Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Fałszywe ryby: wegańskie alternatywy szturmem zdobywają brytyjski rynek | Wegetariańskie jedzenie i napoje?

To owoce morza, ale nie obejmuje sieci rybackich ani morza, z wegańskim burgerem z fileta rybnego, wędzonym łososiem i krewetkami, kolejny przebój w alternatywie białkowej.

dubbingowany fu rybw sprzedaży pojawiła się gama nowych produktów, ponieważ nowe techniki produkcji pozwalają uzyskać realistyczne krewetki z grochu i filety z płatków rybnych chlebowiec różnolistny.

Analitycy opisują alternatywną scenę owoców morza jako „gorącą”, ponieważ firmy stymulowały boom sprzedaży rośliny mleczne Alternatywy mięsne inwestują w region. Skupienie się na alternatywach dla ryb również wzrosło ze względu na rosnące obawy konsumentów dotyczące przełowienia, wywołane popularnym filmem dokumentalnym Netflix. Spisek.

Tuńczyk w pojemniku na łodzi rybackiej, Dawn, Cairns, Australia
Koncentracja na alternatywach dla ryb wzrosła ze względu na rosnące obawy konsumentów dotyczące przełowienia. Zdjęcie: moodboard / Getty Images / moodboard RF

Tesco, które współpracuje z samozwańczym amerykańskim szefem kuchni „popychaczem roślin” Derekiem Sarno, zamierza rozszerzyć swoją wegańską ofertę o kilka nowych produktów, w tym ciastka rybne w stylu tajskim i ciastka krabowe w stylu Nowej Anglii.

Holenderska marka Vegan Zeastar z powodzeniem sprostała wyzwaniu dzięki ambicji „weganizowania każdej potrawy zawierającej ryby, aby walczyć ze zniszczeniem naszych oceanów”. Ich najnowszym produktem jest wędzony łosoś, zrobiony ze skrobi z tapioki, który dziwnie wygląda jak prawdziwy i ma trafić do sprzedaży na początku przyszłego roku. Shrimpz i Kalamariz są dostępne w Internecie, w tym w Ocado Corporation.

O tym, że branża spożywcza poważnie podchodzi do regionu, świadczy premiera w tym miesiącu Krewetki z Nestlé. Wykonany z wodorostów i groszku, obiecuje „autentyczną konsystencję i smak pysznych krewetek”, a wyglądem przypominający kształt stworzony przy użyciu specjalnych form z delikatnymi szwami na ciele jest jedynym prezentem.

Tulić, największa na świecie grupa spożywcza, zatrudnia 300 osób zajmujących się żywnością roślinną. Mark Schneider, dyrektor generalny firmy, powiedział, że nastąpiła „poważna zmiana” w kierunku jedzenia wegan we wszystkich grupach wiekowych.

„To nie jest tylko jednosezonowa moda” – powiedział Schneider. „To jest coś, co ma bardzo silne długoterminowe stopy wzrostu”. Powiedział, że ludzie są zainteresowani żywnością roślinną z różnych powodów. „W przypadku ryb chodzi bardziej o zdrowie, w przypadku wołowiny i kurczaka bardziej chodzi o środowisko” – powiedział.

Zdaniem Schneidera dla Brytyjczyków, którzy próbują zmniejszyć swój ślad środowiskowy, spożywanie żywności pochodzenia roślinnego staje się coraz bardziej akceptowalne, ponieważ dzisiejsze alternatywy dla mięsa i nabiału są tak dobre. przed policjant 26 Szczyt Klimatyczny, powiedział, powiedział, że zachowanie konsumentów jest „dużą częścią równania”, ponieważ dokonywanie wyborów, które zmniejszają emisję dwutlenku węgla, było „łatwiejsze niż próba wyeliminowania węgla z obecnych produktów, które konsumujemy”.

