartał na poziomie 95,1 mln, w porównaniu z 95,8 mln w drugim kwartale. Firma zakończyła rok 2023 z całkowitą liczbą 97,7 mln abonentów transmisji strumieniowych na żywo. „W sumie liczba abonentów DTC wyniosła 97,7 miliona, w tym 1,3 miliona abonentów w wyniku naszego przejęcia BluTV” – podał WBD. „Z wyłączeniem BluTV i TNT Sports Chili liczba abonentów wzrosła o 0,5 miliona”.

READ  Szef Asdy krytykuje „niezdarny” plan Sunaka dotyczący obniżenia cen żywności

Przychody ze transmisji strumieniowej w czwartym kwartale wzrosły o 3 procent do ponad 2,5 miliarda dolarów, czemu sprzyjał 4-procentowy wzrost przychodów z dystrybucji, „głównie wynikający z uruchomienia nowych partnerstw, wzrostu cen w USA i na niektórych rynkach międzynarodowych” oraz innych czynników, oraz 51 procent przychodów z reklam „głównie napędzany większym zaangażowaniem w USA i wzrostem liczby abonentów Ad-Lite”. Jednak przychody z treści spadły o 30%, co wynika z terminu licencjonowania stron trzecich.

Całoroczne przychody ze transmisji strumieniowej wzrosły o 5 procent do prawie 10,2 miliarda dolarów.

Koszty operacyjne transmisji strumieniowej spadły w czwartym kwartale o 3 procent, a koszty sprzedaży, ogólne i administracyjne spadły o 8 procent, „głównie ze względu na zwiększoną efektywność wydatków związanych z marketingiem” – podała firma.

Ponieważ Netflix jest rentowny i postrzegany przez niektórych obserwatorów jako król streamingu, Wall Street zwróciła się do hollywoodzkich konglomeratów, aby zapewniły rentowność swojej działalności w zakresie transmisji strumieniowej, po początkowym skupieniu się na wzroście liczby abonentów.

WBD również w piątek poinformowało o wolnych przepływach pieniężnych, kluczowym wskaźniku wyników dla zarządu, za czwarty kwartał, co przekroczyło zakładany cel za cały rok 2023.

Spółka osiągnęła także swój cel na koniec roku, jakim była redukcja zadłużenia. Dźwignia netto, zdefiniowana jako całkowite zadłużenie podzielone przez sumę skorygowanej EBITDA z ostatnich czterech kwartałów, wyniosła 3,9x do końca 2023 r. WBD zamierzał zakończyć rok na poziomie 4x lub mniej.

Jednak WBD również w czwartym kwartale, podobnie jak jej konkurenci, w dalszym ciągu borykała się ze słabszym rynkiem reklamowym, ponieważ przychody z reklam w segmencie sieci spadły o 12 procent, lub 14 procent, jeśli wykluczy się wpływ kursów wymiany walut.

Jej oddział studyjny odnotował utratę zysków w związku z trudnymi porównaniami rok do roku, wpływem podwójnego wrzasku w Hollywood oraz faktem, że w czwartym kwartale spółka wypuściła więcej filmów niż w tym samym okresie ubiegłego roku, co oznacza wyższe koszty marketingu . Skorygowana EBITDA jednostki spadła o 30 procent do 543 milionów dolarów, a przychody spadły o 18 procent do 3,2 miliarda dolarów.

READ  Pęd wielkanocnego słońca nie zagwarantuje Bibliotheca Alexandrina świetlanej przyszłości | Brytyjskie linie lotnicze

W dziale studiów przychody z treści spadły o 20 procent, „przychody z telewizji znacznie spadły ze względu na wpływ strajków WGA i SAG-AFTRA oraz niektórych dużych umów licencyjnych z poprzedniego roku”, ale przychody z kin „wzrosły z powodu większej premiery. ” Lista w bieżącym kwartale roku (Wonka, Aquaman i Zaginione KrólestwoI Fioletowy), zauważył WBD. „Przychody z gier znacząco wzrosły ze względu na ciągłe wyniki Dziedzictwo Hogwartuw tym premiera w czwartym kwartale na Nintendo Switch.

Tzw. „inne przychody” wzrosły w czwartym kwartale o 12 procent, do czego przyczyniły się występy podczas tournée po studiu Warner Bros. W Tokio „zostało to częściowo zrównoważone wpływem strajków WGA i SAG-AFTRA na usługi produkcji studyjnej”.

Koszty operacyjne studia spadły o 15% dzięki „niższym wydatkom na treści telewizyjne, w tym skutkom strajku, częściowo skompensowanym wyższymi wydatkami na treści związane z grami”. Wydatki na marketing kinowy wzrosły ze względu na większą liczbę premier.

Przychody jednostki sieciowej WBD w czwartym kwartale spadły o 8 procent do 5 miliardów dolarów, a skorygowana EBITDA spadła o 11 procent do 2,2 miliarda dolarów. Grupa stwierdziła, że ​​wyjście z działalności AT&T SportsNet „niekorzystnie wpłynęło” na porównanie rok do roku.

Przychody z dystrybucji spadły o 3 procent, „na skutek mniejszej liczby abonentów płatnej telewizji w USA, wycofania się z działalności AT&T SportsNet oraz przejścia TNT Sports Chili z sieci na sprzedaż bezpośrednią do konsumentów, częściowo skompensowanego podwyżkami stawek dla podmiotów stowarzyszonych Kontraktalizm w Stanach Zjednoczonych i inflacja skutki w Argentynie.

Przychody z reklam spadły o 14%, „głównie ze względu na spadek oglądalności w sieci rozrywkowej, lokalnych wiadomościach ogólnych i na rynkach miękkiej reklamy liniowej, głównie w USA i, w mniejszym stopniu, na niektórych rynkach międzynarodowych, a także wyjściu z sieci AT&T SportsNet biznes.”

„Po zrealizowaniu wbrew naszemu strategicznemu planowi zmiany pozycji spółki, staliśmy teraz na solidnych podstawach i mamy jasną ścieżkę wzrostu” – stwierdził Zaslav w piątkowym raporcie zysków. „Wygenerowaliśmy 6,2 miliarda dolarów wolnych przepływów pieniężnych i spłaciliśmy 5,4 miliarda dolarów długu w 2023 roku, co daje nam dźwignię netto 3,9-krotną”.

READ  Samotna dziedziczka zostaje pierwszą na świecie „miliarderką”, a jej fortuna rośnie dzięki znanej wszystkim marce kosmetyków.

Dodał: „Mamy ofensywny plan na rok 2024, który obejmuje wprowadzenie Maxa na kluczowe rynki międzynarodowe, solidniejszą bazę twórczą w naszych studiach filmowych i telewizyjnych oraz dalszy postęp w realizacji naszych długoterminowych celów finansowych i jesteśmy tego pewni”. Nasza zdolność do zapewnienia trwałej dynamiki operacyjnej i zwiększenia wartości dla akcjonariuszy.