Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Puchar Ameryki: łódź testowa zespołu NZ uszkodzona w wypadku przy dużej prędkości

Puchar Ameryki: łódź testowa zespołu NZ uszkodzona w wypadku przy dużej prędkości

Uszkodzenia nowozelandzkiego AC40 są jasne.

Puchar Ameryki

Uszkodzenia nowozelandzkiego AC40 są jasne.

Team New Zealand poważnie uszkodził swoją łódź testową podczas szybkiego nurkowania dziobowego i wywrócił się w zatoce Hauraki.

Uszkodzenia dziobu i części przedniej są oceniane, ale mogą mieć wpływ na flotę AC40 połowy zasięgu, które będą używane przez drużyny młodzieżowe i kobiece. Puchary Ameryki oraz regaty Barcelona 2024.

Zespół z Nowej Zelandii niedawno wyłączył AC40 z trybu pojedynczego projektowania, aby przetestować osprzęt, żagle i inne konfiguracje.

Zespół testował pod ręcznym sterowaniem, lecąc na północ od wyspy Waiheke z prędkością około 15-20 węzłów przy północno-zachodnim wietrze i dużych falach w poniedziałek, kiedy doszło do wypadku.

Czytaj więcej:

* Puchar Ameryki dołącza do Hollywood w zakulisowej serii Barcelona 2024

* Puchar Ameryki: Stara łódź nowozelandzkiego zespołu otrzymuje nowy wygląd w obcych barwach

* Puchar Ameryki: Barcelona będzie niesamowita, obiecuje zespół NZ

Płynąc z wiatrem z prędkością ponad 40 węzłów od łodzi, załoga straciła kontrolę nad wysokością jazdy, powodując wysunięcie steru i steru wysokości z wody. Doprowadziło to do niekontrolowanej przerwy przy dużej prędkości i głębokiego nurkowania dziobowego, po którym nastąpiło przewrócenie.

Kapitan Nowej Zelandii, Peter Burling, opisał to jako „naprawdę ciężki dzień dla nas jako zespołu”.

„Naprawdę pchaliśmy rzeczy na wysokim końcu spektrum i mieliśmy dobre załamanie z tyłu fali” – powiedział Burling.

Dziób i przedni pokład AC40 zostały wciśnięte w szybkie podwozie zespołu z Nowej Zelandii.

Puchar Ameryki

Dziób i przedni pokład AC40 zostały wciśnięte w szybkie podwozie zespołu z Nowej Zelandii.

Zespół z Nowej Zelandii powiedział w oświadczeniu, że wynikające z tego uderzenie ciśnienia wody zawaliło dziób statku na dziobie AC40.

Co istotne, wodoszczelna przegroda rufowa, w miejscu uszkodzenia, zachowała integralność strukturalną, skutecznie służąc do kontrolowania przedostawania się wody. Łódkę można wyprostować i holować do bazy na jej florecie.

Projektanci i budowniczowie mistrzowskiego zespołu natychmiast oceniali uszkodzenia, proces naprawy i wyciągali wnioski. Ale szef Team New Zealand, Grant Dalton, zasugerował, że we flocie AC40 zbudowanych w McConaghy Boats w Chinach mogą być potrzebne pewne zmodyfikowane kadłuby.

READ  Ocena zawodników Francji przeciwko Namibii
Uszkodzony AC40 z Nowej Zelandii wrócił do domu na swoich chipach.

Puchar Ameryki

Uszkodzony AC40 z Nowej Zelandii wrócił do domu na swoich chipach.

„Wygląda na to, że kiedy dziób przechylił się, co zrobiliśmy najlepiej, wysokie ciśnienie wody i boczne obciążenie zawaliły pokład dziobowy, powodując uszkodzenie powstałego dziobu” – powiedział Dalton.

„Projektanci analizują wypadkowe sytuacje załadowania i chociaż może być za wcześnie, aby to stwierdzić, prawdopodobnie będziemy potrzebować zmodyfikowanych kadłubów dla naszej łodzi i całej floty AC40. Ale zrozumiemy to dokładniej w nadchodzących dniach. ”

Team New Zealand ma świetnych budowniczych łodzi w swoim zakładzie w Auckland, którzy powinni być w stanie naprawić szkody.

Puchar Ameryki

Po wyczerpującym dniu w Auckland gwiazdy z Nowej Zelandii podnoszą kciuki w Pucharze Ameryki.

Ale każda awaria strukturalna będzie niepokojąca, ponieważ Puchar Ameryki rozpocznie się za mniej niż dwa lata.

Pierwsze AC40 są dostarczane do twardych związków zawodowych.

Zespół z Nowej Zelandii ma otrzymać w grudniu drugi AC40, który pozwoli im przetestować dwie łodzie.

Niektóre zespoły zbudowały własne łodzie testowe, aby pływały obok AC40 w ramach swoich programów projektowania i rozwoju, zanim przystąpiły do ​​budowy pełnowymiarowych AC75 do żeglowania w Barcelonie.

W zeszłym tygodniu włoski zespół Luna Rossa poważnie uszkodził maszt, który został podniesiony na pokład łodzi testowej w Cagliari na Sardynii.

Każda strata czasu na wodzie w tym momencie jest ogromnym ciosem dla procesu projektowania.