Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Potentat z głównych ulic Ashley sprzedaje Missguided chińskiemu gigantowi Sheinowi|  Wiadomości biznesowe

Potentat z głównych ulic Ashley sprzedaje Missguided chińskiemu gigantowi Sheinowi| Wiadomości biznesowe

Sky News dowiedziała się, że Shein, warty 66 miliardów dolarów (53 miliardy funtów), prowadzi rozmowy w sprawie przejęcia Missguided niecałe 18 miesięcy po wyjściu Frasers Group z niewypłacalności.

przez Mark Kleinman, redaktor miejski @markkleinmansky


Sobota, 16 września 2023 o 10:51 czasu brytyjskiego

Miliarder z Main Street, Mike Ashley, prowadzi rozmowy w sprawie sprzedaży internetowej marki odzieżowej Missguided firmie Shein, gigantowi chińskiemu graczowi w branży mody internetowej.

Sky News dowiedziała się, że obie strony prowadzą szczegółowe negocjacje w sprawie umowy, która będzie oznaczać pierwsze przejęcie brytyjskiej marki modowej przez Sheena.

Źródła miejskie podają, że Sheen i Fraser dyskutowali na temat transakcji od kilku tygodni i nie było jasne, kiedy zostanie ona ogłoszona i czy istnieje ryzyko jej upadku.

Jeden z nich dodał, że transakcja prawdopodobnie obejmie markę Missguided i inne prawa własności intelektualnej, zachowując jednocześnie siedzibę główną Panie Ashley firma.

Jeśli zostanie ukończony, będzie to poważny krok – choć przy skromnych nakładach finansowych – dla założonej w Chinach firmy Shein, której wartość do niedawna była wyceniana na ponad 100 miliardów dolarów (81 miliardów funtów).

W tamtym momencie był wart więcej niż H&M i spółka-matka Zary, Inditex, razem wzięte.

W nowszej rundzie finansowania, która miała miejsce na początku tego roku, wyceniono Sheina na 66 miliardów dolarów (53 miliardy funtów).

Firma ma obecnie siedzibę w Singapurze, ma przekonujące ambicje wejścia na giełdę w USA w ciągu najbliższych 12 miesięcy i przygotowuje banki inwestycyjne do przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej.

Założona w 2012 roku firma SheIn działa obecnie w ponad 150 krajach.


zdjęcie:
SheIn działa w ponad 150 krajach. Zdjęcie: AP

W zeszłym miesiącu Shein zawarł umowę ze SPARC Group, spółką joint venture pomiędzy właścicielem Teda Bakera, firmą ABG, a Simon Property Group, amerykańskim operatorem centrów handlowych.

READ  Właściciel British Gas mówi, że rywale blokują plany ochrony depozytów klientów | przemysł energetyczny

W ramach umowy marka modowa SPARC Forever 21 uzyskała dystrybucję na platformie Shein, która ma 150 milionów użytkowników na całym świecie.

Shein nabył jedną trzecią udziałów w Grupie SPARC, natomiast Grupa SPARC nabyła także nieujawniony pakiet mniejszościowy w Shein.

Można sobie wyobrazić, że rozmowy pomiędzy Sheen i Fraser Group mogłyby doprowadzić do powstania podobnej struktury partnerstwa, przy czym kluczowe szczegóły nie zostały jeszcze sfinalizowane, podało jedno ze źródeł.

Przeczytaj więcej ze Sky News:
Endless rozważa sprzedaż swojego łańcucha łazienkowego Victoria Plum
Marks & Spencer eliminuje plastikowe torby ze wszystkich sklepów
Airbnbs vs. hotele, które są tańsze?

Założona przez Nitina Passi w 2008 roku firma Missguided stała się znana z niezwykłych i czasami kontrowersyjnych akrobacji, takich jak modelowanie bikini za funta.

Przyciągnął inwestycje Alteri Investors pod koniec 2021 r., ale wiosną ubiegłego roku wpadł w administrację w obliczu rosnących strat.

Grupa Boohoo była jednym z innych konkurentów marki Missguided, zanim Frasers zdecydował się wykupić ją z bankructwa.

Pod przewodnictwem Michaela Murraya, nowego dyrektora generalnego i szwagra Ashley, firma Frasers starała się przeprojektować swoją strategię dotyczącą handlu detalicznego.

Grupa jest właścicielem różnorodnych marek, takich jak Evans Cycles, GAME, Gieves & Hawkes, House of Fraser, Jack Wills i Sports Direct.

Frasers jest także właścicielem Missy Empire i ISawItFirst, dwóch innych marek modowych skupionych na kobietach i kierowanych cyfrowo, co doprowadziło ją do wniosku, że według jednego źródła Missguided nie odgrywało kluczowej roli w realizacji jej ambicji w tym obszarze rynku odzieżowego.

W ten weekend Fraser i Sheen odmówili komentarza.