Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

samochód na benzynę?  Nie, dziękuję, hybryda jest najlepszym rozwiązaniem

samochód na benzynę? Nie, dziękuję, hybryda jest najlepszym rozwiązaniem

Raport czytelnika: Mieliśmy Toyotę RAV (2L) z 1997 r., która niestety zatonęła podczas powodzi w Westport w lipcu 2021 r. Została zastąpiona przez RAV z 2005 r. z silnikiem 2,3 l.

Zużycie benzyny było prawie takie samo dla obu pojazdów, ale musieliśmy biec do domu z naszego mieszkania na czas naprawy. To był tylko krótki dystans, a naprawdę zauważyliśmy, ile zużywamy benzyny… dziewięć litrów na 100 kilometrów.

Nasza córka miała benzynową Toyotę Fielder (1,5 l) i uzyskała dzięki niej doskonałą oszczędność. Ponieważ zmiana była konieczna, został zmieniony na hybrydową Toyotę Fielder, co znacznie zmniejszyło zużycie benzyny.

To skłoniło mnie do przyjrzenia się i zrozumienia, czym są hybrydy, pojazdy elektryczne i wtyczki.

Mieszkając na zachodnim wybrzeżu, odległość, jaką samochód mógł pokonać między tankowaniami, była bardzo ważna. Oczywiście hybryda ma wszystkie zalety. Podczas użytkowania silnik benzynowy w połączeniu z hamowaniem rekuperacyjnym utrzymuje akumulator na najwyższym poziomie i jest używany. Komputer samochodu bilansuje dystans pozostały do ​​przejechania i łączy ilość pozostałej benzyny/akumulatora oraz średnie dotychczasowe zużycie energii, co jest bardzo przydatne.

Ponownie odwiedziliśmy dealera Toyoty i zapytaliśmy o zakup Toyoty Fielder Hybrid, model 2017. Trzy miesiące później przyjechała podobna do naszej córki hybryda Fielder, dzięki czemu nasze zużycie gazu zostało znacznie zmniejszone w porównaniu z RAV.

Córka Davida Barnesa, Anna Marie, kupiła Toyotę Fielder Hybrid.  Tak mu się spodobał, że kupił podobny.

dostarczone

Córka Davida Barnesa, Anna Marie, kupiła Toyotę Fielder Hybrid. Tak mu się spodobał, że kupił podobny.

Co więc poświęciliśmy?

Postanowiliśmy nie holować więcej przyczep, więc odmówiliśmy holowania piłki. Fielder to wózek. Nasz oryginalny RAV miał napęd na cztery koła, który i tak był rzadko używany w trybie napędu na wszystkie koła. I na tym się kończy. Fielder Hybrid ma lepszą głośność i jeździ jak zwykłe samochody.

Stosunkowo mały silnik jest cichszy, a tylko obrotomierz informuje, czy silnik pracuje. Nie ma ciszy ani cykli, gdy siłą napędową jest silnik elektryczny. Mocne pokonywanie wzniesień jest bardzo dobre, silnik elektryczny płynnie łączy się z silnikiem benzynowym, wytwarzając dodatkowy moment obrotowy.

READ  O wyroku wypowiada się ojciec urodzonego w Nowej Zelandii mężczyzny, który został zastrzelony w USA

Podczas jazdy po mieście fajnie jest unikać zgaśnięcia silnika benzynowego, co wymaga mniej agresywnego pedałowania i bardziej zaawansowanej uwagi na drodze. Wszystko jest bardzo płynne – wystarczy skakać, biegać i jechać. Samochód zadecyduje o sile napędowej. Gdy jest wyłączony, słychać jedno lub dwa kliknięcia lub buczenie w tle, co jest normalne w przypadku hybrydy.

Jedynym wyzwaniem będą pytania dotyczące baterii — jak długo będzie działać i jak często będziesz musiał ją wymieniać? Według dealera Toyoty zastępują one tylko te w niektórych poprzednich Toyotach.

Nasze maszyny polowe są używane, importowane przez Toyotę, przechodzą przez fabrykę w Tamizie po przybyciu do Nowej Zelandii i mamy gwarancje na akumulatory. Jednak bateria hybrydowa jest znacznie mniejsza niż EV, więc jej wymiana jest o wiele tańsza. Koszt paliwa zaoszczędzony w ciągu roku powinien wystarczyć na nowy akumulator, jeśli tak się stanie.

Różne doniesienia medialne i statystyki dotyczące pożarów baterii wywołują przebłysk niepokoju, dopóki nie pomyśli się o szansach na spowodowanie wypadku drogowego, który jest o wiele większym niebezpieczeństwem.

Prawdziwym plusem jest brak konieczności odwiedzania stacji benzynowej. Kiedy to robimy, zwykle jest to pół baku napełniającego, gdy jest 12 centów za litr. Z pełnym zbiornikiem paliwa moglibyśmy z łatwością odbyć podróż powrotną do Blenheim z Westport i nadal zostało nam około 12 litrów z tego 36-litrowego zbiornika.

Po naszym pierwszym roku, jeśli o nas chodzi, hybryda jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem.