Puchar Ameryki
Uszkodzenia nowozelandzkiego AC40 są jasne.
Team New Zealand poważnie uszkodził swoją łódź testową podczas szybkiego nurkowania dziobowego i wywrócił się w zatoce Hauraki.
Uszkodzenia dziobu i części przedniej są oceniane, ale mogą mieć wpływ na flotę AC40 połowy zasięgu, które będą używane przez drużyny młodzieżowe i kobiece. Puchary Ameryki oraz regaty Barcelona 2024.
Zespół z Nowej Zelandii niedawno wyłączył AC40 z trybu pojedynczego projektowania, aby przetestować osprzęt, żagle i inne konfiguracje.
Zespół testował pod ręcznym sterowaniem, lecąc na północ od wyspy Waiheke z prędkością około 15-20 węzłów przy północno-zachodnim wietrze i dużych falach w poniedziałek, kiedy doszło do wypadku.
Czytaj więcej:
* Puchar Ameryki dołącza do Hollywood w zakulisowej serii Barcelona 2024
* Puchar Ameryki: Stara łódź nowozelandzkiego zespołu otrzymuje nowy wygląd w obcych barwach
* Puchar Ameryki: Barcelona będzie niesamowita, obiecuje zespół NZ
Płynąc z wiatrem z prędkością ponad 40 węzłów od łodzi, załoga straciła kontrolę nad wysokością jazdy, powodując wysunięcie steru i steru wysokości z wody. Doprowadziło to do niekontrolowanej przerwy przy dużej prędkości i głębokiego nurkowania dziobowego, po którym nastąpiło przewrócenie.
Kapitan Nowej Zelandii, Peter Burling, opisał to jako „naprawdę ciężki dzień dla nas jako zespołu”.
„Naprawdę pchaliśmy rzeczy na wysokim końcu spektrum i mieliśmy dobre załamanie z tyłu fali” – powiedział Burling.
Zespół z Nowej Zelandii powiedział w oświadczeniu, że wynikające z tego uderzenie ciśnienia wody zawaliło dziób statku na dziobie AC40.
Co istotne, wodoszczelna przegroda rufowa, w miejscu uszkodzenia, zachowała integralność strukturalną, skutecznie służąc do kontrolowania przedostawania się wody. Łódkę można wyprostować i holować do bazy na jej florecie.
Projektanci i budowniczowie mistrzowskiego zespołu natychmiast oceniali uszkodzenia, proces naprawy i wyciągali wnioski. Ale szef Team New Zealand, Grant Dalton, zasugerował, że we flocie AC40 zbudowanych w McConaghy Boats w Chinach mogą być potrzebne pewne zmodyfikowane kadłuby.
„Wygląda na to, że kiedy dziób przechylił się, co zrobiliśmy najlepiej, wysokie ciśnienie wody i boczne obciążenie zawaliły pokład dziobowy, powodując uszkodzenie powstałego dziobu” – powiedział Dalton.
„Projektanci analizują wypadkowe sytuacje załadowania i chociaż może być za wcześnie, aby to stwierdzić, prawdopodobnie będziemy potrzebować zmodyfikowanych kadłubów dla naszej łodzi i całej floty AC40. Ale zrozumiemy to dokładniej w nadchodzących dniach. ”
Team New Zealand ma świetnych budowniczych łodzi w swoim zakładzie w Auckland, którzy powinni być w stanie naprawić szkody.
Puchar Ameryki
Po wyczerpującym dniu w Auckland gwiazdy z Nowej Zelandii podnoszą kciuki w Pucharze Ameryki.
Ale każda awaria strukturalna będzie niepokojąca, ponieważ Puchar Ameryki rozpocznie się za mniej niż dwa lata.
Pierwsze AC40 są dostarczane do twardych związków zawodowych.
Zespół z Nowej Zelandii ma otrzymać w grudniu drugi AC40, który pozwoli im przetestować dwie łodzie.
Niektóre zespoły zbudowały własne łodzie testowe, aby pływały obok AC40 w ramach swoich programów projektowania i rozwoju, zanim przystąpiły do budowy pełnowymiarowych AC75 do żeglowania w Barcelonie.
W zeszłym tygodniu włoski zespół Luna Rossa poważnie uszkodził maszt, który został podniesiony na pokład łodzi testowej w Cagliari na Sardynii.
Każda strata czasu na wodzie w tym momencie jest ogromnym ciosem dla procesu projektowania.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Black Caps prowadzą 2:1 w serii T20 przeciwko Pakistanowi
Szwajcarzy zyskują zaufanie do nowego AC75, gdy wiatr rozwiewa kiwi
McLaughlin odpowiada po dyskwalifikacji z IndyCar