Do tej pory poświęcono dużo czasu i pieniędzy na tworzenie wegetariańskich burgerów i nuggetsów, ponieważ rynki wołowiny i kurczaka są o wiele większe. Kolejnym czynnikiem jest duży udział restauracji w sprzedaży ryb i owoców morza. Podczas posiłków na mieście ważniejszy był smak i doświadczenie, co utrudniało alternatywom zrównanie się, powiedział Thijs Geiger, główny ekonomista ING.

Geiger powiedział, że ogromna różnorodność smaku i konsystencji ryb oznacza, że ​​firmy muszą „wynaleźć koło” dla szerokiej gamy produktów, przy czym niektóre – głównie start-upy – koncentrują się na tuńczyku, który jest sprzedawany luzem w supermarketach. Powiedział jednak, że kategoria jest „ekscytująca”.

Palce Quorn, które wyglądają jak prawdziwe.
Paluszki kukurydziane bez ryb. Zdjęcie: Tim Gainey / Alamy Stock Photo

Sarno, który był współzałożycielem Wicked Kitchen i Good Catch, a teraz kieruje w Tesco innowacjami roślinnymi, uważa, że ​​alternatywne owoce morza mogą smakować tak samo dobrze, jak prawdziwe. Powiedział, że wiele owoców morza jest mieszanych, owijanych, pieczonych lub smażonych i można je łatwo przygotować na bazie wegańskiej bez żadnych kompromisów. Powiedział, że nowo zaopatrzone produkty Tesco, w tym paluszki bez ryb i burgery rybne Quorn, będą niedrogie, więc zapewnią klientom „łatwą wymianę”.

W piątek i sobotę w Londynie odbyły się pierwsze europejskie światowe targi botaniczne. Była to pierwsza tego typu impreza branżowa w Europie, w której wzięło udział ponad 100 firm. Jennifer Bardot, członkini komitetu sterującego, która jest również współzałożycielką firmy Jack & Bry, która opracowała burgera rybnego sprzedawanego w dotowanym sklepie Lewisa Hamiltona. Nate Burger Sieć, powiedział, że ryby były ekscytującym obszarem, ponieważ konsumpcja była niezrównoważona, a problem powrócił w tym roku do młodych ludzi przez Seaspiracy.

Pardo powiedziała, że ​​aby sztuczna ryba naprawdę wystartowała, musi wprowadzić ją do menu znanych restauracji i sieci fast foodów, aby konsumenci mogli najpierw spróbować, iw ten sposób utorować drogę do sprzedaży w supermarketach. Powiedziała, że ​​wygra smak. „Musisz się upewnić, że smak ryby smakuje autentycznie, jeśli są jakieś nuty lub smakuje sztucznie, ludzie to nazwają”.

ryba dnia fu

Krewetka Jedzenie wegańskich krewetek (lub krewetek w zależności od miejsca zamieszkania) to najnowsza głośna oferta Nestlé. Wykonany z wodorostów, groszku i korzenia konjac i formowany przy użyciu specjalnych form, po raz pierwszy wypróbowany w rodzimej Szwajcarii.

Filet Bez Ryby Brytyjska marka Jack & Bry stworzyła bezrybnego burgera z polędwicy za 8 funtów, sprzedawanego w wegańskiej sieci wspieranej przez Lewisa Hamiltona. Nate Burger. Naśladuje smak dorsza, ale jest zrobiony z chlebowca nasączonego wodorostami.

wełna Tuńczyk to kolejny członek „Wielkiej Piątki” najczęściej spożywany w Wielkiej Brytanii. Nestlé wprowadziło Fona, która jest produkowana z białka grochu i pszenicy w zeszłym roku, ale nie jest jeszcze w sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Możesz kupić „chipsy w stylu tuńczyka” w Good Catch, a także tuńczyk w puszce pod marką unMEAT.

wędzony łosoś Holenderska marka Vegan Zestar zamierza dodać wędzonego łososia do asortymentu, który już zawiera krewetki, kalmary i dorsza. Ten realistyczny, luksusowy zabieg wykonany jest ze skrobi z tapioki, siemienia lnianego, oleju rzepakowego i „mnóstwa botanicznej miłości”.

READ  Wykonane przez Wagnera - New Indian Express