Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Polska inżynieria dźwięku 120dB nabywa sterownik systemu logiki półprzewodnikowej T S500 do ciężarówki ATMOS

120dB Audio Engineering w Polsce uruchomiło niedawno nową ciężarówkę do nagrywania i nadawania muzyki z konsolą Solid State Logic System T S500 z 64 dimmerami napędzanymi silnikiem T80 Tempest zapewniającym 800 kanałów DSP i wyposażonym w system sterowania Dolby Atmos 7.1.4 . Inauguracyjnym projektem nowej ciężarówki o nazwie ATMOS było wielościeżkowe nagranie Narodowej Orkiestry Dętej w Lubinie podczas koncertu na Ukrainie w Warszawie pod koniec kwietnia.

Główny powód wyboru Systemu T dla ciężarówki ATMOS był prosty, według Michał Mika, właściciel i założyciel 120dB Sound Engineering. „Jesteśmy obywatelami Dantego” – mówi. Firma, której siedziba znajduje się w południowej Polsce, niedaleko Katowic, od dawna pracuje nad wydarzeniami związanymi z transmisją e-sportu, w tym Turtle Entertainment i ESL TV, które w dużej mierze opierają się na Dante Networks. Kiedy 120dB wprowadził na rynek swój pierwszy wózek OB, ST1, w 2018 roku, został zbudowany wokół systemu T S300, aby wykorzystać natywną obsługę platformy SSL protokołu Dante. „Później, gdy chcieliśmy się rozwijać i budować większą ciężarówkę, zdecydowaliśmy, że najlepszą opcją dla nas będzie duży T-volume” – mówi Mica.

Zarówno System T S500 w nowej ciężarówce ATMOS, jak i System T S300 w ST1 zostały dostarczone przez Krzysztofa Kowalewskiego z Audiotech Commercial, dystrybutora Solid State Logic w Polsce.

Nowa ciężarówka jest wyposażona w moduły Stage Box SSL SB32.24, które obsługują do 256 wejść mikrofonowych, a także Stage Box SSL SB8.8 z ośmioma wejściami mikrofonowymi/liniowymi i ośmioma wyjściami. Interfejs Focusrite RedNet zapewnia 256 kanałów MADI do iz sieci Dante. Nagrania dokonywane są na 256-ścieżkowym redundantnym systemie DAW Reaper, który działa na dwóch komputerach Macintosh. Alternatywnie dostępne są narzędzia Cubase i Pro.

Zaprojektowany do produkcji muzycznej i nadawania
ATMOS oferuje również wybór zewnętrznego przetwarzania zaprojektowanego specjalnie dla potrzeb produkcji muzycznej i przesyłania strumieniowego, w tym analogowe procesory SSL Fusion i sprzęt firm Bettermaker, Bricasti, Lexicon i TC Electronic. Zachowując spójność z ciężarówką ST1 oraz małą halą produkcyjno-wystawową w siedzibie firmy, nowa ciężarówka ATMOS jest wyposażona w system głośników Genelec Smart Active Monitoring.

Skupienie się na muzyce i duża pojemność kanałów ciężarówki pozwala ATMOSowi wygospodarować niszę na polskim rynku transmisji i produkcji mobilnej. „Praca z prawie 200 kanałami jest normalna” — wyjaśnia Mika. „Polska telewizja państwowa wciąż nie ma wystarczającej liczby ciężarówek, które mogłyby obsłużyć taką liczbę torów, więc proszą nas o ciężarówki”.

zdjęcie historii

120dB Sound Engineering było zajęte tego lata, dostarczając ATMOS i ST1 do nagrywania różnych wydarzeń, w tym kilku występów plenerowych na 2022 Męskie Granie Music Tour z udziałem najlepszych polskich artystów. Wersja Męskiego Grania 2020, zalogowana przez 120dB, niedawno uzyskała w Polsce certyfikat Platynowy. Firma nagrała także Jimka – kompozytora Radzimira Dębskiego, jednego z najsłynniejszych polskich producentów muzycznych – wykonującego jego unikalną aranżację symfoniczną The History of Rap, projekt, który wymagał 190 utworów. ATMOS brał również udział w Krakowskim Festiwalu Muzyki Filmowej, organizując odsłuchy i prezentacje.

Przenieś ATMOS na wyższy poziom dzięki systemowi T
Muzyczny charakter każdego miksu wykonywanego przez System T jest tym, do czego przywiązuje się wielu operatorów pracujących na wózkach 120 dB, donosi Mica. „Kiedy zmiksujesz to wszystko razem. Jeśli masz dobre źródła, nawet jeśli nie robisz nic z korektorem lub dynamiką, będzie dobrze. Po prostu pchnij suwaki do góry i zabrzmią świetnie. możesz zrobić coś jeszcze lepszego.” , ale nie musisz nic robić – na SSL nie możesz nic zrobić i będzie dobrze!”

Wkrótce odkrywa także miksery odwiedzające, a jak już wiedzą inżynierowie 120 dB, układ Systemu T jest bardzo logiczny i łatwy w obsłudze, nawet jeśli nigdy nie pracowali na konsoli cyfrowej. „Bardzo łatwo jest robić to, na co ma się ochotę” — mówi Mika. „To nie jest konsola analogowa, ale wszystko jest tam, gdzie powinno być. Nie musisz szukać jakichś parametrów ani pokręteł. Nawet jeśli jesteś nowy w Systemie T, wszystko jest na taśmie klejącej, tak jak konsola analogowa. „

zdjęcie historii

ATMOS nie jest jedyną ciężarówką obsługującą mieszanie imersyjne w Polsce, ale prawdopodobnie jest jedyną ciężarówką, która oferuje nieustanne środowisko monitorowania. Zazwyczaj, jak mówi Mika, reżyseria dźwięku w ciężarówce do produkcji telewizorów jest bardzo mała. „W ciężarówkach telewizyjnych zawsze trzeba walczyć w pokoju i pod słabym nadzorem. W ciężarówkach telewizyjnych stawia się głośniki Dolby Atmos tak wysokie, jak się da, a nie tam, gdzie się chce. Nie da się wytworzyć dobrej akustyki w tych pomieszczeniach. ”.

Ale w ciężarówce ATMOS 120dB, mówi Mica, wymiary i akustykę zostały zoptymalizowane, aby stworzyć wrażenia podobne do ceglanego zakładu mieszania. „Nasz pokój ma wymiary 2,5 metra (8 stóp) na 4,5 metra (18 stóp), a wysokość sufitu wynosi 2,2 m (7,2 stopy), więc jest to normalna sala dźwiękowa w studiu produkcyjnym” – mówi. „Chcemy zapewnić operatorom audio lepsze miejsce pracy”.

READ  De Cross, Blake zdobywa złoto i srebro w Polsce